سرمربی تیم‌ملی کشتی آزاد ایران برای فرنگی کاران هم در بازی‌های آسیایی آرزوی موفقیت کرد.خادم از عملکرد شاگردان خودش راضی است و می‌گوید که آنها فراتر از انتظار ظاهر شدند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به بازی های آسیایی، رسول خادم رییس فدراسیون کشتی و سرمربی تیم ملی آزاد ایران در پاسخ به این سوال که آیا آزادکاران انتظارات را برآورده کردند گفت: پیش بینی ما با توجه به شرایط موجود، وضعیت بچه‌ها و تغییر اوزان و با توجه به کاهش وزن‌ها نسبت به دور قبل و شرایطی که کشورهای آسیای میانه به خصوص ازبکستان با جذب کشتی‌گیران روسیه ایجاد کرده‌اند، این بود که به ۲ مدال طلا خواهیم رسید اما بچه‌ها غیرت کرده و در همان روز نخست به ۲ طلا رسیدیم و در روز پایانی هم پرویز هادی به نشان طلا رسید تا با ۳ طلا به کار خود پایان دهیم.

خادم در ادامه گفت: بچه‌های ما شرایط یکسانی نداشتند.بعضی کم تجربه بوده و بعضی هم تجربه بیشتری داشتند. به خصوص در سبک وزن و دیگر اینکه ما در سال‌های گذشته و در سنگین وزن به خصوص ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم آسیا به مدال رسیده‌ایم اما امسال به توجه به شرایطی که توضیح دادم کار تا حدود زیادی برایمان سخت شده بود؛ اما با تلاشی کردند این بار هم دستمان از مدال کوتاه نماند و توانستیم عنوان قهرمانی سنگین وزن را ازآن خود کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره انتقاداتی که قبل از مسابقات بابت انتخاب علیرضا کریمی برای وزن ۹۷ کیلوگرم از کادر فنی می‌شد گفت: خب طبیعی است چرا که کشتی ورزشی است که متعلق به عموم مردم بوده و ورزش ملی ما است.مردم علاقمند بوده و اخبار آن را دنبال می‌کنند. مباحث کارشناسی و فنی هم که جای خود را دار. با تمام این وجود ارزیابی و پیش بینی ما این بود با توجه به شرایط ۹۷ کیلوی‌های آسیا به خصوص کشتی‌گیر داغستاتی الاصل ازبک‌ها، کریمی می‌تواند در این وزن با توجه به داشته هایش ما را به هدفمان برساند و دیدید که اینطور هم شد.

خادم درباره مبارزات مصطفی حسین خانی و اینکه نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم تیم ملی توقعات را برآورده نکرد گفت: مصطفی لایق حضور در فینال بود و ما دیدیم که در مبارزه با آزادکار ازبکستان کشتی را حسین‌خانی گرفت اما در نهایت برنده حریف بود و در ادامه آزادکار ایران بسیار غم انگیز کار خود را دنبال کرد. ما دیدیم که رقابت وزن ۷۴ کیلوگرم بسیار سنگین دنبال شد و اگر به جمع کشتی‌گیران آسیایی نمایندگان آمریکا، روسیه و ایتالیا را اضافه کنیم کیفیت رقابت‌های این وزن را باید بالاتر از سایر اوزان و در سطح جهانی بدانیم. با این حال مصطفی لایق کسب مدال بود البته که اشتباهاتی داشت، فرصت‌هایی را از دست داد و این موجب شد تا علی‌رغم زحمتی که روی تشک کشید به نتیجه دلخواه نرسد.

رییس فدراسیون کشتی در مورد عملکرد رضا اطری که به مدال برنز رسید گفت: همه ما می‌دانیم که کشتی گرفتن در سبک وزن آسیا کار دشواری است البته گاهی آسیا سطح کیفی خود را نسبت به جهان در این وزن از دست می‌دهد اما حالا اینطور نیست و آسیا با نمایندگان مغولستان، ژاپن، هند، کره شمالی و ... حرفهای زیادی در جهان دارد.حضور رضا اطری در این مسابقات نشان داد که روند رو به جلویی دارد. ما امیدوار هستیم تلاشی که اطری دارد می کند با فکرتر و آرامش بیشتری باشد تا در ادامه و در مسابقات بزرگ‌تر هم به مدال برسد.

خادم درخصوص پیش بینی اش از نتایج کشتی فرنگی گفت: پیش بینی ما برای کشتی فرنگی با توجه به شرایط موجود کسب دو مدال طلاست. البته که تا وارد مسابقه نشده‌اند نمی‌توان در این باره اظهار نظر کرد اما با این وجود امیدوار هستیم که به هدف‌شان برسند.

سرمربی تیم ملی درباره عملکرد نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم گفت: مهران نصیری در اولین میدان جدی خود حضور یافته بود. او در کشتی اول خودش نبود و به نوعی می‌توان گفت که شرایط سالن و مسابقات او را گرفته بود.این برای او که تجربه زیادی ندارد طبیعی است. البته مهران شرایط وزنی خوبی برای این وزن دارد. ما در میدان‌های بین المللی قبلی  که او را محک زدیم، ارزیابی مان این بود که حرکت رو به جلویی داشته، البته که ایراداتی هم به لحاظ فنی و قوای جسمی دارد که باید آنها را برطرف کنیم.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =