معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۲هزار و ۵۰۰ واحد صنفی نیمه فعال در استان شناسایی شده که تا سال ۹۹، احیا خواهند شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، محمد دهقان با اشاره به وضعیت پروانه‌های کسب اصناف استان که تاریخ انقضای آنها به پایان رسیده است گفت: در مجموع وضعیت پروانه‌های تاریخ منقضی در استان از ۹‏/۹ درصد در خرداد امسال به ۷‏/۳ درصد تا پایان مرداد کاهش یافته اما تاکنون به میزان ۷‏/۰ درصد با هدفگذاری این معاونت فاصله دارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اقداماتی که در رابطه با مبارزه با پولشویی در این سازمان شده است بیان کرد: یکی از وظایف محوله به سازمان صنعت،معدن و تجارت مبحث مبارزه با پولشویی است که توسط معاونت اقتصادی و امور بازرگانی مدیریت شده و در همین راستا موضوعات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم با برگزاری کلاس و کارگاه‌های آموزشی در استان‌ها تحقق می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در مرداد ماه امسال ۲۲ مجتمع صنفی با اشتغال مستقیم پنج هزار و ۲۴ و غیرمستقیم هفت هزار و ۵۵۵ به بهره‌برداری رسیده‌اند گفت: از سوی دیگر تعداد مجتمع صنفی در دست مطالعه ۱۶ مورد با دو هزار و ۹۳۳ واحد انتقالی در استان وجود داشته و میزان اشتغال مستقیم آن هفت هزار و ۷۲۴ نفر و غیرمستقیم ۲۶ هزار و ۳۰۴ نفر است.

دهقان تعداد مجتمع‌های صنفی در دست احداث استان را ۱۵ مجتمع خواند و گفت: تعداد واحدهای انتقالی این مجتمع‌ها نیز سه هزار و ۵۵۸ واحد با اشتغال مستقیم هفت هزار و ۶۲۳ نفر و غیرمستقیم ۱۰ هزار و ۴۸۴ نفر بوده است.

وی با اشاره به احیای واحدهای تولیدی صنفی نیمه فعال در استان بیان کرد: در این رابطه تاکنون دو هزار و ۵۰۰ واحد صنفی نیمه فعال در استان شناسایی شده که تا سال ۹۹، احیای آنها زمانبندی شده و پیش‌بینی اشتغال جدید آنها نیز پنج هزار نفر است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به عملکرد اداره فرش در مرداد ماه اظهار داشت: در این زمینه نیز مرحله سوم طرح آموزش منجر به تولید فرش دستباف در روستای نجف آباد شهرستان ارومیه با همکاری مرکز نیکوکاری پیامبر اعظم (ص) و اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولیدکنندگان فرش دستباف روستایی استان آذربایجان‌غربی برای متقاضیان و علاقمندان اجرا شد.

وی افزود: از سوی دیگر در شهرستان‌های خوی و تکاب مقرر شد ایجاد خوشه‌های فرش در آذربایجان غربی در قالب خوشه فرش افشار تکاب و خوشه فرش ریزماهی خوی به عمل آورده و مجوزهای لازم را اخذ کند.

دهقان با اشاره به اینکه در ماه گذشته تعداد ۱۰۲ فقره کارت شناسایی قالیبافی صادر شد بیان کرد: علاوه بر آن ۳۸۱ فقره کارت شناسایی قالیبافی نیز تمدید شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 705087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =