نادر برهانی‌مرند، دبیر جشنواره تئاتر فجر شد

نادربرهانی‌مرند، نویسنده و کارگردان تئاتر، برای دومین سال پیاپی، دبیر جشنواره تئاتر فجر شد.

نادربرهانی‌مرند با حکم مدیرکل هنرهای نمایشی، دبیر سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شد. او سال گذشته هم این مسوولیت را برعهده داشت. 

شهرام کرمی در متن حکم دبیر سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نوشته است: 

«جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به عنوان بزرگترین رویداد تئاتر کشور همواره مورد توجه ویژه هنرمندان، اصحاب رسانه، صاحبنظران، جامعه بزرگ فرهنگی  و همچنین تشکل‌های تئاتری سایر کشورهای جهان بوده است. این جایگاه ویژه بی‌گمان مستلزم پایش و پاسداشتی هنرمندانه است تا ضمن معرفی هرچه شایسته‌تر توان و قابلیت‌های گروه‌های تئاتری ایران و جهان، برنامه‌ها و اقدامات شایسته‌ای در جهت تأثیرگذاری پایا و ثمربخش آن بر جریان تولید و عرضه تئاتر در سراسر کشور اتخاذ شده و به انجام برسد.

ترسیم چشم‌انداز واقعی و کارشناسانه، توجه جدی به روزآمدی، شمول، کارآیی و پایایی ایده‌ها و طرح‌ها در عین توجه به تجربیات ادوار پیشین و بهره‌گیری از مشاوره‌های صاحبنظران حوزه هنرهای نمایشی می‌تواند نویدبخش رویدادی باشکوه‌تر و موفق‌تر باشد.

اینک که به یمن حضور هنرمندان، همت  دست اندرکاران  و توجه و مدیریت هنری شما سی و هفتمین دوره جشنواره به نحو مطلوب و شایسته به پایان رسید و نظر به تصمیم شورای سیاست‌گذاری به موجب این حکم به عنوان «دبیر  سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر» منصوب می‌شوید.

امید که در سایه مهر پروردگار، با مشارکت و همراهی هنرمندان و صاحبنظران تئاتر کشور در برگزاری هرچه شایسته‌تر این جشنواره موفق و پیروز باشید.»

نادر برهانی‌مرند، نویسنده، کارگردان، بازیگر و مدرس تئاتر است. او تاکنون آثاری چون «جزیره»، «مرد مومی»، «تولد»، «شکارگاه ممنوع»، «پاییز»، «چیستا»، «تیغ کهنه»، «یک راز کوچک»، «باغ زیتون» و «تهران زیر بال فرشتگان» را روی صحنه برده است. 

برهانی‌مرند که پیش‌تر دبیر سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز بود، عضویت در هیئت مدیره خانه تئاتر، عضویت در شورای سیاست‌گذاری رادیو نمایش، مدیریت دفتر ادبیات نمایشی مرکز هنرهای نمایشی رادیو، مدیریت گروه نمایش و ادبیات رادیو نمایش و مدیریت و سردبیری برنامه‌های رادیویی «جمعه‌ها با تئاتر»، «پرده دوم»، «در آدینه با نمایش»، «گفت‌وگوی هنر»، «نمایش اقتصاد» و «از رمان تا نمایش» را در کارنامه خود دارد.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1250420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =