۰ نفر
۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶

چهار عنوان کتاب جدید با عناوین «چفیه زخمی»، «یلدا»، «لبخندهای مستند» و «سنگچین»به زودی روانه بازار نشر می شود.

به گزارش خبرآنلاین، خاطرات سردار حاج احمد مسعودی از دوران دفاع مقدس در کتابی با نام «چفیه زخمی» توسط سیدحسن حسینی ارسنجانی به نگارش درآمده که قرار است از سوی سوره مهر منتشر شود. ارسنجانی درباره محتوای این کتاب اظهار داشت: سردار مسعودی در زمان دانش آموزی به جبهه‌ می‌رود و به درجه جانبازی نائل می‌شود. او در عملیات‌های مختلفی از جمله بدر و خیبر و کربلای 4 حضور داشته و روایت‌های دست اولی از این عملیات‌ها برای خواننده‌ها روایت می‌کند.

این کتاب اولین کتاب ارسنجانی در حوزه خاطره‌نگاری دفاع مقدس است و این نویسنده مشکلات جسمی راوی کتاب به دلیل مجروحیت‌های شدیدش در جبهه‌ها را از جمله مشکلات تدوین سریع و انتشار کتاب خواند.

بنابراین گزارش، سعید بیابانکی سه اثر خود را با عناوین «یلدا»، «لبخندهای مستند» و «سنگچین» برای چاپ به انتشارات سوره مهر سپرد. بیابانکی درباره این آثار گفت: «یلدا» 40 عنوان شعر کلاسیک در قالب‌های غزل، چهارپاره، ترانه و 15 شعر سپید را در خود دارد و موضوع شعرهای این مجموعه عاشقانه، اجتماعی و آیینی است که در دو بخش شعرهای سپید و کلاسیک دسته بندی شده‌اند.

این منتقد ادبی درباره «لبخندهای مستند» گفت: این کتاب مجموعه‌ای از 60 قطعه نثر است که با حال و هوایی طنز نوشته شده است.

وی افزود: نثرهای این کتاب مربوط به اتفاقات طنزآمیزی است که برای خودم افتاده بود و پیش از این تعدادی از آنها را در اینترنت منتشر کرده بودم که با توجه به استقبال فراوان از آن‌ها، تصمیم گرفتم این نثرها را در قالب یک مجلد منتشر سازم.

بیابانکی همچنین درباره سومین کتاب گفت:«سنگچین» مجموعه شعری است که پیش از این چاپ شده بود که قرار است از این پس توسط سوره مهر منتشر شود. وی افزود: بیشتر اشعار این کتاب در قالب چهارپاره است که موضوع شعرهای عاشقانه، اجتماعی و آیینی است. این کتاب جایزه هشتمین دوره جایزه کتاب فصل را از آن خود کرده بود، همچنین نامزدی قلم زرین و کتاب سال نیز از دیگر افتخارات این اثر است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =