۰ نفر
۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۰

زلزله آذربایجان یک بار دیگر دلمان را لرزاند، بعد از رودبار و بم این بار نوبت اهر و هریس بود، تا ما را در اندوه فرو برد.

 
 نظرات خود را به صورت کامنت زیر این عکس ارسال کنید.
لازم به توضیح است نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می شوند.

4745

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 235473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 246
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    666 7
    مهمترین برداشت از این تصویر اینکه : چرا بعد از این همه سال که اظهار می شود کشور ما کشوری زلزله خیز است اما تغییر و تحولی در ساخت و سازها ، برنامه ریزی ها و مدیریتها بوجود نمی آید و تا کی ما باید شاهد این فجایع باشیم ...
    • همدرد IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      227 5
      ما همیشه وقتی یک اتفاقی مایفتد یادمان میاد که کجا نقص داریم و باخود عهد میکنیم که به زودی آنو برطرف خواهیم کرد ولی پس گذشت چند روز باز یادمان میرود ....باز روز از نو بیایید تا بیشتر از این تا اتفاقات دیگری با تلفات بیشتر رخ نداده درست برنامه ریزی کنیم
    • azizi IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      272 3
      خانه های روستایی در کشور ما مقاومتی ندارند و با زلزله 4 ریشتر تخریب می شوند چه برسه به 6 ریشتر به بالا
    • بدون نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      آقا تهران رو نجات بديد قبل از اينكه دير بشه
    • مسعود سمقانی IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      109 7
      این مرد آخر دنیا را دیده است فقط خدا میتواند به اوکمک کند . ما چه میتوانیم انجام دهیم ؟ دعا , کمکهای نقدی هرکدام در توانمان باشد وظیفه است همین حالا حرکت کنیم.
    • میثم DE ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      230 6
      من از اهر پیام میدم ....باور کنید وضع تو روستاها خیلی بحرانیه ....به داد روستاهای ما برسید ایرانی ها
    • ندا IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      87 16
      جيگرمو آتش زدي با اين عكس ، آخ خدايا چقدر تأثير گذاره...
    • بدون نام IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      احتمال می دهم هنوز هم خیلی ها زیر آوار مانده باشند و حرف مسئولین که می گویند کسی زیر اوار نموده را نباید زیاد جدی گرفت .
    • ایرانی IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      28 4
      حق با شماست عکسهای نواحی ویران شده را دیده باشید خانه های نوساز سالمترند و بافت قدیمی بیشتر صدمه دیده اند ولی از بیشترین چیزی که ناراحت شدم پیام یکی از هموطنان از روستای زلزله بود که گفته به دادمان برسید ولی بجاش اقای وزیر کشور انگار که تا حالا زلزله ندیده میگه ما بکمک خارجی نیازی نداریم ??????....... خدا به داد زلزله زدگان برسه
    • نادر IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      10 2
      دوباره یادمان آمد - دوباره اعتراض -دوباره پیدا کردن مقصر -دوباره سمینار و خرجهای اضافی و جلسه وعکس و.. مثل المپیک با یک مدال شاد و تشکر از عملکرد مسئولان و با یک شکست اعتراض وانتقاد و ..... -ساختن خانه مقاوم در برابر ایچنین زلزله ایی در دنیا بدیهی می باشد این ماییم که وقتی خانه می سازیم میگیم بی خیال اگه زلزله آمد مال همه که خراب می شود این هم بشود وقتی بساز و بفروش -بندازی یکی از شغلهای پر در آمد است و ... وقتی یولنیت به جای بلوک به صورت وسیع دارد آستفاده می شود که در صورت آتش سوزی بعد از زلزله و یا ... بر اثر بارش مواد مذاب پلاستیک هیچ کس نمی تواند جان سالم به در ببرد و ... به قول علی دایی در برنامه 90 چند سال پیش اینجا ایران است دوباره انتقاد و دوباره اعتراض
    • فرزین IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      19 1
      من از شهرستان بستک هرمزگان پیام میذارم واسه مسئولانی که میگن دو ماهه میسازیم و فلان میکنیم و برای اینکه همه بدونن. تو منطقه ما دو سال قبل یک زلزله پنج وهشت دهم ریشتر اومد که تعدادی مجروح به جا گذاشت ولی خانه های فرسوده ما آسیب زیادی دید. همون وقت مسئولان قول کمک دادن.ولی خبری نشد تا دو ماه قبل که دو زمین لرزه پنج و یک دهم و پنج و دو دهم به فاصله دو روز منطقه رو لرزوند. اینبار همون خانه های آسیب دیده کاملا بلا استفاده ست و مردم بعد دو ماه هنوز در گرمای پنجاه درجه تو چادر زندگی میکنن.حتی خبری از دادن وام بازسازی بافتهای فرسوده هم نیست. آذربایجان هم همین سرنوشت رو داره تا وقتی مسئولان تو کشور به خاطر کم کاری و اهمال مجازات نشن. همه به هم کمک کنیم که وعده ها را وفا نیست
  • بدون نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    خدا نزدیک است.
    • بدون نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      83 55
      دقيقاً چقدر نزديكه؟!
    • بدون نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      87 6
      همون خدا عقل و درایت و آینده نگری همم داده عزیز!
    • بی نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      10 30
      خدا هم دیگه به فکر بد بخت بی چاره ها نیست
  • آژانس خبری ماهواره IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    226 3
    بغض گلوم هنوز شکسته نشده نمی دونم چی بگم بار دیگه مصیبت و غم و اندوه از خداوند متعال برای پدران و مادران داغ دیده در این حادثه غم انگیز آرزوی صبر و بردباری میکنم
  • جواد زارعی IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    421 7
    با سلام - تا72 ساعت بعد از زلزله نباید هیچ گونه ماشین الات سنگین مانند لودر و یا بلدوزر در منطقه آوار شده کارکند . و فقط تیمهای امدادونجات باید با تجهیزات سبک خاک برداری و به پیدا کردن افراد زنده اقدام نمایند و بودن لودر در عکس نشانه اقدام اشتباه مسئولین می باشد.
    • بدون نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      45 88
      این لودر واسه راه باز کردن است نه جمع کردن اوار
  • بدون نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    عمليات امداد و نجات پايان يافته و به هيچ كمك خارجي نياز نداريم!
    • قره ضیاالدین US ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      86 5
      پر میزند مرغ دلم با یاد آذربایجان ...
    • بدون نام IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      11 2
      اگر عملیات امداد ونجات به پایان رسیده پس چرا هنوز درخیلی از روستاها امکانات فراهم نشده و مسئولان از مردم تقاضای کمک دارند.
    • بدون نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      18 0
      وجود اجساد 20ساعت بعد از زلزله و پيدا شدن اجساد و افراد زنده زير اوار خلاف گفته شما را ثابت مي كنه
  • بدون نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    پو ل نفت در سفره در عین واقعیت
  • بدون نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    نمونه ای از پول نفت در سفره مردم
  • بدون نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    برکت سفرهای استانی
  • حمید از تبریز IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    328 7
    خشت خشت خانه ات را دوباره خواهیم ساخت ای هم وطن با زلزله ای که آمد تن میلیون ها نفر لرزید فقط می توانم بگویم تو را از یاد نخواهم برد
    • بدون نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      87 21
      ای بابا! حمید خان! این زلزله هم مانند زلزله های دیگر، یک روز می آید همه را اندوهگین می سازد و دوباره همه ما آن را فراموش می کنیم و بی خیال تا دوباره زلزله جدیدی برسد و دوباره همان وضعیت. ما فراموشکاریم برادر
    • بدون نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      130 8
      واقعا میکنی اینکارو؟هنوز بم و ده ها منطقه زلزله زده بازسازی اساسی نشدن اون موقع هم یادمه همه ازاین حرفها میزدنداما بعد مدتی همه چیزفراموش شد
  • بدون نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    پول نفت در سفرهای استانی هزینه شد و
  • بدون نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    288 9
    پول نفت در بشقاب ها و توی قاشق
  • Mohsen IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    536 8
    زنده باند دلاوران هلال احمــــــــــــــــــــــر و تاســــــــــــــــــف فراوان برای رسانه ی ملی که مرگ هموطنان رو هم سانسور می کند!
  • رضا IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    322 1
    من یک آذربایجانی ام . جیگرم داره آتیش میگیره
    • م IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      155 0
      برادرم من هم به عنوان یک اذربایجانی باشمااحساس همدردی می کنم.
    • بدون نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      206 1
      ازمطلومیت مردمم دلم به درداومد.{خنده بازار} چشم مسولین روشن واقعادستتون دردنکنه بااین همه احساس.
    • بدون نام GB ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      127 2
      من آذر بایجانی نیستم ولی جیگرم داره آتیش میگیره
    • نفیسه IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      78 1
      من اذربایجانی نیستم ولی ایرانی که هستم.وخیلی ناراحت.ای کاش میتونستم میومدم اونجا برای کمک
    • بدون نام IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      67 0
      آذربایجانی بودن که مهم نیست مهم این است که ما هم انسان هستیم و با دیدن این تصاویر دلمان درد می گیرد.
  • امیر IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    204 2
    به نام خدا و انها که پس از فرا رسیدن مصیبت گویند ما از اوئیم و به سوی او باز میگردیم درود خداوند بر آنها باد. سوره بقره سلام همشهریهای عزیز م هم دخترمو 28 روز پیش توی بیمارستان از دست دادم و هر روز صحنه وداع آخر توی آغوشمو در یاد دارم. و روزگارتون رو میفهمم . مصیبت وحشت ناکی اتفاق افتاده و امتحان بزرگی برای همه ماست . عزیزان شما عزیزان ما هستن و غم شما غم ماست .ما رو در غمتون شریک بدونید.
    • آناهيد IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      49 0
      سلام هموطن عزيز، اميدوار خداوند به شما صبر وبردباري عنايت كند و همچنين صبر و رحمتش را نثار داغديدگان عزيز آذريمان نمايد، تسليت به مردم كشورم
  • من IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    یا الله.خودت کمکشون کن..یا حسین
  • علی IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    171 1
    بمیرم برای پدری که در غم خوتنوادش نشست :((((((
  • محمد IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    فقط خداست که می ماند...بیاییدهمدیگررادوست داشته باشیم
  • آذر بايجان IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    ياشاسين آذربايجانيم ،ياشاسين وطنيم ايران يورييم سيزينله دير
  • بدون نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    اقای ریس جمهور کجای ببینی بعداز8سال رفت و امد به شهرستانها اخرشهم اینجوری
    • بدون نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      5 17
      با سلام دولت در دو سال گذشته آمد شروع بکار کرد و گفت روستاییان وام 4درصد بگیرند و دوباره خانه های خود را بسازند متاسفانه استقبال جندانی نشد
    • بدون نام IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      5 0
      بله آخرشم اومد گفت 4% نه 12 % باید کشاورز بیچاره کارمند باکسر از حقوق بیاره عزیزم خبردارشو
  • نسرين IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    196 2
    تورو خدا کی ميخوايم پيشرفت کنيم ، کی ميخوايم از اين همه دوز و دغل توی ساختو ساز هامون دست بکشيم، هيچ دلم به اين ساخت و سازها و بازسازی ها هم خوش نيست ( بازم همون آش و همون کاسه ) اگه ميخوايد ساختمونا رو از نو بسازيد اول خودتونو از نو بسازيد بعد به فکر مردم باشيد 6.2 چيزی نيست که اينجوری تخريب کنه
    • زلزله شناس IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      38 8
      گسل شمال تهران هم از گسلهای مستعد زلزله تو تهرانه! حالا کی می تونه صاحبان املاک شمال شهر رو قانع کنه که اونجا برج نسازن! ساختمان دانشگاه آزاد علوم تحقیقات دقیقا روی گسل ساخته شده! و خیلی از ساختمونهای دیگه! اگه به شما بگن خونتون روی گسله چقدر جدی میگیرین؟
    • بدون نام IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      4 8
      لقاء الله آرزوی هرچه زود تر همه ماست، لذا چرا باید با رعایت ایمنی و اجرای کامل نظام مهندسی اون رو به عقب بندازیم؟
    • بدون نام IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      0 0
      کدوم دغل! اين خونه ها رو مثل خيلي از خونه ها روستايي خود صاحباشون ساختن. فرهنگ محکم کاري نداريم. يلخي زندگي مي کني. اگه دولت استاندار خونه سازي رو اجباري کنه دادمون در مياد. منهم خونم تو تهران همين شکليه خونه بابام تو بيرجند هم همين شکليه با زلزله 5 ريشتري هم آوار ميشه رو سرمون...براي اينکه حاضر نشديم بجاي خونه سيصد متري يه خونه دويست متري محکم بسازيم. از خودمون بايد شروع کنيم.
  • ایرانی IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    103 2
    ما فقط وقتی یک زلزله اتفاق می افته به فکر همدردی می افتیم چرا در موقع آرامش به فکر احداث یک بیمارستان ، بهسازی بافت های فرسوده در روستاها و مقاوم سازی نیستیم . توی اخبار داریم مدام توضیح می دیم ایران روی خط زلزله هست این یعنی بذاریم زلزله اتفاق بیافته بعد افسوس بخوریم؟؟؟؟ تسلیت به همه مردم ایران به ویژه آذربایجان
  • مدیر جهان IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    310 9
    عوض مدیریت جهان واسه مردم خونه مناسب بسازید! همه چیز ما طنزه!
  • گودرز IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    110 1
    انشا الله كه خداوند صبر بده واقعا تحمل اين همه درد يكجا خيلي سخته
  • بی نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    206 1
    واقعاً جالب که این تصاویر رو فقط در اینترنت باید دید...
  • بيتا IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    188 3
    فقط همينو ميتونم بگم آذربايجان قضاوت را به تاريخ خواهد سپرد
    • بدون نام A1 ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      18 3
      آذربایجان تنهاست . مثل همیشه!!!
    • سحر IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      9 1
      با حرفتون گریه ام گرفت واقعا اذربایجان تنهاست مثل همیشه
  • و IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    174 4
    واقعا بعد 8 سال سفر دولت این روستا ها مقاوم سازی نشدن پس مسولین هم در مقابل مردم وهم در خدا جواب پس بدن
    • بدون نام IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      47 1
      مقاوم سازی کیلو چنده داداش!!بگو بعد از 8 سال سفر استانی این شهرهای زلزله زده هنوز حتی یک بیمارستان درست و درمون هم نداشتند!!احتمالا پول نفت تو راه جنوب به شمالغرب یه جایی گیر کرده!!
  • ج الف IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    97 3
    جالب ست که در بازسازی مجدد نیز خانه ها به همان شکل اولیه ساخته خواهند شد غافل از خانه های ضد زلزله........و جند سال بعد باز هم تکرار خواهد شد .....سفر مقامات و اظهار همدردی و .............
  • مجید10 IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    اینارو بی خیال!مهم خنده بازاره که باید پخش می شد!!!!متاسفم!!!
  • بدون نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    68 1
    ماران كنند موران كشند! يعني طبيعت بارها به ما در طول تاريخ به خصوص در اين سي سال گذشته با زلزله هاي طبس، رودبار، بم .... بارها هشدار داده است كه در كشور ما بالقوه امكان ظهور چنين فجايعي هر لحظه وجود دارد. عقل حكم مي كند انسان با تكيه بر دانش و تكنولوژي و استفاده از تجربيات جهاني، جامعه را مجهز به توانمندي هاي براي كنار امدن با اين پديده هاي مخرب طبيعي نمايد.... ولي صد افسوس ما تصميم نگرفته ايم جامعه را متكي بر عقلانيت و دانش و تكننولوژي مديريت كنيم و در فضاي توهم بسر مي بريم. مديريت جهاني!
  • فرهاد IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    105 1
    در این آخرین روزهای ماه مبارک که آماده عید فط میشیم ،هموطنان عزیزمان در هریس و ورزقان باید در داغ عزیزان خود به ماتم بنشینند.خداوند به همه مصیبت زدگان صب عنایت کند.انشاءالله
  • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    96 1
    آوار هم بر سر روستایی ها می ریزد
    • ابراهيم IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      1 0
      بعداين بلا پول گازوييل نفت كپسول گاز لباس حمل ونقل وكلي خرج ديگه اشكش رو درمياره ولي چون آذري ميگم گريه نكنه تا دشمنان بترسند
  • سني IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    118 6
    حساب كن جگر گوشه هاتو با بولدوزر بريزن بين آشغالا .............
    • محمود IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      2 6
      آقایون از این حرف ها نزنین عوض همدردیه خجالت داره نگین این حرف هارو انشاالله با همت مردم دوباره می سازیم آذربایجانمان را... خیلی سخته نمیشه حتی به اندازه سر سوزن اونها رو درک کرد اما چه میشه کرد یا علی مدد
  • نصيري - خرم آباد EU ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    145 6
    به نظرم دليل اين فاجعه دولت محترم هست.اگر دولت مقاوم سازي مي كد اين فاجعه اتفاق نمي افتاد
  • دلشکسته IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    92 3
    یه نفر از گروه امداد و 6نفر نیروی مردمی و غیر متخصص اونم با لودر ...... کی رو میخوان زنده بیرون بیارن خدا میدونه ..... الحمدلله کادر فنی تکمیله
  • هموطن IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    118 2
    بمیرم برای پدری که داغ دیده و کاری از دستش بر نمیاد.. فقط اشــــــــــــک :(
  • بدون نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    52 0
    تسلیت به همه مردم آذربایجان
  • علي جوادي IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    47 8
    دوباره مي سازمت وطن اگرچه با خشت جان خويش ستون به سقف تو مي زنم اگرچه با استخوان خويش
  • بدون نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    57 1
    خدا رحت کند سعدی (ع) را:بنی ادم اعضای یکدیگرند ......
    • phln IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      39 2
      حالا شده: بنی آدم ابزار یکدیگرند.
  • بدون نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    28 1
    الان خداوندان قدرت بر پیمانکارشان می نازند و حیف و میل
  • azad IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    33 0
    این یک روستا از صدها و هزاران روستای بدون امکانات و تجهیزات ساخت ساختمانهای ضد زلزله است و باید متاسفانه گفت که این روند تا چند دهه بعد هم ادامه خواهد داشت و دیروز بم بود امروز اهر و فردا........
  • همزبان IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    41 1
    هر چي سنگه واسه پاي لنگه خدايا كمكشون كن خدايا كمكشون كن خدايا كمكشون كن
  • فاطمه IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    98 4
    عوض جاده سازی واسه افغانستان بیاین فکر کشور خودتون باشین افغانستان تنها کارش تولید مواد مخدره شمام بیاین واسشون جاده بسازین از تولیدات روستاییها بخورین ی ذره هم به فکرشون نباشید واقعا که....
  • فرهاد IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    56 0
    ناله را هر چند میخواهم که پنهان دارمش ..... سینه میگوید دلا تنگ آمدم فریاد کن دلم سوخت از ته دل نالیدم به حال عزیزانی که با وجود نعمت خداوندی و استخراج آنها چنین در وضعیت اسف باری زندگی میکنند امان از دربدری و امان از بی عدالتی
  • روح الله IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    43 5
    من یک سئوال دارم............ چرا تمام سقف خونه ها ئی که خراب شده همه از تیرهای چوبی هست؟
    • بدون نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      27 0
      70 درصد خانه های تخریبی سنگی و گلی و چوبی بودند.
  • ابرمرد IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    57 6
    یعنی با سفرهای هفتگی هئیت دولت کل مشکلات مردم حل شده وکشور در امن وامان است.
  • بدون نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    56 1
    دلم خون شد گريه امانم نميدهد ميسوزم از اين همه بي توجهي مسئولان تا كي اخه خدا تاكي ظلم به اين مردم اي خدا تا كي بيداد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    35 0
    چشمهایمان اشکبار ،قلبمان همراه مردم آذربایجان می تپد و روحمان آشفته از این همه زخم .
  • پري اسماعيلي IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    37 0
    فقط ميتونم به اين طريق ازتمام امدادگران مامورين آتش نشاني پرستاران وهمه افرادي كه دراين حوادث خدمت ميكنن تشكركنم وخسته نباشيد بگم وچقدردورست داشتم دراين جوراتفاقات امكان كمك كردن راداشتم ولي متاسفانه نميدونم ازجه طريقي بايد اقدام كنم تابتونم مخلصانه دراين حوادث خدمت كنم كاش ميشد اي كاش خداقوت
  • بهاره IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    69 0
    نظر مردم چه اهمییتی داره لطفا نظر مسئولانو بگین
  • بدون نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    66 4
    داره فریاد میزنه، ضجه میزنه که تو رو خدا با لودر به جون خونه‌ام نیوفتین... دخترم، زنم، مادرم، پسرم هنوز اونجان... کو گوش شنوا؟ کجای دنیا یک روز بعد از زلزله پاکسازی تموم میشه؟ کجای دنیا یک روز بعدش زمینو با لودر صاف میکنن؟ اگر کسی زنده باشی چی؟ مگه نبوده یک هفته بعد از زلزله آدم زنده پیدا کردند! فریادشو گوش کنید؛ دخترش، زنش، مادرش، پسرش اونجان...
  • librarian IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    77 0
    سلام و عرض تسلیت خدمت هموطنان. در 20 اردیبهشت 1376 در خراسان جنوبی- روستاهای شهرقاین زلزله ای به وقوع پیوست که متأسفانه بیش از 1200 نفر کشته شدند. بسیاری از روستاهای زلزله زده صددرصد تخریب شدند. بعد از این حادثه ، اقدام به ساخت مسکن برای زلزله زدگان شد. چندعدد تیرآهن سرپا کردندو چند آجر هم دور و بر روی این آهنها گذاشتند جمعاً به مساحت 40 متر مربع. خانه های ساخته شده حتی درب و پنحره نداشتند و غیر از چیدن آجر هیچ کار دیگری در این خونه ها انجام نشد به طوری که اکنون بعد از گذشت 14 سال از آن حادثه هنوز خانه هایی هستند که صاحبشان به دلیل عدم تمکن مالی نتوانسته اند آنها را تکمیل کنند و به ناچار در منازل نیمه تخریب شده زلزله زندگی می کنند... امیدوارم این اتفاق برای هموطنانم در غرب کشور روی ندهد
  • نوری IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    34 2
    تصویر نشون می ده که با لودر در حال خاک برداری از خونه ای هستند که شاید فردی که گریان دیده می شه صاحب اون خونه باشه و البته گریان که شاید گودبرداری نکنن.
  • بدون نام KW ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    101 3
    .... و اين نگراني پدري است كه ميترسد جسد زن و فرزندش زير چرخهاي سنگين لدر له شود
    • بدون نام KW ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      17 0
      واي نگو كه جگرم اتيش گرفت
  • رهگذر IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    16 1
    کمک به هموطن با پایان دادن به جان کندن تدریجی او در زیر آوار با استفاده از لودر
  • بدون نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    17 2
    مصیبت برای فقرا بیشتر است .
  • فارس IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    31 0
    نوش دارو پس از مرگ سهراب.بعد از زلزله بم باید مقاوم سازی رو شروع می کردن
  • بدون نام GB ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    30 0
    جای نشان عزاداری در سایت شما خالی است ! مردم ناراحتند چرا کاری نمی کنید که حس تنهایی نکند لا اقل
  • محمد IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    15 10
    فقط ميخوام بدونم خدا چرا اينقدر بلا سر مردم ما مياه
  • بدون نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    16 0
    به نظر شما در روستاهای ما باید مثل بعضی کشورها مسکن ساخت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    8 0
    به نظر شما در روستاهای ما باید مثل بعضی کشورها مسکن ساخت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • علی IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    28 1
    واقعا متاسفم که رسانه به اصطلاح ملی فقط اشاره کوچیکی به زلزله آذربایجان می کنه و صد البته آماری که میده کاملا با آمار رسمی متفاوته. چرا این همه دروغ میگند مردم آذربایجان مارو هم تو غم خودتون شریک بدونید!!!
  • آذراوغلی IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    11 0
    مسئولان و دست اندرکاران باید به فکر ساختمان سازی اصولی و مقاوم سازی ساختمانهای روستائی و از همه مهمتر ایجاد امکانات متعارف در مواقع بحرانی باشند و نسبت دادن اینگونه حوادث طبیعی به خشم و قهر خدا به هیچ عنوان قابل قبول و منطقی نیست .
  • شيراز IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    15 0
    من كه اينجا هستم و كاري از دستم به غير از تاسف و دعا بر نمي آيد اين با به آنهايي نشان داد كه وام هاي چند ميلياردي ميدهند براي مثلا ساخت و ساز بعد يك جايي مثل اينجا اينجوري ميشه نظر شما چيه ؟ چند ميليارد با براي كلوخ ؟؟؟
  • احمد IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    32 0
    هموطنان آذري زبان تسليت
  • .... IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    39 0
    تسلیت آذربایجان......
  • فرشاد IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    62 1
    از عملکرد صدا و سیمای محترم کمال تشکر را داریم !!! مخصوصا با این پخش برنامه خنده بازار همدردی خودش ر با مردم داغدیده اعلام کرد.
  • امير IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    36 0
    اين عكس يعني تكيه گاه يك خانواده ديگر تكيه‌گاه نيست بعني بي درايتي مسئولان كشور كه پس از 30 سال هنوز تمامي روستاهاي كشور از چوب و گلند يعني ......
