رعایت حقوق شهروندی آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

ایرنا نوشت : استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: رعایت حقوق شهروندی باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در ستاد صیانت از حقوق شهروندی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تکریم ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی، احترام متقابل مردم، مسئولان و قشرهای مختلف به حقوق یکدیگر نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای شاخص های توسعه ای دارد.

وی افزود: در همین راستا مقام معظم رهبری به منظور رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی تاکید فراوانی به مسئولان دارند.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: مدیریت ارشد چهارمحال و بختیاری به منظور رفع مشکلات مردمی در سه سال گذشته 160 سفر به نقاط مختلف استان انجام داده و خواسته های مردم را از نزدیک مورد بررسی قرار داده است.

وی یادآور شد: پیگیری خواسته ها و مطالبات مردمی باعث افزایش رضایتمندی عمومی در حوزه های مختلف و بهبود وضعیت شرایط در جامعه می شود.

استاندار چهارمحال وبختیاری اظهار کرد: مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی باید به منظور افزایش رضایتمندی عمومی و کاهش آسیب های اجتماعی از توان ریش سفیدان، بزرگان، معتمدان و ذی نفوذان بهره مندی کنند.

وی گفت: همدلی، وحدت رویه و تعامل بین مسئولان، مردم و قشرهای مختلف چهارمحال و بختیاری در مدت فعالیت دولت یازدهم این استان را به یکی از استان های موفق کشور در بخش های مختلف تبدیل کرده است.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: وضعیت بیکاری، شرایط سخت اقتصادی و کاستی در برخی شاخص های فرهنگی و اجتماعی مشکلاتی را برای برخی مردم ایجاد کرده که البته در سه سال گذشته برای رفع این مشکلات تلاش های فراوانی شده است.

وی افزود: در همین راستا 5 قرارگاه در شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تشکیل و فعال شد تا بتوان شاخص های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و غیره را ارتقا و آسیب های اجتماعی را کاهش داد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برخی آسیب های اجتماعی موجود سلامت، حیات اجتماعی و حق کرامت و برابر انسان های جامعه را به خطر می اندازد.

وی یادآور شد: آگاهسازی مردم از حقوق شهروندی خود با قوانین، عرف، شرع و حکومتداری می تواند در ارتقای وضعیت بخش های مختلف جامعه موثر باشد.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: به همین منظور مسئولان دستگاه های اجرایی باید قدرت پاسخگویی به مردم و ارباب رجوع در حوزه های گوناگون را تقویت کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 622707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =