۰ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۲:۴۷

علیرضا زاکانی نماینده تهران و سلیمی نمین رئیس دفتر مطالعات تاریخ معاصر روز دوشنبه در دانشگاه امیرکبیر مسائل جدیدی را علیه رئیس دانشگاه آزاد مطرح کردند.

به گزارش فارس زاکانی در این نشست گفت:دانشگاه آزاد 2 ملک را به واسطه توافقنامه‌ای با سازمان بازنشستگی کشور که زیر آن را عبدالله جاسبی امضا کرده، خریداری کرده است، بدین صورت که این دو ملکی که نزدیک به 2 هزار متر مربع مساحت دارد را در سال 68 از مسئول بازنشستگی کل کشور خریداری کرده اما تعهداتش را نیز انجام نداده است در حالی که این توافقنامه خلاف تمام قوانین آن روز کشور است.
زاکانی ادامه داد: در سال 74 آقای جاسبی طی نامه‌ای به مسئول جدید سازمان بازنشستگی کل کشور به وی می‌گوید که بیایید تا بیع‌نامه بنویسیم که آن مسئول نیز هیچ وقت حاضر نشده چنین اقدامی انجام دهد اما به واسطه برخی ارتباطات، در سال 83 دادگاه به نفع جاسبی رأی داده و این2 ملک را به نام مؤسسه خدیجه کبری زدند و جالب آنکه هیچ پولی بابت آن پرداخت نشده بود.
وی تصریح کرد: این ملک‌ها متعلق به 979 هزار بازنشسته کشوری است که با ناحق در اختیار مؤسسه خدیجه کبری قرار گرفته که هیئت رئیسه آن جاسبی و خانمش و خواهر خانمش هستند.
زاکانی در ادامه اظهار داشت: تمام حرف‌هایی که من می‌زنم و تخلفاتی که به آن اشاره می‌کنم با سند است ولی متأسفانه هیچگاه فردی با سند پاسخ این اتهامات را نداده و فقط با هوچی‌گری می‌خواهند فضا را مسموم کنند.

زاکانی در ادامه سخنان خود به بیان خاطره‌ای به نقل از قالیباف در خصوص زمین‌های هادوی پرداخت و گفت: آقای قالیباف می‌گفت که شنیدم در زمین‌های یاد شده افراد را کتک می‌زنند لذا به رئیس کلانتری محل گفتم که این مسئله را بررسی کند اما او گفت که هیچ خبری نیست. لذا خودم رفتم که ببینیم چه خبر است که در این بین از قوه قضائیه زنگ زدند که کجا می‌روی؟ تو حق نداری بروی! اما من رفتم و دیدم که این اتفاقاتی که می‌گفتند صورت می‌گیرد و افراد را کتک می‌زنند و بعد که بررسی کردم دیدم که مسئول کلانتری آنجا 2 ملک ویلایی رشوه گرفته است.

سلیمی نمین نیز در ین جلسه گفت: بحثی دو هفته پیش رسانه‌ای شد مبنی بر اینکه سعید نجفی که از ابتدای تاسیس دانشگاه آزاد تا سال 78 رئیس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد بوده به جرم اختلاس 12 میلیارد تومان دستگیر شده است که این شخص یکی از دستیاران آشکار جاسبی بوده است.
وی با بیان اینکه نجفی ابتدا خلع لباس شد اما با تلاش جاسبی از زندان آزاد شد تصریح کرد: بعد از آن نجفی به عنوان یکی از عناصر پشت پرده اقتصادی جاسبی تبدیل شد و در سال گذشته نیز توانست با کمک جاسبی 200 میلیارد تومان را تحت عنوان سرمایه‌گذاری دریافت کند.
سلیمی نمین  ادامه داد: جاسبی در نامه‌ای که در تاریخ 3/2/88 در روزنامه ایران منتشر شد مدعی شده که نجفی را نمی‌شناسم. در صورتی که این شخص نزدیک به دو دهه رئیس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد بوده است.
سلیمی نمین با بیان اینکه متاسفانه این عنصر متخلف نه تنها از جاسبی دور نشد، بلکه برای رسیدن جاسبی به اهداف خود به خدمت جاسبی درآمد گفت: در تصاویری که در روزنامه ایران چاپ شده بود نجفی در کنار جاسبی و در جلسه‌ای که در دبی برای جلب ایرانیان برای سرمایه‌گذاری برگزار شده بود قرار داشت.
وی افزود: جاسبی در واکنش به این مسئله گفته بود که برای بازدید از دانشگاه آزاد دبی به آنجا رفته بود و از وی برای شرکت در آن جلسه دعوت شده بود. که به گفته وی پس از صبحت با سفیر ایران در امارات در این جلسه شرکت کرده بود اما این درحالی است که جاسبی یکی از سخنرانان اصلی آن جلسه بوده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 7677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =