با پیشنهاد روحانی اتفاق می افتد؛ تحصیل اتباع عراقی و افغانی در دانشگاه های ایران

رئیس جمهور پس از ارائه گزارش کارگروه تدارک تسهیلات برای ادامه تحصیل اتباع عراقی و افغانی در مراکز عالی کشور، با تأکید بر اهمیت این مسأله، خواستار بررسی راهکارهای تحقق این موضوع با رویکرد و نگاه مثبت به آن شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت در جلسه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس جمهور پس از ارائه گزارش کارگروه تدارک تسهیلات برای ادامه تحصیل اتباع عراقی و افغانی در مراکز عالی کشور، با تأکید بر اهمیت این مسأله، خواستار بررسی راهکارهای تحقق این موضوع با رویکرد و نگاه مثبت به آن شد.

در این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد، مجموعه پیشنهادات ارائه شده برای اجرای سریع تر و دقیق سند ملی نخبگان در دبیرخانه شورا جمع بندی شده و به بنیاد ملی نخبگان ارائه شود تا این بنیاد متناسب با رویکردهای مطرح شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی، راهکارهای اجرایی تسهیل مقدمات نخبه پروری و حفظ نخبگان کشورمان در داخل و جذب نخبگان ایرانی خارج از کشور را تمهید نماید.

همچنین براساس مصوبه این شورا، قرار شد شورایی که براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، مسئول بررسی نحوه اصلاح آزمون سراسری دانشگاه هاست، راهکارهای تسهیل ادامه تحصیل اتباع افغانی و عراقی در مراکز آموزش عالی کشور را نیز بررسی و تدوین کند.

 

تأکید دکتر روحانی بر اجرایی شدن سند ملی نخبگان
رئیس جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از ارائه گزارش معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره آخرین وضعیت نخبگان کشورمان در داخل و خارج، بر اجرایی شدن دقیق و کامل سند ملی نخبگان تأکید کرد.

دکتر حسن روحانی شامگاه سه شنبه در هفتصد و سی و هشتمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تأکید بر اجرای سریع تر سند ملی نخبگان گفت: باید از همه ظرفیت های موجود برای حفظ و بکارگیری نخبگان در عرصه های علمی و تخصصی در دانشگاه ها و پژوهشکده های کشور و بویژه در صنعت و تولید به نحو احسن بهره گرفت.

رییس جمهور همچنین خواستار آن شد، معیارها و فرآیندهای شناخت و کشف نخبگی وسیع‎‌تر و سیال شده تا پوشش وسیع‌تری برای تحت پوشش قرار گرفتن همه زبدگان و نخبگان علمی کشور فراهم شود.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه تبعاً علاقمندی برای تحصیل در تعدادی از دانشگاه های کشور که در زمره مراکز علمی ممتاز هستند، بیشتر است، تصریح کرد: باید توجه بیشتری به این مراکز و دانشگاه های برتر کشور معطوف شود و با در نظر گرفتن تسهیلات و امکانات مناسب، این مراکز جذب و تربیت نخبگان را بیش از پیش تقویت کرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 57
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    68 60
    همینجوری کارگرای افغانی تیکه به ما میندازن وای به حال اینکه دیگه بیان تو دانشگاهامون!
    • رضا - بوشهر IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      79 17
      عزیزم تو که می گی کارگر ، ایشان میگن دانشجو ، دانشگاه ، موضوع خیلی فرق می کنه. یقین بدونید تاثیر گذاری یک دانشجوی عراقی و یا افعانی بر روی هم وطن های خودش و فرهنگ سازی تو کشورش، از هزارتا کارگر بیشتره. تصمیم فوق العاده خوبیست. این یعنی انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی. مبارکه انشالله
    • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      26 60
      آقا رضا نمی خوایم فرهنگ ما رو منتقل کنن . عجب گیری کردیم . ما میگیم اینا رو برگردونید در عوض هی بهشون تسهیلات میدن !
    • بی نام A1 ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
      20 36
      اگر با کنکور وارد شوند، مشکلی نیست در غیر این صورت بسیار ناشایست هست. برخی از این دوستان افغانی که بورسیه ایران شده اند و دولت ایران هزینه تحصیل آن ها را می پردازد و پذیرششان هم بدون کنکور بوده است، واقعا دانشجوهای زرنگی نیستند و ما در ایران شایسته تر از این افراد را هم داریم که به آن ها اجازه ورود را نداده ایم و این کار درستی نیست
  • بی نام A1 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    28 9
    بگذارید دهه شصتیا خان های باقیمانده تا فتح فله های دکترا رو طی کنن بعد اینو اجرا کنید
  • بی نام IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    27 5
    اگر فارغ التحصیل هایی با استانداردها و فضای تحصیلی خودمان از کشورهای همسایه به خصوص افغانستان که همزبان و از نظر فرهنگی بسیار شبیه است داشته باشیم ، در سالهای آتی که آمار نشان می دهد با کمبود نیروی کار مواجه میشویم ، میتوان نیروی جانشین خوبی باشند. کاری که سالهاست در آنطرف به نوعی انجام میشود و به نیروی مورد نیاز ویزای مهاجرت می دهند.
  • سليمان A1 ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    50 12
    پاينده باشى ، كاش زودتر از اينها رييس دولت ميشدى شيخ حسن
    • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      25 44
      خوشبحال شما . معلومه که افغانی ها خوششان امده . امیدوارم به زودی همتون رو به افغانستان برگردونن
    • عماد A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
      15 32
      به جای اینکه به ماتسهیلات بدن به اونا میدن ما تو کشور خودمون هم غریبیم
  • بی نام IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    49 29
    دولت تدبیر و امید بازگشت افاغنه به کشورشان را دنبال کند .
  • بهمن A1 ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    28 26
    این کار باعث ازدواجهای لجام گسیخته اتباع افغانی با ایرانیان و به تبع آن فرزندان مشکوک التابع و زیر پا گذاشتن حقوق انسانی عده ای دیگر می شود لطفا جناب روحانی همه جوانب را بسنجند
  • اهالی گلباف کرمان IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    16 3
    ما ایرانیها هم به آقای روحانی اعلام میکنیم که یک نگاه به شعارهای انتخاباتی خودشون بکنن که حرف از مبارزه با تورم بود و یک نگاه به سخنان وزیران خودش که مثلا وزیر صنعت از قرار داشتن قیمت خودرو در کف میگه و رئیس کل بانک مرکزی از جلوگیری از پایین اومدن دلار میگه و.....دست شما درد نکنه که اینطور به جنگ تورم رفتید.ما موندیم فقط ایران خودرو و سایپا مظهر تولید داخلی هستند که با شعار حمایت از تولید داخلی اجازه میدهند این انحصارطلبان اینقدر به مردم ظلم کنند؟بابا به خدا مردم از این خودروسازان جونشون به لبشون رسیده.تا دیر نشده واردات خودرو را آزاد کنید و اجازه بدید مردم یک نفسی بکشند و هم این تولیدات مزخرف از صفحه روزگار بره کنار.اینهمه کارخانه و تولیدات در ایران هست و برید از اونها حمایت کنید
  • بی نام IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    26 41
    بنظر من باعث خنده است به کشور هایی که مدام ضد حال میزنن سرویس مجانی بدی . مگه جرات گرفتن غرامت از عراق را دارید یا اقغانی ها ذره ای از آب رو اجازه عبور به ایران میدن . واقعا شرم آوره . همه این افغانی ها رو باید سریعا اخراج کرد
  • بی نام A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    35 9
    بهترین پیشنهاد که انشاء ا... عملی شود ما نه تنها در برابر مردم ایران بلکه در برابر همسایگان مان مسوولیم به ژاپن نگاه کنید که چگونه برای رشد منطقه شرق آسیا هزینه کرده و میکند.
    • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      10 16
      از اون حرفها بودا! ايران رو با ژاپن سومين قدرت اقتصادي دنيا مقايسه ميكني؟!!!!!!!! موقعيت سياسي ايران كجا و ژاپن كجا؟!‌ ضمنا ژاپن با هيچ جا دشمني آنچناني نداره!
    • مهاجر A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
      29 8
      این همه سال آب مفت اومدتوکشورتون مگه ماحرفی زدیم؟؟؟؟؟
  • حسین A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    8 6
    آقای روحانی لطفاً اول ظرفیت دانشگاه ها رو بیشتر کنید که جای ما هم باشه تو دانشگاه. درضمن زمینه تحصیل ما در دانشگاه های خارج از کشور رو هم تسهیل کنید. یعنی به همون اندازه ای که نخبه وارد کشور میشه، نخبه هم به خارج از کشور فرستاده بشه که فهیختگانی مانند دکتر ظریف به بار بیاد.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    28 24
    افغانستان حق آبه هامون را نمیدهد و هزاران نفر از مردم سیستان با خشکسالی شدید مواجه اند آنوقت افاغنه باید در دانشگاهها هم تحصیل کنند ! کلی تسهیلات به افغانستان داده میشه انوقت جواب وزارت نیرو افغانستان اینه : « شاید آنها( ایرانی ها) نیاز داشته باشند که با ما گفت گو کنند اما در حال حاضر ما هیچ نیازی به گفت گو با ایران و مذاکره در باره آب نمی بینیم.» تمامی امتیازات از افغانستان باید صلب شود تا افغانستان مجبور به رعایت قراردادهای بین المللی شود/
    • بی نام IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
      3 18
      بد
  • حسین IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    14 22
    من مخالف این تصمیم نیستم اما قبل از اجرایی شدن این تصمیم باید مسئله حضور افاغنه و عراقی ها بررسی بشن و حدو مرزهای اونا مشخص بشن خیلی از افغانی ها توی این ملت دارن جرم میکنن و ثروت های هنگفتی بدست میارن و به ریش ما ایرانی ها هم میخندن اما تو کشورهای خارجی تمام رفتار مهاجرها زیر نظره و حتی امار مهاجرهای غیرقانونی کمه رییس جمهور عزیز شما جریان اون افغانی که 50 میلیارد کلاه برداشت تو تهران یا اون عراقی دکتر که تو تهران به زنا تجاوز میکرد یا جرم های زیادی ازین قبیل داره انجام میشه فکری کردین براش؟؟؟
  • رضا EU ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    39 38
    بنظرم كار اشتباهي است
  • بی نام A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    64 7
    با تشکر امیدوارم بقیه حقوق شهروندی این عزیزان هم بهشون باز گردانده بشه. برای من واقعاً باعث تأسفه؛ هموطنان ما میرن اروپا و آمریکا، فروشنده بهشون اخم میکنه داد نژاد پرستی شون دنیا رو پر میکنه. اما در کشور خودشون با اتباع قانونی کشورهای همسایه و همزبان و هم نژاد خودشون بد رفتار میکنند. کمی انسانیت رو از آلمانی ها و فرانسوی های "نژادپرست" یاد بگیریم لطفاً!
    • بی نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      25 55
      انقدر نگو نژاد پرست . فکر کنم افغانی هستی ...................بس کن ...............چرا باید این همه خرج افغانی ها و عراقی ها کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه این کشورها در حق ایران تا حالا چه کردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/تازه افغانستان حق آبه هامون رو هم نداده و هامون خشک شده . متاسفم ...............یکی بخواد بره اروپا و امریکا باید از هفت خوان رستم رد بشه ............در عوض افغانی ها و پاکستانی ها همین جوری بقچه زیر بغل میان ایران . روحانی عزیز مخالفیم . مخالف.نشان بده لطفا.
    • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      64 11
      من تهرانی و دانشجوی پلی تکنیک هستم. و البته اصلاً "توهین" شما به افغان بودن من رو ناراحت نمیکنه.! مسأله آب هامون رو دولت باید پی گیری بکنه، و افراد باسوادتر می دانند که این "حق" نیست بلکه مسأله حقوق بین دو کشوره و ما باید امتیاز به افغانستان بدیم تا اونها هم به ما امتیاز بدن. حتی اگر حرف شما درست بود، رفتار دولت افغانستان رو چه به مردم و مهاجرت افغان؟! در ضمن، مهاجرین قانونی افغان در سال بالای ۲ میلیون تومان دارند مالیات فقط بابت حضور در ایران می دن. شما فکر کرده اید اوضاع مانند ۱۰ سال پیشه که کارگران افغان بدون مجوز در ایران بودند! اجازه تحصیل در دانشگاه و مدرسه برای مهاجرین قانونی حق طبیعیه، و باید شرمنده باشیم پیش خودمون اگر این حق رو از کسی بخواهیم بگیریم.
    • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      18 27
      افغانی ها از عالم و ادم طلبکارن اما تحمل چند هزار پاکستانی رو در افغانستان ندارن
    • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      18 38
      چرا ناراحت بشی ؟ داری نان و آب ایران رو میخوری دانشگاه دولتی هم میری . معلومه که برات بهشته . و خیلی راضی هستی
    • بی نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      82 14
      دوست بی نام 13:04:37: من متولد تهران، از پدر یزدی و مادر تهرانی، شهروند ایران، رتبۀ 400 کنکور سراسری، و دانشجوی پلی تکنیک تهران هستم. دقیقاً متوجه نشده م حق چه کسی رو دارم میخورم!! انگار فقط کسی که افغان باشه میتونه از حق افاغنه دفاع بکنه! من هیچ اصل و نسبی به سمت افغانستان ندارم، اما دلیل نمیشه دربارۀ پایمال شدن حق "اتباع قانونی" (legal resident، همون وضعینی که 90% ایرانی های خارج از ایران دارند) ساکت بنشینم. این کار نژادپرستانه و دور از اخلاق انسانیه که کسی که باید از تمام حقوق شهروندی یکسان با بقیۀ ما برخوردار باشه رو از تحصیل در دانشگاه محروم بکنیم. اصلاً برای من قابل درک نیست که چرا یک عده از دوستان این رو متوجه نمیشن. صحبت در مورد قاچاقچی مواد مخدر نیست که...
    • زهرا A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
      24 3
      لاییییییک حقیقته محض
    • مهسا IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
      18 1
      lافرین دوست عزیز کاملا با نظر شما موافقم
  • صادقی A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    26 6
    جناب روحانی واقعا ردای وراثت ازتمدن مشترک بر قامت رعنا ات مبارک باد من وتو رسالت سنگین تمدنی درپیش روداریم اقدامتان در گسترش علم وفرهنگ بسیار بجا وقابل ستایش است بعنوان یک مهاجر افغان از شما قدردانی می نمایم عزیزان ایرانی سعی کنید باوسعت نظر مرکز نشر علم باشید که این امر برای شما افتخار امیز است مشکل اقتصادی مقطعی است در اظهار نظر ها بلند نگاه کنید جهان سپاس.
    • بی نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      11 35
      لازم نیست انقدر تملق کنی دوست من . بهتر نیست به افغانستان برگردید؟ ایا ما گناه کردیم همسایه شما شدیم؟
  • اسی IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    57 10
    متاسفانه نظرات بعضی از دوستان نژاد پرستانه است ...!!! ما ایرانیها فقط ادعای فرهنگ و تمدن داریم در عمل هیچ...؟؟؟
    • بی نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      20 27
      دوست افغانی سی سال پناه دادن در شهرها و روستاهای ایران یعنی نژاد پرستی؟ خیلی بی انصافی.
  • بی نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    26 16
    من کاملا مخالم....
  • ايراني IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    9 9
    مخالفيم ،خواهشمند است پرسيده شود چرا ايران خوردو و سايپا رو جمع نميكنيد چرا اجناس ارزون نميشه يكي به داد اين جوون هايي كه ازدواج كردن نميتونند از پس اين گروني بيان برسه
  • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    15 9
    آقا لطفا اين نظر رو درج كنين: يعمي چي اونوقت؟‌آمريكا يه كشور درست و حسابي و پيشرفته است و تاريخ ثابت كرده هركس با اين كشور رابطه "صحيح" داشته پيشرفت كرده اونوقت هي ميگيم تو سال 42 فلان كرده تو سال 60 فلان كمك رو به عراق كرده و از اين حرفها، اونوقت سال ها باهاش دشمني و نفرت، عوضش عراقي هايي كه جز گرد و غبار و 8 سال جنگ "مستقيم و رودررو" با ما داشتن و غرامت هم ندادن رو ميخوان بگيرن زير پروبال خودشون بهشون آموزش هم بدن! بابا بيخيال، واقعا مردم ايران راضي هستن از اين موضوع؟!!
  • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    15 6
    ظاهرا داريم از خدمات بي نظير عراق و افغانستان تشكر مي كنيم!!! اونوقت سالهاست بناي دشمني با كشورهاي پيشرفته و درست و حسابي رو گذاشتيم، به عمق قضيه نگاه كنيم خيلي خنده داره!
  • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    15 24
    کار درستی نیست . چرا مسولان به مشکلان ما مردم توجه نمی کنند؟ سه میلیون افغانی همه جوره برای ما مشکلات درست کرده . لطفا اینها را به کشورشان برگردونید
  • دهه شصتی IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    12 16
    دانشگاههای ما هنوز امادگی ورود اتباع بیگانه رو نداره.....تجدید نظر کنید....این به معنای افکار نژاد پرستانه نیست....جامعه ما هنوز قابلیت پرستش اتباع بیگانه را ندارد....اقای روحانی چرا سری که درد نمیکنه رو دستمال می بندی...من حامی مستحکم شما بودم...این از این طرحتون اونم از مهرافرینتون و اروم اروم مساله حذف یارانه و گرانی بنزین و توقف مسکن مهر و هزاران هزار برنامه نقدی و غیر نقدی دیگر....مخصوص دهه شصتیا....هنوزم طرفدار سرسختتم تا جونم دارم پات وایمیستم واسه اینکه ادمی اما دیگه بهم سرکوفت نزن
  • مهدی IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    3 13
    شعار های قبل از انتخابات رو با کارایی که انجام داده رو نگاه کنید! تو همین هفته، لبنیات گرون شد، ماشین گرون شد، میوه رکورد گرونی رو شکست و ... این کارا واسه ما نون و آب نمیشه..
  • دانشجو A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    16 10
    روحانی موچکریم
    • جوان ایرانی IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      22 23
      حالا افغانی ها میگن روحانی مچکریم! جالبه !کی به فکر ماست اون وقت؟
  • مسعود AF ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    27 5
    سلام خدمت عزیزان ایرانی! دوستان عزیز ، من هم اگر جای شما میبودم شاید از حضور این همه مهاجر رنجور میبودم اما انصافا در موارد تحصیل و دانش نباید این همه شاکی بود چون تحصیل حق هر انسان میباشد. در مورد آب هامون باید گفت که افغانستان هامون را نه بسته شما تحقیق کنید ببینید که آب دریای هیرمند بنابر خشک سالی های پیاپی کاهش یافته است. عزیزی که گفته است (ما نمی خواهیم فرهنگ ما منتقل گردد) اولا جای خوشی است که فرهنگ شما بالاست دوما اگر تحقیق کنی فرهنگ افغانستان سال های قبل از جنگ با فرهنگ عزیزان ایرانی فرق نداشت اما بدبختانه در اثر جنگ های داخلی و اهداف کشور های زورمند نه تنها فرهنگ بلکه همه جنبه های ملی، اجتماعی و فرهنگی ما از دست رفت. خبر آنلاین لطفا نشر کنید
  • بی نام A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    14 28
    اکثریت جرم ها در حوزه مواد مخدر و تجاور به عنف کار افغانی هاست.
    • بی نام IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      32 9
      تعداد شهدای افغان جنگ ایران و عراق ۳۱۴ نفر و تعداد مفقودان ۴ نفر اعلام شده است. وتعداد جانبازان و رزمنده به کنار. طبق اطلاعات واقعی تر تعداد شهدای افغانستانی در این جنگ بسیار بیشتر از این مقدار بوده است، با توجه به مشترکات دینی وفرهنگی دو کشور ایران وافغانستان، مهاجرین افغانی ساکن در ایران در زمان جنگ همانند اتباع ایرانی در جنگ شرکت داشته و در کنار آنها در سرزمین اسلامی ایران دفاع نموده است،...
  • محمد IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    30 6
    از اقدام رئيس جمهور تشكر ميكنم اين كار بايد در دولت هاي قبل انجام ميشد تحصيل حق هر فرد هست اگر سهيمه توي دانشگاه هاي مطرح كشور كه اكثرا در تهران هستن به ما بدن نور علي نور ميشه ، اونوقت داد ميزنيم روحاني موچكريم خخخخ يك دانشجوي موفق افغانستاني
    • بی نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
      11 25
      برادر برو مملکت خودت .
  • samar A1 ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    30 7
    دوستان محترم لطفا جوگیرنشوید وفکر شده حرفتان رابزنید.هرحرف بیخود ونسنجیده ای که شنیدید راکه نباید به زبان بیاورید ماکجا جای شما راتنگ کردیم آیالقمه ازدهانتان گرفته ایم یا باچوب وچماق دنبالتان کردهایم که اینجور حرف مزنید فقط شما نیستید که درکشورتان مهاجر دارید که اینطور توهین آمیز برخورد مکنید.ماپناه جویانی ازیک کشور جنگ زده هستیم ک بخاطر ادعای اسلامی ومسلمان بودنتان به یک کشور اسلامی پناه آوردیم.شکرخدا وضعیت کشورمان کمی بهترازقبل شده وخیلی ازمهاجرین درحال برگشت به کشور عزیزشان هستن هیچکدام ازمادوست نداریم بااین توهین ها وبیاحترامی هایتان در کشورتان حتی یک لحظه بمانیم ولی چکاکنیم وقتی هیچ سرمایه یاپولی برای امید به زندگی درآنجا نداریم ماتنهاامیدمان این است که هرچه زودتر درسمان را بخانیم وبرگ
  • مریم IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    25 1
    من دانشجوی کارشناسی ارشد هستم ک با کنکور وارد دانشگاه شدم پدرم افغانی و مادرم ایرانی است الان باید شهریه بدم ولی توان پرداختشو ندارم چون نمیتونم کار کنم پدرمم دیگه نمیتونه کار کنه چرا من هم باید سخت درس بخونم قبول بشم وهم شهریه هنگفت پرداخت کنم
  • بی نام EU ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    19 2
    خیلی نظر خوبیه جناب روحانی لطفا اگه میشه هر چه سریعتر اجرا بشه...
  • سید مجتبی A1 ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    13 4
    برادر ایرانی همین افقانستانی ها بین شان شیعه امیرمومنان و سادات دارن واقعا شیعه باشیعه باید چنین رفتاری داشته باشه شما مثلا پیرو امام حسین اید
  • nilofar IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
    17 3
    سلام من یک مهاجری هستم که سی سال ایران زندگی کردم ولیيییییییییی هنوز اجازه سوار شدن یک موتور گازی رو ندارم قضاوت کنید
  • بی نام IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
    12 5
    من به عنوان یک مهاجر ار آقای روحانی تشکر میکنم
  • مهتاب A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    11 11
    الان من تو شهری زندگی می کنم که ممنوعه واسه درس خوندن در صورتی که مامانم ایرانیه و من همین جا به دنیا اومدم باید برم یه شهر دیگه تا بتونم برم دانشگاه و هزینه رو هم خودم بدم ، واقعا این انصاف نیست ما بچه ها چه گناهی کردیم که باید بسوزیم در صورتی که من خودم و یه ایرانی می دونم و واقعا هم هستم
  • دانشجو A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    13 3
    دستتون درد نکنه اقای روحانی همین طور شما بچه های هم وطن
  • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    6 1
    وضعیت دانشجویان افغان درایران واقعا خیلی بد هست شرایط درکلاس هاطوری هست که یک دانشجوی افغانی نمیتواند ازاستعدادش استفاده کرده وخودش رانشان دهد بنابه دلایل متعدد
  • بی نام A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
    2 0
    آیا میدونستید تقریبن هزینه ی دانشگاه دولتی با آزاد برای اتباع خارجی برابره؟؟؟