ایسنا نوشت:

حاشیه‌های پیش‌آمده درزمینه‌ دوبلهٔ سریال «حریم سلطان» در ایران، در ‌‌نهایت به توقف پخش این سریال تاریخی خارجی از شبکهٔ ماهواره‌یی فارسی‌زبان منجر شد.


طی روزهای اخیر برخی خبر‌ها از دستگیری دوبلورهای سریال «حریم سلطان» پس از دستگیری گروهی از دوبلورهای انیمیشن‌ها منتشر و اعلام شد که این افراد روانهٔ زندان شده‌اند.

این در حالی است که در پی دستگیری دوبلورهای سریال «حریم سلطان»، انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ یک از دوبلورهای دستگیرشده از سوی وزارت اطلاعات عضو این انجمن نیستند. 

 در این بیانیه همچنین تاکید شد: «اعضای این انجمن همواره مخالفت خود را با هر گونه فعالیت زیرزمینی و غیرقانونی که لطمات جدی به فرهنگ و ادبیات کلامی این مرز و بوم وارد آورده است، اعلام داشته‌ و از آن پرهیز کرده‌اند.» 

 این اطلاعیه درواقع مؤید آن بود که افراد دستگیر شده یا عضو دیگر انجمن‌های فعال در زمینهٔ دوبله بوده‌اند یا عضو گروه‌های زیرزمینی.

 سریال «حریم سلطان» که به زندگی یکی از پادشاهان عثمانی می‌پردازد و بیش از همه به حرمسرای او توجه دارد، در این مدت با انتقادات بسیاری مواجه شده و بسیاری این مجموعه تاریخی را به تحریف تاریخ متهم کرده‌اند. 

 حتی رجب طیب اردوغان، نخست وزیر این کشور نیز در انتقاد از این سریال گفته است: برخی مدعی هستند که ما در تاریخ کشورمان جز جنگ و لشکرکشی و توطئه و یک حرمسرای بزرگ چیزی نداشته‌ایم. بیگانگان می‌توانند تاریخ ما را هرجور که دلشان خواست تعریف کنند، اما ما باید تاریخ و تمدن خودمان را درست بشناسیم و درست معرفی کنیم.

با این حال طبق برآورد برخی رسانه‌ها از جمله بی‌بی‌سی، این سریال در سراسر جهان بیش از 150 میلیون تماشاگر ثابت دارد و البته با پخش از یکی از شبکه‌های ماهواره‌یی فارسی‌زبان، احتمال اضافه شدن مخاطبان ایرانی (البته افرادی که به ماهواره دسترسی دارند) نیز به این تعداد می‌رود. 

 اما اعلام خبر دستگیری صداپیشگان سریال «حریم سلطان» که تاکنون توسط منبعی رسمی تایید نشده است، در‌‌نهایت به قطع یک‌بارهٔ این سریال انجامید و شبکهٔ فارسی‌زبانی که به پخش این سریال اقدام می‌کرد، با بهره‌گیری از زیرنویس، پایان فصل نخست این سریال را علت قطع شدن «حریم سلطان» عنوان کرد!

57247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 264704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    شبیه دونگی اه.
    • x IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
      18 17
      دونگ یی اخلاقی تر بود
  • بدون نام IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    116 9
    (کسانی که به ماهواره دسترسی دارند )؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام GB ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    من که ندیدم..ولی معلوم دیگه چیزی که از اینن تلویزیونهای فارسی زبان پخش شه چیه
  • رسا IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    137 9
    می بینم که دوستان به شدت پیگیر این سریال هستند.
  • بدون نام IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    123 5
    سرورم
  • بدون نام EU ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    اين سريال هاي بي محتوا و چيپ ذائقه بيننده رو تغيير ميده و باعث ميشه که استانداردهاي شخص براي انتخاب و تماشاي فيلم ها و سريال هاي با کيفيت پايين بياد. فکر نکنيد من که دارم اين حرف رو ميزنم خودم عاشق سريالهاي داخلي هستم، برعکس اصلاً تلويزيون نگاه نمي کنم ولي با تعاريفي که از برخي از دوستان در مورد سريالهاي اينچنيني ماهواره شنيدم مي دونم که سريال هاي سطح بالايي نيستند.
    • بدون نام IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
      48 11
      دقیقا,والا امریکایشم این سبک زندگیرو که تو فیلمای ترکی تبلیغ می شه, مخالف عقاید انسانی می دونن,مخصوصا خیانت که به شدت تو سریالای ترکی دیده می شه. یه نگاه به سریالای غربی کنید,مثل اینا که تو ماهواره نشون می ده هستن ؟؟؟ عمرن
    • khosrow IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
      35 2
      دوستاني كه اصلاً تلويزيون نگاه نمي کنند ديگر چرا نظر ميدهند انها كه اين سريال راديدند بايد نظر بدهند گو يا عادت كرده ام هرانچه ديگران ميگويند بايد قبول كنيم
  • قزل سفلی IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    41 15
    بنظرتون اگه سریالهای تاریخی ایران رو داشتیک کسی بازم این سریالها رو نگاه میکرد؟؟ حتی همین الان با این که سالهاست از تولید سریالهایی مثل سربداران و بوعلی سنا و... گذشته وقتی پخش میشه همه با رغبت تماشا می کنند.
  • بدون نام GB ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    49 10
    این سریال به لحاظ استاندارد های فیلم سازی در جایگاه بسیار خوبه. کسایی که فیلم رو ندیدند چطوری اظهار نظر میکنند؟ پیشنهاد من اینه که بازیگران ایرانی یه مقدار به نحوه بازی بازیگران این فیلم نگاه کنند و چیز یاد بگیرند.