۰ نفر
۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

ایرنا نوشت: مجمع ملی ویتنام «نگوین فو ترنگ» دبیر کل حزب کمونیست را به عنوان رئیس جمهوری جدید این کشور انتخاب کرد.

چای دای کوانگ Trần Đại Quang رئیس جمهوری پیشین ویتنام یکی از سه مقام ارشد این کشور جنوب شرق آسیا در آخرین روز شهریور ماه گذشته در سن 61 سالگی درگذشت.

کوانگ 61 ساله مدتی پیش در در بیمارستان نظامی هانوی برای درمان یک بیماری جدی بستری شد اما با وجود تلاش پزشکان داخلی و متخصصان بین المللی نتوانست از این بیماری به سلامت عبور کند.

رئیس‌جمهوری جدید ویتنام انتخاب شد

جمهوری سوسیالیستی ویتنام به پایتختی هانوی با بیش از 92 میلیون نفر در جنوب شرق آسیا قرار داد و رئیس جمهوری دارای نقشی تشریفاتی دراین کشور است. نخست وزیر و رئیس حزب کمونیست دو مقام ارشد دیگر رهبری دراین کشور هستند.

کوانگ در انتخابات سال 2016میلادی ویتنام به ریاست جمهوری رسید و پیش از آن وی به عنوان وزیر امنیت عمومی در دولت این کشور به عنوان یک سازمان قدرتند درجمع آوری اطلاعات و مقابله با تهدیدهای داخلی و خارجی فعالیت داشت.

طبق گزارش خبرگزاری ویتنام، نگوین فوترونگ 74 ساله نخستین مقام ارشد این کشور است که همزمان دو جایگاه مهم دبیرکلی حزب کمونیست و ریاست جمهوری این کشور را پس از رئیس جمهوری هوشی مین در سال 1960 میلادی برعهده دارد.

رئیس جمهوری جدید ویتنام امروز در مراسمی سوگند خورد تا به قانون اساسی و مردم این کشور وفادار باشد.

وی در اولین اظهاراتش به عنوان رئیس جمهوری جدید ویتنام اعلام کرد این کشور درسال های اخیر با چالش های بسیار زیادی روبه رو بوده و وظایف سنگین و کارهای زیادی پیش روی دولت است.

حزب کمونیست ویتنام در ابتدای ماه جاری تنها کاندیدای ریاست جمهوری این کشور را مورد تایید قرار داد.

برخی از تحلیلگران ویتنامی اظهار کردند تجمع دو جایگاه سیاسی ارشد در یک فرد می تواند به انجام وظایف بهینه در این مناصب لطمه زده و آن را تضعیف کند.

با این وجود در ویتنام که یک کشور تک حزبی است همه امور سیاسی مهم از جمله جهت گیری سیاست خارجی ، تصمیمات مهم ریاست جمهوری، نخست وزیری و مجلس توسط حزب انجام می شود.

طبق گزارش رسانه های ویتنامیف ترونگ ایدئولوگ اصلی و کهنه کار حزب کمونیست درسال 2011 به عنوان دبیرکل تک حزب قدرتمند این کشور انتخاب شد و درانتخابات سال 2016 نیز برای یک دوره 5 ساله دیگر در براین مسند تکیه زد.

ویتنام در دوسال اخیر و در دوران ریاست ترونگ بر حزب کمونیست شاهد تشدید سیاست های سرکوب مخالفان و برخورد با متهمان به فساد اقتصادی و مالی بوده و تعداد زیادی مقامات عالی رتبه این کشور به اتهام فساد بازداشت ، محاکمه ، زندانی و بعضی از آنها نیز به اعدام محکوم شده اند.

ناظران منطقه ای پیش بینی کردند سیاست مقابله با فساد با به قدرت رسیدن رئیس حزب کمونیست در این کشور تشدید خواهد شد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =