سرانجام با اعلام رئیس کانون بازنشستگان صندوق تأمین اجتماعی از امروز بازنشستگان مبلغ 350 هزار تومان عیدی دریافت می کنند .

هر سال از بهمن ماه بازنشستگان منتظر عیدی خود هستند . در این میان بازنشستگان تامین اجتماعی چون در طول سال به عنوان کارگر حقوق می گیرند به همین دلیل انتظار می رود که در پایان سال نیز همانند کارگران حقوقی معادل دو برابر حقوقشان را دریافت کنند اما اینگونه نمی شود و مانند کارمندان معادل پایه حقوقشان عیدی دریافت می کنند.
مجید موسویان سرپرست سازمان تامین اجتماعی ، در مورد انتظار بازنشستگان برای افزایش عیدی در گفت وگو با مهرمی گوید: منابع بازنشستگی باید از صندوق تامین اجتماعی پرداخت شود بنابراین عیدی بازنشستگان نیز از محل منابع صندوق است و چنانچه منابع ما افزایش پیدا کند پرداخت ها نیز افزایش می یابد. به گفته وی چنانچه حق بیمه بیشتری بیمه شدگان بپردازند منابع سازمان بیشتر می شود و در این صورت مبلغ پرداخت ها نیز افزایش می یابد.
علی اکبر خبازها رئیس کانون بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی درباره افزایش عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی در گفت وگو با خبرآنلاین می گوید:همچنان پیگیر پرداخت عیدی مطابق با کارگران شاغل هستیم و در این خصوص نیز بعضی از مسئولان و نمایندگان مجلس وعده هایی داده اند.
وی با بیان اینکه صندوق تامین اجتماعی یک میلیون و 500 هزار نفر بازنشسته دارد که تاخیر در پرداخت حقوق و عیدی، آن ها را با مشکلات اقتصادی مواجه می کند ادامه می دهد: 70 درصد بازنشستگان تامین اجتماعی زیر خط فقر هستند، چون این افراد ماهیانه حدود 400 هزار تومان حقوق دریافت می کنند که این مبلغ بسیار ناچیز است به همین دلیل زیر خط فقر هستند.
وی می افزاید: سازمان تامین اجتماعی متعلق به بازنشستگان است و این افراد سالهای زیادی حق بیمه پرداخت می کنند بنابراین روا نیست که برای حقوق و عیدی آنان کم بگذاریم و مسئولان هر وقت بودجه کم می آورند از بازنشستگان مایه بگذارند و از حقوق و حقوق آنان کسر کنند.
23245
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 202070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بازنشسته IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    3 0
    قشر عظیمی از جامعه کارگران میباشند که بالاترین حق بیمه را پرداخت میکنندولی متاسفانه در موقع بازنشستگی باید با فقر بسازند
  • بدون نام IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
    1 0
    ما که در تمام سال مبلغ مشخص شده را طبق قوانین پرداخت نمودیم حالا که موقع جواب دادن ان و در واقع پس دادن همان پول خودمان هست چه شده؟؟؟؟؟ این مبلغ ناچیز برای عیدی یک خانواده هرچند کم جمعیت کافیست؟؟؟؟