  • رضا IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    26 50
    سلام به دوستانمان در آذربایجان تسلیت میگم من یه انتقادی از بعضی دوستان بکنم نمیگم که دولت مشکل نداره تو خیلی کارها ولی آدم یه چیزهای هم میبینه دلش میسوزه من سراغ دارم که خیلیها وام مقاوم سازی و وام بلاعوض روستایی میگیرن ولی به جای ساخت مسکن مقاوم و اونو خرج جای دیگه میکنن و فقط یه چهار دیواری بالا میارن به اسم خونه منظورم منطقه خودمونه امیدوارم مردم هم دلشون به حال خودشون بسوزه ..... میدونم که احتمالا نظرم درج نمیشه ولی حقیقت تلخه
    • مریم IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      2 7
      این نظر و تعداد منفی هاش به اون نشونگر اینه که ما به عنوان مردم نمیخوایم مشکلات اخلاقی مون رو ببینیم،تا میبینیم ک داره رو میشه سریع نظر منفی مزنیم روش. یعنی خودسانسوری!
  • بارانی IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    82 4
    کجای دنیا دیده شده که حتی آمار حوادث زلزله رو سانسور کنن!!!!!!! اینا هم وطن های ما هستن
  • محمد IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    23 1
    اوهم مثل من بعد از زلزله از دوستش خبرمیخواهد.وای به حال ما ا ارسبارانی ها.
  • ناشناس IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    16 0
    فقط آه و تأسف
  • بدون نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    27 4
    من یک آذری ام فقط اینو میتونم بگم که همه ما قضاوت رو به تاریخ میسپاریم روزی میرسه که آذربایجان و آذری ها دوباره ایران رو می سازند بله ایران نه فقط اهر و ورزقان و هریس رو ./
  • حسن IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    5 1
    باناسف از اتفاق ناگوار. عزم ملی ملت مومن و قهرمان ایران را مطلبد تا التیام بخش الام برادران و خواهران هموطن مان باشیم.
  • نرجس IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    5 0
    از خدا برای جانباختگان طلب مغفرت و امرزش و برای بازمانگان طلب صبر فراوان میکنم این اتفاق واقعا دردناک و وحشتناک بود. متأسفم خدایا خودت کمکشون خدایا به عظمتت پی بردم
  • بدون نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    50 0
    کاش بجای اینکه در عراق و چند کشور خارجی دیگر خونه میساختیم برای هموطنان گرامی خودمان میساختیم
  • ب IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    30 3
    من اهل کلیبر هستم 60کیلومتری اهر ما مجبور شدیم بخاطر زلزله ها دو شب بیرون بخوابیم اما تو سایت زلزله نگاری اصلا برا شهرما زلزله ای ثبت نشده تکنولوژی رو حال کنین
    • م IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      0 0
      كانون زلزله ها اطراف ورزقان و اهر بود نه كليبر
  • آرش IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    38 0
    خونه ها در تبریز دچار آسیب دیدگی جزئی و شاید هم خطرناک شده اند ما در یک مجتمع مسکونی در تبریز زندگی میکنیم که میگند این ساختمان ها ضد زلزله هستند !! فکر کنم تا جایی که شنیدیم تمام این خونه ها دیوارهاشون ترک برداشته بنده موقع فرار دز حین زلزله صدای خرد شدن اجزای داخل ساختمان رو به طرز وحشتناکی شنیدم. باید با این ساختمانهایی که ممکنه مقاومت خود رو از دست داده اند چه کنیم؟ با این حال تصور کنید روستا ها و خانه های روستایی دچار چه حالی میشوند :(( متاسفم.
  • مهدی IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    24 6
    اگه تهران زلزله بیاد چی میشه؟خدا بهشون رحم کنه.
  • ساناز FR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    15 0
    وااااي خدا دلم خيلي سوخت
  • علی IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    21 1
    عرض تسلیت به هموطنان عزیز آذری درود بر شرف امداد گران
    • آذری IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      6 1
      دوست عزیز تا ساعت 1:30 سب دوشنبه بجز چادر چیز دیگه ای از طرف امدادگران شریف شما تحویل زلزله زدگان نگردیده بود !! درود بر غیرت ملت آذربایجان که با کمکهاشون دل داغدار اونها رو تسلی می دن
  • محمد رضايي IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    27 0
    تا 72 ساعت نبايد ماشين سنگين وارد منطقه زلزله زده شود هنوز اجساد يا مجروحان زير آوار هستند
  • دانیال IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    15 0
    (خدا صبر بده)
  • امیر IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    20 1
    زلزله امری طبیعی است خداوند به انسان عقل داده وکشور دارای ثروت است به جای خرج کردن در موارد غیر ضروری !!!بفکر مردم کشور باشید تا فردای قیامت به راحتی بتوانید از سر پل صراط بگذرید
  • مرتضی IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    18 2
    دیده بگشا نقش انسان ماند، با جامی تهی سوخت لاله، مرد لیلی، خشک شد سروِ سهی
  • بنده خدا IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    16 0
    مسولین محترم شما رو قسم میدم به جان بجتون شرایط وام مسکن برای این روستاییها رو اسون کنید تا بتونند از حداقل اسایش برا زندگی استفاده بکنند.
  • ترک اوغلی IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    45 7
    مردم اذربیجان خیلی بیشتر از اینها به گردن ملت ومردم ایران حق دارند !اینجور بیخیالی رسمش نبود
    • بدون نام IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      6 0
      کاملا موافقم! آقاجون اینجا آذربایجان باهرکی میخواید اینکارارو بکنید وبیخیالی نشون بدید ولی با آذربایجان نه چون مردمش به شدت تعصبین و.................
  • arya IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    40 1
    تا کی خانه مقاوم ساختن برای کشورای دیگه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اذربایجان تسلیت
  • هادی IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    22 0
    استفاده از بولدورز و بیل میکانکی در مناطق زلزله زده که احتمال زنده بودن برخی زیر آوار هنوز وجود داره نشان دهنده اقل امکانات در کشوری که روی خط زلزله است .بجای رد کمک کشورهای دیگه و ادعای بیخود فکر اونایی باشین که از زلزله جون سالم بدر بردن. لا اقل نزارید اسیر چنکک بیل و بولدوز بشن .
  • JAVAD IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    19 0
    عكس جنازه بچه هارو ديدم واقعا دلم كباب شد
  • ستاره IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    57 34
    اگه تهران زلزله بياد يه كم حالشون جا مياد ميفهمن كه وقتي هموطناشون زير اوار جون ميدن نبايد خنده بازارو نشون بدن
  • اسماعیل IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    11 1
    دیدن ضجه مرد واقعا دردآور است. اما به هر حال همه ما تسلیم امر الهی هستیم . از خداوند متعال برای رفتگان حادثه رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر مسئلت می نمایم. و برای مسئولین توفیق خدمت و عبرت.
  • هم وطن IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    13 1
    فقط افسوس و صد افسوس که بعد از این همه سال هنوز باید شاهد همچین صحنه های باشیم .
  • بدون نام IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    نظری ندارم مثل خیلیهای دیگه که بی نظرند ولی خیلی وقتها برای چیزهایی که مهم نیست یقه درانی میکنند!!
  • بدون نام IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    من كارمند هستم ولي اداره اين اجازه رو نميده كه برم امدادرساني بازم اين قوانين دست وپا گيرررررررر خدا كمكشون كنه
  • یه بنده خدا IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    1 0
    ینی چیییییییی خب اگر کسی هم زنده باشه اینطوری میمره کههههههههه با ماشین اومده اونجا چیکاررررررررررررررررر :(( :(
  • بدون نام IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    3 0
    بپا خیز آذربایجان بلند شو مرد قامتتو راست کن آینده از آن ماست
  • بی نام IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    33 4
    در حالیکه هموطنان شمالغرب ما درحال جستجو و کفن و دفن کشته شدگان زلزله میباشند شبکه سه سیما برنامه خنده بازار را پخش میکند.
    • سید IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      1 18
      اگر شبکه 3 این برنامه را پخش نمیکرد اوضاع بهتر میشد؟
  • شهرام IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    1 0
    فقط میشه گفت خدا کمکشون کنه و بهشون صبر بده . همین .
  • omega CA ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 2
    فقط گریه میکنم به حالش، اونروز این بلا سر من هم میتونست بیاد. خیلی وحشتناک بود خیلی
  • ایرانی IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    8 1
    خیلی ناراحت کننده هستش خدابهشون صبر بده واقعا نمیدونم چی بگم امیدوارم دیگه از این اتفاق ها برای کسی پیش نیاد،دوست منم خونشون آذربایجان شرقی خدارو شکر سالم موندن:(
  • بدون نام US ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    20 5
    به نام خدا اگر میخواهی هموطن مسلمان من بدانی چقدر متاثری وچقدر جگرت سوخته ببین میتوانی 50000 تومان کمک کنی .خداوند به همه ما جهت پذیرفتن تقدیر صبر عطا فرماید.
  • تهران IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    2 0
    امیـــــــــــــــــــــــد به خدا،صبر بده خــــــــــــــــــــــــــــــــــــدا
  • مهرداد IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    1 0
    تسلیت به همه مصیبت دیدگان این زلزله در چنین مواردی مفیدترین کار سازماندهی کمک به آسیب دیدگان است. هر کس به اندازه توانش کمک کند.
  • سجاد پور از هوراند IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    1 0
    صبر بهترین کار است و خدا صابرین را دوس دارد
  • حسن از تبریز IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    4 1
    آقا ما به کمک های دنیا نیاز داریم به قران از دست ایران کاری بر نمی اید تورا خدا به داد این مردوم بر سید
  • بدون نام IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    5 1
    درايران 1000نفر در زلزله مردند صدا وسيما تظاهرات اسپانيا را نشان مي دهد !
  • ابراهیم IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    3 1
    من مهندس عمران هستم - چند تا از شهرهای بزرگ ما دقیقا روی خطرناکترین گسل (با خطر نسبی خیلی زیاد) قرار دارند. می تونید آیین نامه 2800 طراحی ساختمانها در برابر زلزله صفحه آخر رو مشاهده کنید .تبریز دقیقا روی همین گسله - تهران و چند شهر مهم دیگه هم همینطور . فعلا از نظر علمی زمان دقیق زلزله قابل پیش بینی نیست ولی حداقل نقاط خطرناک رو که می دونیم ! می تونیم پیشگیری کنیم.وای به حال تهران خدانکنه
  • بوشهری IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    2 0
    با عرض تسلیت به خانواده های عزیز از دست داده در شهرستانهای ورزقان، اهر و هریس .امید آنکه روزی برسد که همه مردم ایران بخصوص روستائیان زحمتکش در خانه هایی زندگی کنند که بر اثر یک زلزل7-6 ریشتری عزادار نشوند. بنده وقتی تصاویر زلزله زدگان را میدیدم بی اختیار گریه میکردم. بعنوان یک بوشهری واقعا متاسف شدم. ایران یک کشور زلزله خیز است باید مسئولین بیشتر به فکر مقاوم سازی سرپناه مردم باشند تا اینجوری زیر خشت و گل خانه های غیرمقاوم مدفون نشوند.
  • ایرانی IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    1 0
    تا کی روزمرگی! یکم اینده نگری لازمه به خدا
  • ali IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 7
    باسلام ،ضمن عرض تسلیت به هموطنان عزیز آذری بمناسبت رخداد این حادثه تلخ به استحضار دیگر هموطنان میرسانم خداوند به انسان قدرت تفکر و تامل داده است تا از حوداث و اینگونه آزمایشات عبرت گرفته تا راه عبور سلامت از اینگونه حوداث را بیابیم. براستی تفاوت ما با کشورهای بظاهر توسعه یافته در چیست؟ آیا در کشور همانند ژاپن بودایی رفتار مردمانش در حادثه سونامی اینگونه بود؟آیا اگر خدای نا خواسته چنین حادثه ای در تهران روی دهد تکلیف چیست؟ آیا با محکوم کردن دیگران مشکل حل میگردد؟البته بنده منکر نقش مسئولین محترم نیستم، ولی خدا وکیلی از این عزیزان کامنت داده اند چند در صد کمک نقدی و راهگشایی به این هموطنان عزیز کردند؟نکند که در اینجا دعواهای ... را بجای اصل کمک به زلزله زدگان قرار گیرد.
  • رضا IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    2 0
    کوتاه نبینید/ که اين قصه دراز است. تا کی باید در روستاهاي ما خانه هاي خشتي آدم بکشه؟ بابا اين ساختمان از نظر تقسیم بندي سازه اي کاملاً مطرود است. به نظرم ما باید يک روز را در تقویم ملي به نام " روز بدون خانه خشتي و سنگي " داشته باشیم. به اميد آن روز
  • احمدرضا سليماني IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    2 0
    در سفري كه به كشور چين داشتم از پكن تا شهر دويينگ با ماشين رفتم تمام روستا هاي كشور چين بازسازي وتمام خانه ها اصولي ساخته شده بودند بعد از 33 سال از گذشت انقلاب چرا خانه هاي روستايي هنوز خشت و گلي ا هستند . از خدا و امام حسين خجالت بكشيد .
  • تنها تر از تنها IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    خدایاااااا مارا بیامرز چرا که در این دنیا جز جهنم بهشتی ندیدیم
  • بدون نام IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    0 0
    ناراحت شدم
  • آرزو IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    4 0
    ای کاش به جای مسکن مهر پروژه ی مقاوم سازی خانه های روستا یی را پیگیری میکردند.در این صورت دیگر شاهد این خرابی ها نبودیم . و مردم هم دلگرم تر در روستا می ماندند و کم تر به شهر مهاجرت می کردند.
  • یه نفر IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    0 1
    روزها میگذرند با این بلایا.....عبرت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    6 1
    من آذری هستم و ساکن تهران . بغض گلویم را گرفته و اجازه گریه نمی دهد.خداییییییییییییییییییییییییا کمکشون کن .
  • رسول IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    1 1
    خدا با صابران است . خدا كند مايه عبرت بعضي ها شود تا نسبت به كار و مسئوليتشان جدي تر باشند
  • fooman US ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    2 0
    دیروز داشتم امار تلفاتو نگاه میکردم یه چیزی اشکمو درآورد این بود که رنج سنی 90%اونها 20تا40 بود وفکر کن.......تو تابستون همه موقع استراحتشون تبدیل به آوار رو سرشون شد ..خیلی از نظر روحی روانی داغونم
  • بدون نام IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    10 4
    ای قوم به حج رفته کجایید کجایید-----معشوق همین جاست بیایید بیایید--------حضور باصفای رییس جمهور ویارانش در زیارت مستحبی ودو روز قبل از جلسات در عربستان گرامیباد.!
  • hich IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    6 1
    سوختم باران بزن شاید تو خاموشم کنی شاید امشب سوزش این زخمها را کم کنی آه باران ، من سراپای وجودم آتش است پس بزن باران ، بزن شاید تو خاموشم کنی
  • مهدی IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    3 1
    تا کی باید شاهد این اتفاقات باشیم خدامیدونه - مسئولین ما عبرت نمیگیرند رسانه ی ملی هم در ساعات اولیه بسیار ضعیف عمل کرد حتی یه زیر نویس هم نرفت باز دم سایت هایی مثل خبر انلاین گرم خسته نباشید
  • رامسر IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    2 0
    تسلیت میگم به همه ایران به همه مردم آذربایجان واقعا اشک جوابگوی ناراحتی قلبامون نیست فقط میگن مثل اینکه مصدوما خون نیاز دارن . مردم خوب کمک کنین
  • مهدی IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    3 1
    تاکی باید شاهد این اتفاقات باشیم خدامیدونه -جالبه که وقوع زلزله باریشتر بالارو در این منطقه پیش بینی کرده بودند و مسئولین اقدامی جهت مقاوم سازی نکردند در ضمن هرگز کوتاهی رسانه ملی رو فراموش نخواهیم کرد در حال که هموطنانمان زیر اوار بودند طنز پخش میکرد وامار کشته شدگانو سانسور- واقعا براشون متاسفم
  • الهام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    5 1
    منم اذربایجانی هستم.یه ساعت پیش شوهر و برادرم با ماشینمون کمک مردم شهرمون و بردن اهر.منم میخواستم برم ولی شوهرم نذاشت.الانم خوابم نمیبره.دارم میمیرم از درد.وقتی بدن بی جون یه بچه شیرخواره رو بغل پدرش دیدم جیگرم اتیش گرفت.ما تازه ازدواج کردیم هنوز بچه نداریم فکر از دست دادن یه بچه خیلی سخته چه برسه به تجربه اش.خدایا داغ بچه رو نصیب هیچکس نکن.
  • ناصر هادقی IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    2 1
    هرچه گفتیم و شنفتیم شعار بود یک نفر پیدا کنید گوید انجام دادم ، این یک کار بود از یادمان خواهد رفت عاقبت همانطور که بار ها گفته اند و گفته ایم ، این نیز بگذرد. 90 در صد فکر مردم را گرانیها مشغول کرده نمی توانند به یاد عزیزان خود باشند تا چه رسد به هم وطن و بشریت که فقط واژه های خاک خورده گوشه ذهن هایند و بس.
  • maryam IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    0 4
    به نظر شما واقعا زلزله بود!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    10 1
    اینها را بی خیال مهم اینه که ده هزار واحد مسکونی ساخت ایران در ونزوئلا تا 10 ریشتر زلزله را هم تحمل می کنه
  • مسعود IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    2 1
    تسلیت میگم هیچ غمی برایه مرد بیشتر از این نیست که کاری ازش بر نیاد تسلیت میگم یا حضرت عباس یا امام حسین کمکشون کن
  • بدون نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    1 1
    بايد در واقع بگوييم كه ازماست كه بر ماست؟ در ژاپن زلزله 9 ريشتري اومد، هيچي خراب نشد اگه هم خرابي به وجود اومد در اثر تسونامي بود! اما در ايران با 2/6 ريشتر ببينيد چه بلايي سرمون اومده! خدا به مردم صبر بده
  • بابک A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    2 1
    مسئولین کجایند، چند بار میبایست شاهد این تصاویر تلخ باشیم. آیا اندیشیده ایم که شاید برای ما نیز اتفاق بیفتد...
  • فرهاد IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    4 1
    اینکه پناه بر خدایی و دیمی و شانسی زنده ایم ، در آن شکی نیست ! خوب زلزله درست است که قابل پیش بینی نیست ، (البته حداقل در کشور ما قابل پیش بینی نیست در ژاپن و چین و امریکا با روشهایی می توانند دقایقی قبل باخبر شوند) ساختمانها را که می شود محکم ساخت ؟ ساخت بادبر ضربدری در دیوارهای حمال و اصلی ، محور مرکزی بتنی ساختمان ، بتن ریزی مناسب و...فردا پس فردا باز سمیناهار ! زلزله و مهندسی سازه و یه مایش ( نوعی همایش فقط بخاطر خوردنی هایش ! ) زمین لرزه برگزار خواهد شد ....مدیریت بحران تشکیل خواهد شد برای بررسی گسلهای تبریز ، اوشان فشم ، کرج و...باز دوباره پرونده ها خاک خواهند خورد تا زلزله بعدی ....چرا ؟ چون نظارت ما ضعیف است ...مهندس ناظر ما ضعیف است ...اجرای قانون ضعیف است ! ...ورزقان چرا نباید بعد
  • علی IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    2 0
    با لودر می خوان چی کار کنن؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • اشنا و اذر زبان IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    4 0
    خدا به بازماندگان زلزله اهر و سایر اذری زبانها صبر عنایت فرماید.و به جان باختگان رحمت و مغفرت . خدا را بشناسیم . این مصیبت وپیشامد و تقدیر و قضا مال همه هستن
  • علی IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    3 0
    لطفا، شمارو به خدا یه جوری به مسئولین برسونید که هزینه جلوگیری از این حوادث خیلی خیلی خیلی کمتر از جبران آن است . چرا آخه چرا
  • احمدرضا IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    2 0
    این چند روز بعد از اتنشار تصاویر زلزله زدگان بسیار متاثر هستم کاش خیلی وقت پیش برای این گونه حوادث آماد ه می شدیم چرا با اینکه همه می دانند وضیت منازل روستایی ما اینگونه است اما اقدامی نمی شود که نتیجه اش می شود این خانه های خشتی قدیمی که با کوچکترین تحرکت زمین انسانهای بی گناه را به کام مرگ می کشد . صمیمانه با مردم شهرهای زلزله زده ابراز همدرید می کنم و برایشان از خداوند رحمان صبر مسالت می کنم .امیدوارم هموطنان هر گونه که در توانشان هست به یاری این مردم بی گناه بشتابند.
  • زیبا IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    1 0
    زندگی عاقبتش نبودن ،یک سرود ناتمام ،سرود نه یک طلوع یک غروب و یک دم
  • ایرانی IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    1 11
    اتفاقه دیگه می افته همانطور که تو ژاپن افتاد.دولت جیکار کنه.وقتی روستائیان رغبتی جهت دریافت وام و مقاوم سازی منازلشان ندارد. خدا صبر بده.
  • پ. IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    3 2
    من خودم آذربايجاني هستم وبه تمام اذرياتسليت ميگم.اي خدا.....
    • صفا از تبریز IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      4 0
      من خودم اهل تبریزم.مطمئن باش هیچ کس دوست نداره توخونه ی خشتی وناامن زندگی کنه مطمئنا اگه یکم اجبار و یه کم همت مسئولین باشه مردم هم دلگرم می شن و خونه های خشتی رو کنار می ذارن.
  • محمد رضا IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    3 1
    واي........
  • سعید GB ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    9 1
    آخه چرا پس از یک روز اعلام کردن که عملیات امداد و نجات پایان یافته. خب شاید فرزند این پدر هنوز زیر آوار زنده باشه... این پدر هنوز خانواده شو پیدا نکرده که اینگونه پریشانه، و چند دقیقه بعد شاهد اینه که تنها روزنه امیدش با ضربه های بیل لودر از بین میره...
  • جعفر IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    8 1
    من خودم اهل اهر هستم،بخدا قسم وضع از چیزی که این عکس نشون میده خرابتره،واقعا مصیبت بزرگیه،کمک مالی هم نتونستید حداقل برامون دعا کنید هنوزم که هنوزه پس لرزه ها ادامه داره
  • ندا IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    10 1
    این آقای توی عکس میدونه که زن و بچه اش هنوز زیر آوارن و میخواد به دادشون برسه ولی از اونجایی که مسئولین ما همه چیزو میدونن و بیشتر از همه میفهمن میگن امدادو نجات تمام شده و دارن با بولدوزر به جون روستا می افتن.بابااااااااااااااااا شاید هنوز زن و بچه این بد بخت دارن نفس میکش
  • بدون نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    4 1
    جگرم سوخت. خداصبرشون بده.
  • بلال IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    12 2
    چه صبری خدا دارد . سال 2012 اینم وضع زندگی ما با کشوری با این این همه ذخایر.
  • احمد هرمزگان IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    8 1
    اخه بنیاد مسکن تو این 30 سال چکار میکرده خونه ها همه مال یه قرن پیشن؟
  • ایدا IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    5 1
    پول نفت پیشکش کاش 10 درصد درامد معدن مس سونگون خرج ساخت یه بیمارستان نه در روستاها که اقلا در شهرستان ورزقان می شد ، این انصافه بعدا" هرکی یه انتقاد کوچولو بکنه میشه پان....؟!!!! تا کی تبعیض؟!
  • بدون نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    7 1
    ایرانی حققش نیست تو این خونه ها زندگی کنه . . .
  • مرتضی از اصفهان IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    5 1
    تسلیت به همه خانواده های داغ دیده
  • بدون نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    7 1
    با اون 3000 میلیارد تمام روستاها اباد میشد
  • بدون نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    4 1
    خانه های از جنس خشت وچوب .این است زندگی روستائیان ما
  • علیرضا نعمتی از تهران IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    2 0
    مقاوم سازی منازل روستایی شعاری که خیلی ها دادند . اما محقق نشد واقعا مسئول خونهای ریخته شده در زلزله های اخیر چه کسانی هستند ؟ فرهنگ غلط مردمی که صفای (!) خانه های گلی روستایی را با سازه های ایمن عوض نمیکنند ؟ یا تک تک مسئولینی که حتی لحظه ای در تخصیص اعتبار یا ساخت و ساز و ایمن سازی منازل روستایی کم کاری کرده اند . این زلزله اولین زلزله ایران نیست . آخرین آن هم نخواهد بود . با این شرایط خدا عاقبت همه ی ما رو ختم به خیر کنه از صمیم قلب برای هموطنانم مغفرت ،صبر و شکیبایی آرزو دارم.
  • امیر IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    3 2
    خدا صبر به مردم مصیبت زده بدهد آقای رئیس دولت کجایی ببینی پس از هشت سال با 6 ریشتر زلزله اینهمه خرابی حجتان قبول!!!
  • محمد IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    1 1
    مردم روستاها نه قبل از زلزله نه بعدش هیچ انتظاری از من و شما ندارند،اگر داشتند شاید وضع زندگیشون بهتر از این ها می بود. ولی اگر می خوای کاری بکنی فقط لحظه ای خودتو بزار جای همین اقا ببین چطور بی اختیار اشک می ریزی...
  • سیاوش IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    3 2
    اونایی که خنده بازار رو پخش می کنند خودشون رو بذارند جای آسیب دیده ها
  • ورزقاني سينه سوخته IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    7 2
    علاج واقعه بعد از وقوع! چه قدر برخلاف جريان رودخانه شنا مي كنيم ! حجتان مقبول آقاي رييس جمهور و وزير راه و شهرسازي!
  • ارازخانلو IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    13 1
    خدايا به مسولان ما حس مسوليت عطا بفرما!
  • بدون نام SE ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    7 2
    یاشاسین آذربایجان
  • ایرانی IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    6 7
    من در این عکس ظالم ومظلوم می بینم. من در این عکس نور و تاریکی می بینم .
