مهر نوشت:

رئیس بیمارستان فوق تخصصی چشم فارابی با بیان اینکه بیماران مبتلا قوز به قرنیه مطمئن باشند که درمان می‌شوند، گفت: بیماری تا سن 28-30 سالگی متوقف می‌شود و دیگر پیشرفت نمی کند.

دکتر محمود جباروند با بیان اینکه قوز قرنیه یک بیماری ژنتیکی است که معمولا از دهه دوم نوجوانی و از حدود 13 تا 14 سالگی خود را نشان می دهد، افزود: قوز قرنیه یک بیماری دوطرفه است که معمولا در یک چشم شدیدتر است. قوز قرنیه موجب ابتلا به آستیگماتیسم‌های نا منظم و پیشرفت نزدیک‌بینی شده و در نهایت منجر به کاهش کمی و کیفی بینایی می‌شود.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر روشهای درمانی قوز قرنیه پیشرفتهای بسیاری کرده است که از جمله این روشها می‌توان به تاباندن اشعه ماوراء بنفش با ویتامین ریبوفلاوین اشاره کرد که پیشرفت بیماری را متوقف می کند.

این فوق تخصص قرنیه با اشاره به اینکه در موارد شدید بیماری می توان از ایمپلنت‌های داخل قرنیه استفاده کرد، اظهار کرد: این ایمپلنت ها به منظور استحکام بخشیدن به قوام قرنیه به کار می روند و قوز قرنیه را کمی بهبود می‌بخشند.

وی ادامه داد: در نهایت اگر بیماری به قدری پیشرفت کرده باشد که دیگر نتوان از روش‌های گفته شده بهره جست، عمل پیوند لایه‌ای قرنیه برای بیمار انجام می‌شود.

جباروند با بیان اینکه بیماران مبتلا به قوز قرنیه مطمئن باشند که درمان می شوند، عنوان کرد: پس از انجام عمل پیوند قدرت دید فرد افزایش می‌یابد.رییس بیمارستان فوق تخصصی چشم فارابی درباره روشهای تشخیصی قوز قرنیه نیز توضیح داد: در این بیماری ظاهر چشم تغییر می‌کند و کمی برآمدگی دارد. تشخیص و انتخاب روش درمانی مناسب بر عهده پزشک متخصص چشم است.

وی اضافه کرد: بیماری تا سن 28-30 سالگی متوقف می شود و دیگر پیشرفت نمی‌کند و با کمک روشهای درمانی نیز بهبود می‌یابد.

جباروند در پاسخ به این پرسش که عینکهای طبی و لنزهای تماسی تا چه حد در بهبود دید موثر هستند، گفت: می توان از لنزهای تماسی سخت بهره جست به شرط آن که بتوان این لنزها را بر روی چشم فیت کرد. در موارد پیشرفته بیماری که قرنیه برآمدگی دارد، نمی توان لنزهای تماسی را فیت کرد، مگر لنزهای بسیار ویژه که به تشخیص پزشک و در موارد خاص به کار می روند.اما در مورد عینک باید گفت دید چشم تنها برای افرادی اصلاح می‌شود که به درجه‌های خفیف بیماری مبتلا باشند.

بیست و دومین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران از 8 تا 11 آبان ماه جاری در مرکز همایشهای رازی برگزار می شود.

301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 254328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =