روحانی: منطقه باحمایت و اسلحه‌آمریکایی روی‌خوش‌ نخواهددید

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: از صبح یکشنبه (فردا) همه روزه صبح و بعد از ظهر ، اولین بودجه دولت دوازدهم در دستور کار دولت قرار می گیرد تا به موقع تقدیم مجلس شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ جلسه روسای قوای مجریه، مقننه و قضاییه شامگاه شنبه به میزبانی رییس جمهور برگزار شد. حجت الاسلام و المسلمین روحانی، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه و علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در این نشست درباره مهم‌ترین مسائل کشور و منطقه با هم گفتگو و تبادل نظر کردند.

رییس جمهور در پایان این جلسه و در جمع خبرنگاران درباره اهداف برگزاری جلسه سران سه قوه گفت: اولین موضوع مورد بحث در این نشست ، وضعیت مردم عزیز ما در استان کرمانشاه بود. اولاً از همه آنهایی که اقدامات خوبی در زمینه کمک و امداد به مردم انجام دادند، تشکر می‌کنیم.

روحانی اظهارداشت: ما از مردم مهربان و دلسوز کشورمان بویژه خود مردم استان کرمانشاه ، از مقامات دولتی، نیروهای مسلح و همه آنهایی که در این زمینه تلاش کردند، تشکر می کنیم و البته اقدامات بسیار زیادی باید انجام بگیرد مخصوصاً برای اسکان موقت عزیزان زلزله زده که هوا هم این روزها به تدریج در حال سرد شدن است و باید بتوانند تا زمان ساخت مسکن، یک زندگی قابل تحملی را در این ماه‌ها داشته باشند.

رییس جمهور گفت: درباره اعتباراتی که از سوی دولت تخصیص داده شد نیز مباحثی در این جلسه مطرح شد و معتقدیم این دغدغه همه ما است و اگر امکان انجام کمک‌های بیشتری نیز وجود دارد، باید انجام دهیم.

روحانی با تقدیر از صبر و بردباری مردم عزیزی که دچار این حادثه شدند، برای مصدومان آرزوی شفا و برای عزیزانی که از دست رفتند، آرزوی رحمت و غفران الهی کرد.

رییس جمهور با بیان اینکه در این جلسه همچنین درباره بودجه سال آینده که اولین بودجه‌ای است که توسط دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد نیز گفتگوهای خوبی انجام گرفت، اظهارداشت: دولت راجع به منابع درآمدی و هزینه‌هایی که وجود دارد و مشکلاتی که در سال‌های گذشته در بودجه وجود داشته و کارهایی که راجع به بودجه باید در سال جاری انجام شود، اقداماتی را شروع خواهد کرد و دستور هیأت دولت از فردا بطور همه روزه، صبح و بعد از ظهر راجع به بودجه سال 97 است و امیدواریم به موقع بوجه را تقدیم مجلس کرده و مجلس شورای اسلامی هم همه تلاش خود را در این راستا انجام دهد.

روحانی با اشاره به اینکه در این نشست درباره کمک‌ها و هماهنگی هایی که سه قوه باید در راستای رونق اقتصادی انجام دهند نیز صحبت کردیم، خاطرنشان کرد: وضع سپرده‌گذاران برخی از مؤسسات اعتباری که دچار مشکل شده بودند نیز در ادامه مباحث جلسات گذشته مورد بررسی قرار گرفت؛ از جلسات پیش تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ کرده بودیم و ظرف هفته‌های گذشته نیز هماهنگی خوبی بوجود آمد و امیدوارم در سایه هماهنگی امروز بین سه قوه ، برخی از مؤسسات دیگری که سپرده گذاران آنها دچار مشکل هستند بتوانند پولشان را دریافت کنند و این در حالی است که اگر این هماهنگی‌ها انجام نمی‌گرفت، طبق روال عادی اجرای آنها خیلی طولانی‌تر می‌شد.

رییس جمهور افزود: نشست سران قوا عمدتاً برای تسریع در امور است و هماهنگی مسایلی که انجام آنها به طول می‌انجامد، در این جلسات مطرح و امور به پیش می رود؛ البته در این جلسه موضوعات دیگری هم مطرح شد که چون در این جلسه ناتمام ماند، در جلسات بعدی و پس از تکمیل به اطلاع مردم خواهد رسید.

روحانی با اشاره به اینکه در این جلسه درباره مسائل و موضوعات منطقه هم گفتگو کردیم، تصریح کرد: امروز منطقه از یک سو با موفقیت های بسیار خوب و از سوی دیگر با مشکلات فراوانی مواجه است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: در سوریه تلاشی که از سوی ملت، ارتش و همه حامیان سوریه انجام شد و موفقیتی که در برابر تروریست‌ها به دست آمد، موجب ویرانی پایه‌های اصلی داعش شد؛ البته هنوز راه طولانی در مبارزه با تروریسم در منطقه وجود دارد و آنهایی که این توطئه را علیه ملت‌های منطقه طراحی کردند، به این سادگی دست بردار نخواهند بود و ما هم باید هوشیاری خودمان را حفظ کرده و تلاش‌مان را در این زمینه مضاعف کنیم.

روحانی با اشاره به اجلاس سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه در سوچی، گفت: سه کشور، تلاش‌های خوبی در زمینه سیاسی انجام داده اند و در این جلسه راجع به شرایط آینده سوریه گفتگوهای خوبی انجام شد.

رییس جمهور ادامه داد: امروز ‌مسایل سیاسی منطقه بسیار حائز اهمیت است و همانگونه که در میدان نبرد با تروریسم مبارزه‌مان را ادامه می دهیم، آینده و وضع مردم سوریه، آزادی‌هایی که مردم دنبال آن هستند، قانون اساسی جدید و همه حرکت‌های سیاسی که باید انجام شود و تصمیماتی که ایران، ترکیه و روسیه در سوچی اتخاذ کردند و همکاری‌هایی که با دولت سوریه در این زمینه انجام می‌گیرد و ثبات منطقه نیز برای ما اهمیت دارد.

 روحانی، دخالت برخی از کشورها در امور داخلی مردم منطقه را بسیار مشکل‌آفرین دانست و افزود: دلایل، شواهد و قراینی وجود دارد که صهیونیست ها در پشت پرده ماجراجویی‌هایی که متأسفانه توسط برخی از کشورها در منطقه انجام می شود، فعال هستند و برخی از قدرت‌های بزرگ هم از این ماجراجویی ها حمایت می‌کنند.

رییس جمهور اظهار داشت: تصمیم ما بر این است و راه را در این می‌بینیم که کشورهای منطقه باید مشکلات را میان خودشان حل و فصل کنند و نباید تصور کنند که منطقه از طریق اسلحه یا حمایت صهیونیست ها و یا آمریکایی‌ها می‌تواند روی خوشی، اتحاد و آرامش را ببیند.

روحانی تاکید کرد: آرامش و ثبات در سایه همکاری کشورهای منطقه حاصل خواهد شد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: ایران در این زمینه علیرغم اینکه کشوری توانمند و قدرتمند بوده و اگر لازم باشد از همه شیوه‌ها می‌تواند استفاده کند، اما اولویت را همواره در تعامل ، مذاکره و حل معضلات پای میز گفتگو دانسته و آن را همیشه ترجیح می‌دهد.

روحانی با اشاره به اینکه در این زمینه در شورای عالی امنیت ملی، بحث‌هایی را انجام داده و بعد هم در این زمینه اقدام می‌کنیم، افزود: خوشبختانه امروز مردم لبنان بر مشکلاتی که پیش‌روی آنها بود فائق می‌آیند و ملت عراق نیز بر مشکلاتی که در این کشور برای تجزیه بود، فائق آمدند و امیدواریم با همکاری‌هایی که کشورهای منطقه انجام می‌دهند، شاهد صلح و ثبات در این منطقه و امیدآفرینی و توسعه آفرینی برای همه مردم منطقه باشیم.

رییس جمهور اظهار امیدواری کرد: ملت ایران در سایه این اتحاد و ثبات بتواند به فعالیت‌های اقتصادی‌اش بیش از پیش ادامه دهد و قوای سه گانه هم در این زمینه تاکنون حمایت کرده و از این پس نیز حمایت بیشتری برای رونق اقتصادی انجام خواهند داد.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 731035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =