هنگام رزرو تالار یا باغ تالار به چه نکاتی توجه کنیم؟

انتخاب تالار برای مراسم عروسی، یکی از مهم ترین کارها برای این مراسم است و موضوعی نیست که هرکسی بتواند در آن سر رشته و تخصص داشته باشد.

عروس و دامادها در انتخاب تالار عروسی باید به نکاتی اساسی مثل فصل مراسم، تعداد مهمان‌ها، محل تالار، و امکانات تالار توجه داشته باشند.

توجه کنید که انتخاب تالار به سلیقه شخصی شما، همسرتان، و خانواده‌های شما بستگی دارد. در این مطلب نکات کلی که هنگام انتخاب بهترین باغ تالار یا تالار باید به آن‌ها توجه کنید را به شما می‌گوییم تا نکته‌ای را از قلم نیندازید. بنابراین در ادامه مهم ترین فاکتورهای انتخاب تالار عروسی را بررسی می‌کنیم تا بتوانی به شما در انجام تدارکات مهم ترین جشن زندگی تان کمک کنیم. همراه ما بمانید.

چرا فصل مراسم ازدواج مهم است؟

این که برگزاری مراسم عروسی خود را در چه فصلی انتخاب کرده‌اید، در گزینش باغ یا تالار اهمیت بسیاری دارد. اگر مراسم عروسی خود را در فصل تابستان یا زمستان برگزار می‌کنید حتماً به سیستم سرمایشی یا گرمایشی تالار توجه کنید.

چرا دسترسی تالار اهمیت دارد؟

از مهم ترین مسائل هنگام انتخاب تالار، دسترسی آن است. نزدیکی تالار به آرایشگاه و آتلیه عروسی ، به خانه برای رفت و آمدهای ضروری، و به محل زندگی مهمان‌های شما باعث راحتی شما خواهد بود. اگر مراسم عقد و عروسی را در دو مکان برگزار می‌کنید، نزدیکی آن‌ها به هم بسیار مهم است و مهمانان را با مشکل مواجه نمی‌کند. برخی از عروس و دامادها برای کاهش هزینه‌های خود، تالار را در خارج از شهر انتخاب می‌کنند؛ این امر ممکن است باعث اذیت شدن خودتان، و مهمان‌هایی که خودرو ندارند بشود.

چرا فاصله سالن زیبایی و آتلیه به تالار مهم است؟

پیش از انتخاب تالار، به فاصله آن تا سالن زیبایی عروس و آتلیه عکاسی توجه کنید. اگر سالن زیبایی فاصله زیادی تا تالار دارد، زمان خود را طوری برنامه ریزی کنید که به موقع در جشن حاضر شوید. زیرا ممکن است گرفتار ترافیک شوید و به موقع به مراسم خود نرسید.

ضمنا پس از انتخاب تالار، یک بار همراه با تیم آتلیه به آنجا بروید تا لوکیشن‌ها را بررسی کنند و با شما در جشن هماهنگ شوند.

ظرفیت و امکانات تالار

معمولاً تالارها امکانات ویژه‌ای را برای شما لیست می‌کنند و نسبت به همین امکانات هزینه آن‌ها کم یا زیاد می‌شود. از مهم ترین امکانات تالار پارکینگ، دکوراسیون داخلی، دی‌جی، گروه موسیقی، گل آرایی، فضای باز، آلاچیق، آتش بازی، کافی شاپ، اتاق عقد، و اتاق VIP عروس و داماد هستند.

هزینه تالار چقدر می‌شود؟

توجه داشته باشید که هزینه تالارها با توجه به مکان و امکانات آن بسیار متفاوت است. اما رنج کلی منوی آن برای هر مهمان از ۸۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان و بیشتر متغیر است. این هزینه‌ها به عوامل بسیاری وابسته هستند. از عوامل تاثیر گذار در قیمت تالار، شهرت تالار، موقعیت تالار، تجربه کاری، ظرفیت، و کیفیت غذا هستند. به طور معمول هر سالن یک هزینه ثابت به عنوان ورودی دارد که بدون در نظر گرفتن مهمان‌هاست. هزینه کلی تالار نیز به ازای هر مهمان و با توجه به غذا، نوشیدنی، دسر و ... اندازه گیری می‌شود. علاوه بر این هزینه خدمات، هزینه مالیات بر ارزش افزوده و عوارض، و هزینه تزئینات نیز بر عهده شما خواهد بود. معمولاً نحوه پرداخت هزینه سالن در سه قسمت انجام می‌شود؛ بخشی از هزینه‌ها به عنوان بیعانه در زمان عقد قرارداد، حدود دو سوم هزینه‌ها یک هفته پیش از مراسم، و باقی هزینه‌ها در شب عروسی.

توصیه‌هایی برای انتخاب تالار

پیش از انتخاب و عقد قرارداد با تالار، حتما به نکات زیر توجه کنید:

چرا سقف تالار باید ارتفاع مناسبی داشته باشد؟

هرچقدر سقف تالاری که انتخاب می‌کنید بلندتر باشد، باعث می‌شود نور بهتر و فضا دلبازتر شود. در این صورت مهمانان شما انرژی بیشتری خواهند داشت چرا که سقف کوتاه باعث دلگیری مراسم، و بد شدن نور می‌شود.

۶ ماه قبل از مراسم تالار را رزرو کنید

اگر تالار را به موقع رزرو نکنید، ممکن است زمان مورد نظر شما رزرو شود و مراسمتان عقب بیفتد. بنابراین بهترین زمان برای رزرو تالار ۶ ماه پیش از مراسم است.

کیفیت غذا یا کمیت غذا؟

این که برای سلیقه‌های مختلف غذاهای مختلف در نظر بگیرید، قطعا یک نکته مثبت است؛ اما چیزی که در نهایت برای مهمانان اهمیت دارد، کیفیت غذای شماست. گرم بودن غذا مهم ترین مسئله‌ای است که باید به آن توجه کنید.

چرا قبل از مراسم باید تالار را چک کنیم؟

بهتر است ساعاتی پیش از شروع مراسم، کیفیت پذیرایی، میز و صندلی‌ها، و سرویس‌های پذیرایی راچک کنید. ممکن است در اثر بی دقتی کارکنان سالن، صندلی‌ها کثیف باشند و مهمان‌های شما را آزرده خاطر سازند. علاوه بر این، سرویس بهداشتی، و سیستم نور و صدا از دیگر نکاتی هستند که باید آن‌ها را چک کنید.

بهترین گروه موسیقی برای مراسم عروسی

مهم ترین نکته در سرگرم کردن مهمانان، موسیقی و شاد بودن آن است. برای انتخاب گروه موسیقی دقت کنید تا آهنگ‌هایی اجرا شود که مهمانان با آن آشنایی داشته باشند تا بتوانند با آن همراه شوند و اوقات خوشی ار بسازند.

لوکیشن و کروکی چه اهمیتی دارد؟

اگر تالار انتخابی شما در خارج از شهر قرار گرفته یا آدرس سر راستی ندارد، بهتر است کروکی آن را ضمیمه کارت دعوت کنید. اگر مایل به انجام این کار نبودید، می‌توانید ارسال لوکیشن دقیق برای مهمانان را بر عهده یکی از نزدیکان خود بگذارید. علاوه بر این برخی از مهمانان شما با تاکسی‌های آنلاین به مراسم خواهند آمد و این کار باعث راحتی‌شان خواهد شد.

با در نظر گرفتن نکات بالا می‌توانید مراسم خود را به بهترین شکل ممکن برگزار کنید. علاوه بر این اگر با مشاوران بیاتوعروسی تماس بگیرید، آن‌ها به شما در انتخاب بهترین تالار کمک خواهند کرد.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1474768