فعالیت و خدمات مؤسسات خیریه در اردبیل به‌صورت تخصصی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حسین دشتی در مراسم تجلیل از خیران رسانه‌ای در اردبیل اظهار داشت: درحال‌ حاضر طلاق بین زوج‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل کاهش یافته و این امر به زیر 3 درصد رسیده است و مهمترین اولویت ما در این راستا کاهش آسیب‌های اجتماعی با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی شده فعالیت و خدمات مؤسسات خیریه در اردبیل به‌صورت تخصصی انجام شود، افزود: در این زمینه محور درمان به‌عهده دانشگاه علوم پزشکی، در حوزه فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه، ‌کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانبخشی به‌عهده سازمان بهزیستی و ایتام و کمک به نیازمندان مربوط به کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل با بیان اینکه خیران اردبیلی نقش بسزایی در حمایت از نیازمندان و فقرا داشته‌اند، گفت: در این زمینه بیش از 3 میلیارد و 500 میلیون تومان امسال توسط خیران کمک شده است و خیران اردبیلی در دستگیری از نیازمندان و کمک به فقرا همواره پیشگام بودند.

دشتی با اعلام اینکه "مهمترین اولویت ما حفظ کرامت خانواده‌های نیازمندان است"، اظهار کرد: در این زمینه صداوسیما و رسانه‌ها نقش بسیار اساسی در حفظ این کرامت دارند که در ماه مبارک رمضان با تولید برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی این امر به‌خوبی محقق شد.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها و خبرگزاری‌های استان نیز در حوزه ترویج فرهنگ کمک به نیازمندان و فقرا نقش اساسی داشتند و خود نیز همانند خیران در این موضوع ورود کرده و پیشگام بودند که قابل تقدیر و قدردانی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث مسکن برای نیازمندان گفت: در این زمینه دستگاههای مربوطه و خیران اهتمام ویژه‌ای داشته باشند که انتظار می‌رود برای تخصصی شدن این امر این موضوع در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته و مابقی دستگاه‌های مربوطه نیز همکاری مطلوبی را با این نهاد داشته باشند.

دشتی بیمه اجتماعی و سلامت را از اولویتهای مهم دانست و افزود: در این زمینه نیز اقدامات خوبی انجام شده است تا دغدغه و نگرانی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان برطرف شود.

وی با اشاره به نزدیک بودن آغاز سال تحصیلی جدید بیان کرد: در این زمینه بسته‌های فرهنگی بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود تا هیچ خانواده‌ای در اردبیل مشکلی برای تحصیل فرزندان خود نداشته باشد.

در پایان این مراسم از خیران خبرنگار و رسانه‌ای استان اردبیل با اهدای لوح سپاس تجلیل و قدردانی شد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =