ایرنا نوشت: دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با اظهار این که آیت الله هاشمی رفسنجانی واجد ویژگی‌های ممتاز فراوانی بود، گفت: تحمل انتقاد و انتقاد پذیری از مهم‌ترین ویژگی ایشان بوده است.

غلامحسین کرباسچی شامگاه یکشنبه در مراسم چهلمین روز ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در سالن شهید باهنر نوشهر افزود : آیت الله هاشمی رفسنجانی دارای روحیه انتقاد پذیری بود و حتی در برابر رفتارها و توهین های بدترین مخالفان خود ، شکایت نمی کرد و کینه به دل نمی گرفت.

وی خداباوری ، علاقه به ایران، اعتقاد به کار مداوم، نا امید نشدن، رها نکردن سنگر و ایستادن پای عقاید و آرمان های خود را از دیگر ویژگی های آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان کرد.
کرباسچی گفت : خدامحوری ایشان به معنای واقعی در سراسر زندگی موج می زد و حتی در اوج مبارزه با استبداد و 38 سال انقلاب اسلامی به وضوح می توان این ویژگی آیت الله هاشمی را به همراه رفتار اعتدال گرایانه اش مشاهده کرد.
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به شرایط داخلی و خارجی کشور ، افزود: باید با دقت فراوان از میراث آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان پدر معنوی و یکی از یاران با وفای بنیانگذاران انقلاب اسلامی حفاظت کرد.
وی ادامه داد: با همدلی و همبستگی ملی تمامی جناح های مختلف کشور می توانیم مشکلات و موانع را بر طرف کنیم.
رئیس مجمع اصلاح طلبان نوشهر نیز در این مراسم اظهار داشت: این مراسم به پاس خدمت و حق شناسی مجاهدی امین که زحمات زیادی برای مردم و انقلاب اسلامی کشیدند ، برگزار شده است.
حق الله کثیری افزود : این مراسم به لحاظ کمی در شان آیت الله هاشمی نیست ولی به لطف خدا به لحاظ کیفی می تواند تاثیر گذار باشد.
وی با اشاره به حضور مردم شهرهای نوشهر ، چالوس و کلاردشت در این مراسم گفت : مردم این شهرستان ها در مراحل مختلف انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس حضوری پر رنگ در تمامی عرصه ها داشتند.
در این آئین علاوه بر مردم این شهرستان ، فرمانداران نوشهر، کلاردشت و مدیرکل سیاسی مازندران ، رئیس حزب کارگزاران مازندران به همراه جمعی از مسئولان شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت حضور داشتند.
آیت الله اکبرهاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه 19دی ماه در سن 82 سالگی به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش به ملکوت اعلی پیوست. 
پیکر یار دیرین امام و رهبری بیست و یکم دی ماه بعد از اقامه نماز از سوی رهبر معظم انقلاب و تشییع میلیونی مردم ، در جوار ضریح حضرت امام خمینی (ره) به خاک سپرده شد. 

64219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =