ستاره اسبق تیم ملی برای حمایت از ملی‌پوشان و به دعوت فیفا به روسیه رفته‌است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به روسیه؛ مهدی مهدوی کیا اسطوره فوتبال ایران برای حمایت از ملی پوشان به روسیه رفته و قرار است بازی ایران و اسپانیا را از نزدیک تماشا کند. مهدوی کیا 20 سال پیش در چنین روزی به آمریکا گل زد و اولین پیروزی ایران در جام جهانی را رقم زدند. او در مصاحبه اختصاصی با خبرآنلاین درباره بازی با اسپانیا و شرایط این تیم گفت:« اسپانیا تیم بسیار خوبی است و ستاره های زیادی دارد. آن ها سابقه بسیار خوبی در فوتبال دارند اما مهم همین 90 دقیقه است و باید ببینیم شانس با ما یار است یا نه. ما باید فشار 20 دقیقه ابتدایی را تحمل کنیم و قطعا برای این کار برنامه داریم»
مهدوی کیا درباره اینکه آیا فشاری روی بازیکنان هست یا خیر گفت:«روی ما هیچ فشاری نیست. ما بازی اول را بردیم و آن ها مساوی کردند. اگر مثل بازی با مراکش در 20 دقیقه اول گل نخوریم می توانیم بر بازی مسلط شویم.»
فیفا موزه ی افتخارات خود را در مسگو راه اندازی کرده است که لباس مهدی مهدوی کیا در جام جهانی 98 جزو یکی از اشیا با ارزش آن موزه محسوب می شود. مهدوی کیا درباره اینکه آیا به آن موزه رفته یا خیر گفت:«نمی دانم آن پیراهن در موزه مسکو واقعا پیراهن من است یا نه اما مهم این است که پیراهن تیم ملی ایران و شماره 2 است.»
مهدوی کیا همچنین درباره کمپینی که علی کریمی راه انداخته گفت:«الان کمپین نخریدن کالاهای گران به راه افتاده است.ما باید این فرهنگ را درست کنیم اما متاسفانه تعدادی دلال محتکر آنقدر اجناس را می خرند که گران شود تا به وقتش بفروشند. ما در حوزه اقتصاد تصمیم گیرنده نیستیم اما امیدوارم مسئولان فکری به حال مردم کنند و این شرایط را کنترل کنند. مردم بخاطر گرانی ها و نوسانات آرامش ندارند و این اصلا جالب نیست. می گویند در آلمان زمانی قحطی آمده بود.یک ایرانی به اندازه چند هفته اش خرید می کند اما یک آلمانی که همسایه آن فرد بود،مواد غذایی اضافه اش را به سوپر مارکت بر می گرداند تا سایر مردم استفاده کنند. فوتبال یک ورزش خانوادگی است.مهم این است که فرهنگ این مسئله ایجاد شود تا همه بتوانیم کنار هم باشیم.»
مهدوی کیا همچنین درباره حضور بانوان و خانواده ها در استادیوم گفت:« در اروپا خانواده ها همه با هم به ورزشگاه می آیند و به معنای واقعی کلمه تفریح می کنند.اگر درهای استادیوم های ما به روی همه باز شود،به نفع بچه ها و خانواده هاست.»

کاپیتان اسبق تیم ملی درباره صحبت های رائفی پور و حواشی به وجود آمده برای او و کریم باقری گفت:« من با کسی دعوا ندارم و همیشه تلاش می کنم انتقاداتم را در آرامش بیان کنم. من چندین سال است از فضای فوتبال ایران به دورم اما اتفاقاتی مثل همین بحث البسه تیم ملی اصلا با شرایط فوتبال جهان همخوانی ندارد. شما هر کاری که بکنید یک عده مخالف و یک عده موافق دارد. عده ای هم عادت کرده اند که تحت هر شرایط پرخاش کنند. من اگر کاری را انجام می دهم هدفی را دنبال می کنم. ما یک آکادمی فوتبال داریم که از دور افتاده ترین نقاط ایران بازیکنان نوجوان را جذب کرده و ما به این ها خدمات رایگان می دهیم. من تبلیغات می کنم تا بتوانم به این هزینه ها کمک کنم.»

 

256 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =