با ایده خارق‌العاده «کانن» دیگر نیازی به لنزهای گران‌قیمت ندارید!/ عکس

‏Canon اخیراً درخواستی برای ثبت اختراع ارائه کرده که توجه تعدادی از عکاسان حرفه‌ای را به خود جلب کرده است، زیرا می‌تواند روش‌های استفاده از هر نوع لنز را به طور اساسی تغییر دهد.

تینا مزدکی: بدیهی است که عکاسان برای اینکه بتوانند عکس‌های تیلت بگیرند، به لنزهای تیلت‌شیفت تخصصی نیاز دارند که اغلب گرانند و همچنین عکاسان محدود به فواصل کانونی خاص می‌شوند. نوآوری تازه «کانن» (Canon)، به هر لنزی امکان عکاسی با این جلوه‌ خلاقانه را می‌دهد که از نظر فنی نیز بسیار کارآمد است.

در فناوری تازه‌ای که کانن معرفی کرده، برای کنترل سطح فوکوس از سنسور دوربین تیلت استفاده می‌شود. این رویکرد مبتکرانه چند مزیت دارد: اولین مزیت این است که نیاز به مکانیک حجیم و پیچیده لنز از بین می‌رود. دوم، عکاسانی که می‌توانند قابلیت تیلت را همراه با انواع لنزهای خود داشته باشند، قطعا پا به دنیایی از امکانات خلاقانه می‌گذارند. سوم این‌که نه‌تنها عکاسان حرفه‌ای بلکه تمام افراد می‌توانند به راحتی از چنین قابلیتی استفاده کنند.

با ایده خارق‌العاده «کانن» دیگر نیازی به لنزهای گران‌قیمت ندارید!/ عکس

بنابراین به‌نظر می‌رسد کانن طیف گسترده‌ای از ابداعات و نوآوری عکاسی و فیلم‌برداری در خارج از دنیای مصرف‌کننده دارد. البته مانند بسیاری از ثبت اختراعاتی که تا کانن انجام شده، ثبت این اختراع جدید نیز تضمین ورود به هیچ بازاری نیست، با این حال نمی‌توان هیجان‌انگیز بودن این ایده را نادیده گرفت.

منبع: fstoppers

۵۴۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1902630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =