احداث باغ موزه دفاع مقدس البرز مطالبه ای که محقق شد/۵ مردادماه ۹۶ تاریخ آغاز عملیات کلنگ زنی باغ موز

استاندار البرز در تازه ترین پیگیری ها برای احداث باغ موزه فرهنگی استان به همراهی جمعی از مسئولان، تاریخ آغاز عملیات کلنگ زنی این مجموعه فرهنگی در اراضی پارک جهان نما را ۵ مردادماه سالروز پیروزی عملیات مرصاد اعلام کرد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، حفظ ارزش ها و آرمان های دوران هشت سال دفاع مقدس و معرفی آن به نسل امروزی، همواره یکی از دغدغه های فرهنگی بوده و هست، در این زمینه احداث باغ موزه های فرهنگی و بازسازی آن دوران شاید همانند صندوقچه ای گرانبها بتواند این ارزش ها را حفاظت و نگهداری کند.
به آرشیو خبرهای سال 93 رجوع می کنیم و اقداماتی که از بدو ورود طهائی در استان به این منظور صورت گرفت تورقی داریم، عصر روز دوشنبه 13بهمن سال 1393 بود که طهائی استاندار البرز برای تحقق این اقدام فرهنگی، به همراه جمعی از مدیران استان،بازدیدی چند ساعته از باغ موزه دفاع مقدس در پایتخت داشت و ایده های شکل گیری آن را مطرح و پیگیری کرد.

حفظ و نگهداری از یادگاران دوران هشت دفاع مقدس برای نسل آینده و جریان سازی فرهنگی، مهمترین هدف از اجرای این اقدام فرهنگی ذکر می شود.طهائی می گوید: ایثارگری ها، شهادت ها و رشادت های رزمندگان اسلام در حفظ خاک وطن باید جریان سازی فرهنگی شود، در این خصوص استان البرز نیز با تقدیم بیش از 4 هزار شهید گلگون کفن، نیازمند به احداث«باغ موزه دفاع مقدس» است.
استاندار البرز می گوید: طرح احداث باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با هدف ساماندهی و تمرکز بخشی به مجموعه تلاش های دلسوزان و یاد آوران مخلص دوران دفاع مقدس شکل گرفته است. ثبت و ضبط، یادآوری آگاهی ها، ارزشها، فرهنگ و... هشت سال دفاع مقدس،رسالت اصلی در تأسیس این باغ موزه می باشد.

به سال بعد بازمی گردیم، حدود سه سال از آخرین بازدید مسئولان استان البرز از باغ موزه دفاع مقدس پایتخت می گذرد،در این مدت تلاش های فراوانی برای تحقق مطالبه ای دیگر این بار از جنس ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت گرفته است.
تازه ترین خبرها از این مطالبه، به تشکیل جلسه قرارگاه فرهنگی استان با محوریت احداث این مجموعه فرهنگی برمی گردد.

صبح امروز سه شنبه، 27 تیرماه،جلسه کارگروه قرارگاه فرهنگی استان به ریاست «سیدحمیدطهائی» استاندار البرز، «حجت الاسلام حسینی همدانی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج،«سردار اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس البرز و جمعی از فعالان فرهنگی تشکیل می شود تا آخرین اقدامات انجام شده در این زمینه را پیگیری کرده و تاریخ کلنگ زنی افتتاح این مرکز فرهنگی در استان را تعیین کنند.
5 مردادماه 96 تاریخ آغاز عملیات کلنگ زنی باغ موزه دفاع مقدس البرز
اراضی پارک جهان نما، از مدت ها پیش برای احداث این مرکز فرهنگی درنظر گرفته شده بود و کلیه اقدامات و زیرساخت های احداث آن با همکاری شهرداری کرج مورد پیش بینی قرار گرفته است، 5 مرداد ماه،سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل از سوی ایران و اعلام آتش بس با عراق و قرابت این رویداد با چنین اقدامی، مناسبتی ویژه برای مراسم آغاز کلنگ زنی باغ موزه دفاع مقدس استان البرز خواهد بود.
طهائی در این نشست تصمیم گیری با اشاره به شرایط خاص استان البرز بلحاظ تردد ملی و بین المللی می گوید: نماد فرهنگی استان در مجموعه باغ موزه دفاع مقدس باید پیش بینی شود و پیام رسان هویت های فرهنگی استان البرز باشد.

طبق گزارش این نشست و اعلام مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس البرز و مجری طرح که با مشارکت شهرداری کرج به اجرا خواهد رسید، پیش بینی می شود این باغ موزه در اراضی پارک جهان نما و در خردادماه سال 97 تکمیل شود. سهم اعتبارات ملی برای احداث باغ موزه دفاع مقدس البرز 17 میلیارد تومان می باشد.
شایان ذکر است؛استان البرز چهار هزار و ۲۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و احداث این باغ موزه در جهت ترویج فرهنگ ایثارو شهادت بنا نهاده خواهد شد.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =