آیت الله صافی گلپایگانی، در پیامی به المپیاد قرآنی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: الحادپذیری حیات نسل معاصر را تهدید می‌نماید و باید به قرآن پناه ببریم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، در پیام این مرجع تقلید، آمده است:

« قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: اذا التبست علیکم الفتن کقطع اللیل المظلم فعلیکم بالقرآن
جهان معاصر اگرچه در صنعت و تکنیک رو به جلو و پیشرفت است اما در اخلاق و معنویات و رعایت حقوق و بینش و خودسازی غرق در کمبودها و تاریکی‌هاست. مادی‌گرایی و الحاد‌پذیری حیات نسل معاصر را تهدید می‌نماید و تحیر و سرگردانی‌ها را روزافزون کرده است.

بلا و بلکه بلیّات این تمدن به ظاهر آراسته و در باطن بی‌محتوا، در مسلمانان نیز اثر کرده است و نسل جدید مسلمانان را هدف قرار داده است. دوری از هدایت‌های قرآن مجید در چنین شرایطی بسیار خطرناک است.
شفای همه امراض روحی ما و همه بشریت، آشنایی با هدایت‌های قرآن مجید است که بشر را از تاریکی‌ها به نور و روشنایی و از سقوط در منجلاب‌های فساد، نجات می‌دهد.

قرآن، نور مبین و حبل متین و عروة الوثقی و دستور رستگاری و خلاصی از اوهام و خرافات و هدایت به اندیشه‌های تابناک و معارف عالیه حقیقیه است. برای ترویج و دعوت قرآن، هیچ وسیله‌ای بهتر از خود قرآن و نشر هدایت‌های آن نیست. هرچه بیشتر با قرآن آشنا شویم و به سایه‌ی قرآن پناه ببریم به مراتب بصیرت و آگاهی بیشتری نائل می‌شویم.

حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله امت خود را با قرآن، از مهالک و سقوط در پرتگاه‌ها بیمه فرموده است که تا دنیا،‌ دنیاست و جهان پایدار است هر زمان دیدید فتنه‌های گوناگون به شما روی آورده و جهات عقلانی و انسانی شما در خطر افتاده به قرآن بازگشت کنید که همه بلاها و تاریکی‌ها مرتفع می‌شود و جامعه شما نو و جدید ‌می‌شود.

حقیر این حرکت بزرگ قرآنی را که در کشور با تأسیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم انجام شده و المپیاد قرآنی را بسیار امید‌بخش و موجب کمال رشد و شعور اسلامی و خدمت بزرگ به دنیا‌ی معاصر می‌دانم و به سهم خود از همه عزیزانی که افتخار این خدمت بسیار نورانی را دارند تشکر و تقدیر می‌کنم.»

/62

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فالس IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
    1 0
    پس نتيجه ابنهمه كتاب ديني و احكام و نماز و روزه و قرآن و اين كارا تو اين سي سال چي شد؟؟