ارادت دو عکاس مسیحیِ اسپانیایی به مراسم اربعین/ تصاویر

پدرو سودرا، عکاس اسپانیایی که به همراه یک هم‌وطن دیگر خود، عکس‌هایش از مراسم پیاده‌روی اربعین را در خانه هنرمندان به نمایش گذاشته است، این همایش و رویداد مذهبی را، سرشار از تجربیات معنوی و جذابیت‌های بصری معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایشگاه عکس «با اربعین زنده‌شو»، شامل آثار دو عکاس اسپانیایی از مراسم اربعین حسینی در کربلا معلی، امشب (چهارشنبه ۱۷ مهر) در گالری بهار خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

در این نمایشگاه تعداد ۲۰ قطعه عکس از آثار مانولو اسپالیو و پدرو سودرا که هر دو مسیحی هستند، به نمایش گذاشته شد.

پدرو سودرا با اشاره به برگزاری این نمایشگاه گفت: «هدفم از عکاسی با موضوع اربعین، شناساندن عظمت و شکوه این اجتماع عظیم به کل مردم جهان با فرهنگ‌های متفاوت بود و فکر می‌کنم در رسیدن به اهدافم موفق بودم چون عکس‌ها مورد استقبال بسیاری از مردم به ویژه جامعه غیر مسلمان قرار گرفته است. مراسم اربعین حسینی، غیر از تجربیات معنوی، سرشار از جذابیت‌های بصری است، زیرا شاهد یک حرکت عظیم انسانی هستیم که با هنر عکاسی می‌توان تنها گوشه‌ای از آن را به نمایش گذاشت.»

وی  در خصوص نمایش این آثار در دیگر کشورها گفت: «بعد از ایران، این نمایشگاه را در کشور خودم اسپانیا به نمایش خواهم گذاشت و تلاش خواهم کرد تا در دیگر کشورها  نیز عظمت این حرکت معنوی را به نمایش بگذارم.»

نمایشگاه «با اربعین زنده‌شو» که به همت موسسه فطرس‌مدیا و با همکاری خانه هنرمندان ایران برگزار شده است، تا ۲۰ مهر در گالری بهار خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1308929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
    8 0
    بر مشامم می رسد هر لحظه بوی کربلا بر دلم ترسم بماند آرزوی کربلا ... امروز همه چی مهیاست فردا که بیایی اثری نیست امروز که محتاج حسینی خبرت نیست فردای قیامت زیارت نرفته نباش
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    0 0
    بخش قابل توجهی از ارامنه ایران و برخی مسیحیان جهان احترام خاصی برای امام حسین علیه السلام قائل هستند حتی برخی از آنان نذوراتی در ایام سوکواری دارند.