  • مهرداد IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    8 1
    ا سلام مهرداد از تبریزم به همه هموطنان آذری زبان تسلیت میگم از خدا طلب صبر برای بازماندگان دارم زلزله طوری خونه ها رو تو تبريز لرزوند که هیچ کس نمیتونه تصورشو بکنه .خونه ها مثل خمیر بازی به اینور و انور میرفت! از هموطنان خواهشمندیم به زلزله زدگان نهایت کمک مالی خودشون رو بکنند فصل سرما نزدیکه نذاریم هموطنان بی خانمان شوند
  • فرشيد سياوش IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    3 0
    زلزله عامل مرگ انسانها نيست، نوع ساختمان سازي عامل مرگه. اگه خانه هاي روستايي از سازه سبك ارزن قيمت يك طبقه باشه شاهد اين صحنه ها دردناك از دست رفتن عزيزان نيستيم ضمنا نكته مهم بعد از وقوع زلزله فقط وقت كمك رساني به حادثه ديده ها و ارسال كمك تنها راه همدرديه و مسائل سياسي و كمبود هاي دولت و ..در اين لحظات كه دقيقه ها هم مهمه فعلا بيهوداست. قدم بعد از امداد رساني بسيج وزارت مسكن جهت اجراي سازه هاي سبك مقاوم با قيمت ارزان در روستا هاي ايران دور از شهرها است نه ساختن سازه هاي بتني چندين طبقه در نزديك شهرها.اگر زلزله در يكي از كلان شهرها اتفاق بيافتد تعداد نفر ات امدادي حومه شهر ها تا زمان رسيدن كمك از شهر هاي مجاور قادر به امداد رساني به چند ميليو ن نفر زير آوار در 5 ساعت طلايي نيستند
  • نعيمه از تبريز IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    1 0
    تو اين شب عزيز يكي داشت مدالهاي افتخارشو تو المپيك ميشمرد يكي هم تعداد گناههاشو ميشمرد و از خدا طلب مغفرت ميكرد همين نزديكيها هم كسي تعداد عزيزاي از دست رفته و زير آوار موندشو ميشمرد در حاليكه صدا سيماي ايرانمان خنده بازار پخش ميكرد!!!
  • امير از آذرآبادگان IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    1 0
    آذر آبادگان من جان جانان من است قیمت خون ارس رگ ایران من است ای سر سبز وطن آذر آبادگان من از تو جدا یک نفس مبادا ایران من
  • سمیرا IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    1 0
    مقصر این ویرانی فقط دولت هستش احه یکی بگه یه روستای مگه چقدر توان داره که وام بگیره خونشو ضدزلزله بسازه این فکرو باید از اول میکردن که باید به روستاهامون برسن خونه که از گل باشه از چوب ساخته شده باشه با یک رشتری هم ویران میشه خونه های ما با اون مقاومتی که داشت ضد زلزله بود دیوارامون ترک برداشت همون لحظه مقصرش فقط دولته که این همه ادم زیر اوار موندن ما ایرانیان تا یه چیزی رو تجربه نکنیم به فکرش نیستیم
  • بدون نام IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    2 0
    والله چی بگیم ، آه از محرومیت ، آه از زحمت بیهوده ، هیچ کس از داشتن یک خونه مقاوم بدش نمیاد ولی در روستا ها محرومیت بیداد میکند من خودم 23 سال است دارم زحمت میکشم ، از 24 ساعت 14 ساعت کار میکنم ولی هرچه دوندگی می کنم نمی تونم یک سر پناهی برای بچه هام درست کنم که شب راحت بخوابیم ، ما جنگ را تجربه کردیم ولی سختی و گرونی این دو سال اخیر را تجربه نکرده بودیم از جنگ هم بدتر است فقط خدا بدادمان برسد فعلا که دور ، دور واسطه ها و تجار است و اختلاس های چند میلیاردی که میتونه با مدیریت همه روستاها را آباد کند
  • اسرا IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    0 0
    با عرض تسلیت به همه هموطنانم.با اینکه شهر ما(میاندواب.اذربایجان غربی )حدود 2.3 ساعت با تبریز فاصله داره اما ما نیز شدیدا لرزشهارو احساس کردیم مخصوصا زلزله دوم رو.تو زلزله دوم من تو حیاط بودم بخاطر لرزشها و سر گیجه نتونستم سرپا بایستم نشستم زمین تمام خونمون داشت میلرزید منتظر بودم کل خونه اوار بشه فقط داشتم بهت زده نگاه میکردم بشدت هم ترسیده بودیم.هر موقع میام اینترنت یا تلویزیون رو میبینم نا خوداگاه اشک چشمانم جاری میشه با بغض که گلوی م رو میفشارد .
  • مهدی از ایرانا IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    2 0
    با درود باید به مسئولین و مردم ایران گفت که الان سال 2012 میلادی یعنی عصر تکنولوژی هست پس وای بر ایران که اینقدر مانند انسانهای اولیه زندگی می کنند!!! ببینید در ژاپن زلزله 7.5 ریشتری میاد ولی کمتر از 20 نفر می میرند پس آن ژاپنیها انسانهای خردمند هستند!! وقتی آن همه رساله دکترا در ایران و خارج کشور بر روی گسلهای شمال غرب ایران مخصوصا نزدیک تبریز وجود دارد و هشدارهایی که موسسه ژئوفیزیک در مورد خطر زمین لرزه آذربایجان شرقی در 8 ماه پیش به دولت و مجلس می دهد به نظر من این حادثه بلایای یک سری از انسانهای نابه خرد بر مردم عزیز این بخش از کشور ما است!!!!!!! پاینده باد ایران به یاری خدا لطفا نمایش دهید
  • رضا IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    1 0
    به تمام هم وطنای داغ دیده ام تسلیت میگو یم
  • بدون نام IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    0 0
    این حادثه یه ذره بحث بر انگیزه این اتفاق تو شب قدر افتاد شب رحمت ، شبی که بر تر از هزار ماهه شاید خداوند رحمان با این حادثه بسیاری را هدایت و بسیاری را به گمراهی کشاند ! البته .... ! یا حکیم
  • بی نام IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    1 0
    فقط از خدا میخوام که به هموطنهای عزیز داغدیده صبر بده
  • vqh IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    2 0
    کاش غصه تموم میشد...
  • بدون نام DE ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    0 0
    اگر ثبت اسناد و بنیاد مسکن به روستائیها سند بدهند و اینهمه تاخیر و بهانه ماده 187 و ... نداشته باشند میتوانند وام کم بهره گرفته خانه ساخته و حتی اقساطش را که حدود 120 تومانه با یارانه پرداخت کنند
  • رضا اكبرزاده IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    1 0
    با سلام:با عرض تسليت به هم وطنان عزيز آذريمان بنده نيز از اين حادثه اسف بار كه باعث درگذشت تعدادي از هم وطن شد ابراز همدردي خودم را اعلام مي كنم و از خداوند متعال براي در گذشت رحمت وبراي باز ماندگان آنان نيز صبر اجيل خواستارم.
  • شیراز IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    4 0
    این تصویر نشون میده که در ایران اسلامی فقر به طور کلی ریشه کن شده و دیگر کسی فقیر نیست!!!
  • پدرام- بندر کیاشهر- گیلان IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    2 0
    سکوت بهترین واژه برای تعریف این عکسه.....!!! درد اون آدمارو رو کسی درک نمیکنه مگر کسایی که خودشون مثل زلزله رودبار یا بم دردکشیده اند پس بهتره سکوت کنیم.....
  • توفیقی IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    3 0
    من را به یاد 80%خانهای کشور اندخت خانهای که با 5ریشتر چیزی ازانها باقی نمیماند و هنوز برای دریافت یک وام بازسازی باید هفت خان را راد کرد در شرایطی که افرادی با پارتیهای که دارند میلیونها از بوجه کشور را در اختیار میگیرند
  • rahim IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    2 0
    باید امروز به فکر اهر وهریسهای اینده باشیم تا اینچنین صحنه هایی تکرار نشود
  • saeed US ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    2 0
    چقدر دردناک است غم از دست دادن یک هم وطن یک هم زبان........
  • پرويز IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    2 0
    سلام من هم به نوبه خودم از طرف مردم مشگين شهر براي مردم عيور آذربايجان ( اهر، ورزقان وهريس) تسليت عرض ميكنم و براي باز ماندگان اين حادثه دل خراش از خداي بزرگ صبر و بردباري را خواستارم و انتقادي شديدي از صدا وسيما دارم در شرايطي كه ما ناراحت و بهت زده براي از دست دادن عزيزانمان هستيم برنامه خنده بزار را پخش ميكند واقعا جاي تاسف دارد به حاي پوشش خبري واطلاع رساني مردم براي كمك رساني، به فكر خوش گذارني خود هستند. من ديگر به برنامه خنده بازار نگاه نمي كنم و از تمامي مردم غيور وبا غيرت آذر بايجاني و تمامي مردم ايران مي خوام كه به خاطر اين بي لطفي و بي غيرتي صدا وسيما ديگر با اين برنامه نگاه نكنن.
  • محمود IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    1 0
    دردناکه، خیلی درناکه آه...! دلم شکست. خدا صبر بده
  • بدون نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    4 0
    درسکوت صداوسیما، غریبانه رفتید.خدا به همراهتان
  • رامین ازپارس آبادمغان IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    2 0
    سلام. چرا باید بیچاره آذربایجان عضو فلج باشدخب ما طعم زلرله رو چشیدیم و درماتم نشستیم لاعقل همه ساختمونای روستارو مقاوم سازی کنید.به خدا الان که دارم این پیام رو مینویسم پس لرزه اون به شهرما هم میاد خیلی ترسناکه زلزله
  • رضا IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    1 0
    این ایران است که مبتلا میشود باید امتحان پس داد تا اینده خوبی داشته باشیم . ای مدیران درس بگیرید برای شما ها هم هست .خیلی دلخراش است چکنیم باید همه باهم کمک کنیم و ازاین امتحان سربلند بیرون بیایم. دل هموطنان را که مصیبت دیده اند را شادکنیم
  • علی IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    4 0
    بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند چو عضوی به در آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار هموطنم شاید دردهاتون رو کامل حس نکنیم اما بدونید که دلمون به اندازه دل های باصفاتون ، همراهتونه دوستتون داریم و براتون آرزوی روزهای خوب وخوشی رو از ایزد منان خواستاریم انشالله که که تندرست باشی هم وطن ممنون از خبر انلاین که اجازه میده پیامهامون از این سایت منتشر بشه
  • ویدا IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    1 4
    خیلی دردناکه من یه شب بستری شدم
  • یونس IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    1 1
    " وشما را با چیزی مثل ترس وگرسنگی واز دست دادن فرزندان واموالتان می آزمائیم " عزیزان این سخن خداست وتنها داروی مصائب صبر است وگردن نهادن به خواست پروردگار البته فراموش نشود اعمال نه چندان درخور ما مسلمانان نیز در بروز خشم خدا بی تاثیر نیست بیائید در خصوص اعمال وکردارمان بیشتر اندیشه کنیم با آرزوی شادی روح از دست رفتگان وسلمتی بازماندگان
  • بدون نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    2 0
    ديار ستارخان اين مرد بنيانگذار آزادي ايران بايد در خور شايسته اين قهرمان ايران زمين توجه شود
  • عارف IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    1 0
    با سلام تورو خدا همه شهرستان ها رو بايد نجات داد نه فقط شهرستاني كه زلزله اومده خواهشم از مسئولين اينه كه اين وام مسكنو راحت بگيرند مردم وامشونو بگيره مگه من چي دارم كه 2تا كارمند داشته باشم مهم ترين مشكل مردم همينكه شرايطو خيلي سخت ميگيرند همين
  • ابی IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    2 0
    باعرض تسلیت به هموطنان آذری واقعا اگه هلال اهمر و در وعده اول خود مردم نبودند آمار بیشتر از این میشد. به درود مردم دلسوز ودلاور آذربایجان
  • نازنین IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    1 1
    کاش من هم می توانستم کاری کنم که درد نبود عزیزت رو کمتر احساس کنی پدر صبورم ،صبور باش از خدا می خوام قدرتی بهت بده که کمتر نبودشو نو احساس کنی ،تا شقایق هست زندگی باید .بوسه بر دستان تمام پدر های دنیا میزنم BOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOS
  • بدون نام CH ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    2 1
    میخانه اگر ساقی صاحب نظری داشت میخواری و مستی ره و رسم دگری داشت
  • چه فرقی میکنه؟ EU ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    0 1
    زلزله های 6ریشتری واسه مردم(japon ) مثل تفریحه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ولی واسه ما.............. .
  • مهدی کیان IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    2 1
    با سلام خدمت هم وطنان مصیبت دیده ام فارغ از هر قومیتی چه آذری چه فارس چه لر چه بلوچ و.. ما فرزندان این آب وخاکیم و در تمام سالهای گذشته غم مصیبتها و آلامها ی زیادی بر پیکر وطن عزیزمان نقش بسته و این بار زلزله آذربایجان شرقی بر اندوه ما ایرانی افزود. از خدا صبر برای شما عزیزان میطلبم و انشا الله با کمک همه ایرانیها بتونیم دوباره لبخندی بر لبانتان نقش ببندیم و کمی از دردهای پیش آمده را تسکین دهیم. به یادتان هستیم و برایتان دعا میکنیم و سهمی کوچک در ساختن این خته از ایرانمان خواهیم داشت.
  • کسری IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    1 1
    در جایی که نیروی انسانی کم باشه از ماشین آلات استفاده میشه در این عکس نبود نیروی انسانی لازم رو به وضوح نشون میده شاید کسی در زیر این آواری که با لودر جابجا میشه به امید زنده نگه داشتن خودش داره با زندگی دست و پنجه نرم میکنه
  • زمین شناس IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    0 2
    شرمنده من تا حالا یک زلزله واقعی ندیدم اگر دیدم بهت می گم
  • از دیار غیرت US ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
    1 1
    از دور نگاه کردن اگرچه غمناک است ولی نمیشه درک کرد این روزهای اهر ورزقان و هریس را باید بود تا با چشم خود این مصیبت را دید و لمس کرد.هر لحظه ای رو که با ترس یک پس لرزه دیگه سپری می کنی و امیدی که برای تموم شدن این لرزه ها داری ولی هر نیم ساعت این امیدت با یه لرزه دیگه از بین میره.فقط میدونم هیچی معلوم نیست خدا بدادمون برسه.واقعا الان از اون وقتهاست که احساس میکنم خیلی تنها هستیم.تنهایی به اندازه چادری 6نفره
  • کارشناس ارشد زلزله مدرس دانشگاه IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    2 1
    با عرض تسلیت به مردم عزیز آذربایجان شرقی. دوستان عزیز ترک زبان، بنده آذری نیستم ولی به خدا قسم شبها به خاطر فاجعه اسفناک برای شما عزیزان خواب به چشمم نمی آید. عزیزان به خاطر زبان و گویش ها ماهها را از هم جدا نکنید. همه ی ما آدم هستیم. بنده روزی شاگرد اساتید تبریزی بودم و تا آخر عمر شاگردشان باقی خواهم بود و برایشان آرزوی سلامتی دارم. اما در مورد زلزله: زلزله یک امر و واکنش طبیعی برای دوام زمین است. اما متاسفانه این مرگ و میرها از بی کفایتی و ضعف علم مهندسی ما است. اینگونه زلزله ها نبایستی حتی یک نفر تلفات جانی داشته باشد چه کنیم که هنوز مانند کشورهای دیگر مثل ژاپن بهسازی لرزه ای و یا مقاوم سازی در کشور ما فرهنگ سازی نشده است تا اینکه این همه عزیزان که هر یک از آنها به اندازه یک دنیا می ارزند
  • راميار IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    1 1
    از ته قلبم واسه هموطنام متاسفم وهز خداوند براي بازمانده ها طلب صبروشكيبايي.اميدوارممسئولينم ديگه كم كم از خوابه غفلت بيان بيرون ويه كم استينارو بالا بزنن.
  • فرید حمیدی IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    2 1
    من از اهر باشما صحبت می کنم باید اینجا باشید تا ببینید چه وضعیتیه صحنه های از این بدتر هم داریم
  • saa IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    0 2
    خدا همشون بیا مرزه انشا, االله هیچ وقت تو تهران زلزله نیاد خطر از بیخ گوشمون رد شد
  • پ. IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
    2 0
    سلام. من خودم بچه اهرم تو زلزله هم در طبقه دوم خونه بودم باور کنین خونه ای که خودمون تحت نظارت چند مهندس ساخته بودیم چنان تکانی میخورد که هر ثانیه فکر میکردم الان کلا میاد پایین ولی با این حال کل در و دیوار چنان ترکهایی ورداشته که جرات نیم ساعت تو خونه موندن را نداریم بدتر از همه اینکه بیش از 1300 تا پس لرزه منجر شده ساختمانهایی که خسارت دیده بودند با اینکه سر پا هستند ولی غیر قابل سکونت شدند . تنها موردی که هست اینکه توی این 1 هفته در شهر پیش بینی هایی میشه که فلان روز حوالی فلان ساعت پسلرزه سنگینی میاد حداکثر با 10 دقیقه اختلاف رخ میده !! اگر ما چنین امکاناتی داریم چرا در اختیار دیگر ممالک قرار نمیدیم و چرا زودتر اعلام نکردیم تا اینهمه تلفات ندهیم یا موضوع چیز دیگری است و ما بیخبریم!!
  • مقصود نصیزی IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
    2 1
    lما مردم تالش را در غم خود شریک بدل انید