۰ نفر
۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۱

مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به طور مخفیانه مکالمه خود با ترامپ را درباره پرداخت مبلغی به مدل سابق مجله «پلی‌بوی» در زمان کارزار انتخاباتی ضبط کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیش از این، کرن مک دوگال، مدل سابق مجله «پلی بوی» در متنی هشت صفحه ای مدعی رابطه ای ۹ ماهه با دونالد ترامپ شده بود.

رسانه‌های آمریکا از تلاش دونالد ترامپ و اطرافیان او برای پنهان نگه داشتن این رابطه گزارش داده‌اند. از جمله این اقدامات می توان به برگزاری ملاقاتهای مخفیانه، تلاش برای پرداخت حق السکوت و دستیابی به توافقات حقوقی اشاره کرد.

روزنامه نیویورک‌ تایمز به نقل از وکلا و منابع آگاه نوشته است فایل صوتی این مکالمه در هنگام بازرسی دفتر مایکل کوهن به دست آمده است.

به گزارش شبکه خبری یورونیوز، پلیس فدرال آمریکا چند ماه پیش دفتر وکیل پیشین ترامپ را بازرسی و مدارکی را ضبط کرد.

یک منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفت مایکل کوهن به علت اتهاماتی از قبیل فرار مالیاتی و پرداخت ۱۳۰ هزار دلار از پول کارزار تبلیغاتی به عنوان حق‌السکوت به استورمی دنیلز، بازیگر پورن تحت تحقیق قرار دارد.

تحقیقات پلیس نیویورک درباره وکیل شخصی ترامپ، شاخه‌ای از تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژۀ پروندۀ دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا است.

مولر به دنبال یافتن پاسخی برای این پرسش است که آیا کارزار انتخاباتی آقای ترامپ با مسکو در ارتباط بوده یا خیر.

رودی جولیانی، وکیل کنونی رییس جمهوری آمریکا به نیویورک تایمز گفت با اینکه در این فایل صوتی آقای ترامپ درباره پرداخت پول با مایکل کوهن صحبت کرده است اما این پرداخت هرگز صورت نگرفته است.

جولیانی با اشاره به کوتاه بودن فایل صوتی که تنها دو دقیقه است گفت که این نشان می‌دهد رییس جمهوری آمریکا بی‌گناه است.

به گفته کرن مک دوگال رابطه او با دونالد ترامپ در ماه آوریل سال ۲۰۰۷ خاتمه یافت. دوستان کرن مک دوگال دلیل اتمام این رابطه را توهین دونالد ترامپ به مادر این مدل سابق «پلی بوی» و اظهارات نژادپرستانه و توهین آمیز درباره یکی از دوستان وی اعلام کرده اند.

در همین حال بی بی سی به نقل از روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد: نوار این گفتگو در جریان یورش چند ماه پیش اف‌بی‌آی به محل اقامت و دفتر کار مایکل کوهن، ضبط شده و اکنون در اختیار بازرسان پلیس فدرال است.

مک‌دوگال پیش‌تر گفته بود او جزئیات رابطه دوستی و شراکت جنسی خود با ترامپ را به نشریه نشنال اینکوایر به مبلغ ۱۵۰ هزار دلار فروخته بود اما این نشریه که مدیر آن از دوستان و هواداران نزدیک ترامپ است این گزارش را هرگز منتشر نکرد و به عبارتی با خریداری آن جلوی انتشار عمومی‌اش را گرفت.

کارن مک‌دوگال می‌گوید نشنال اینکوایر در برابر پرداخت ۱۵۰ هزار دلار از او خواسته که تمامی حقوق گفتگو درباره جزئیات رابطه‌ دوستی‌ یک ساله‌اش با دونالد ترامپ را به این نشریه بدهد و دیگر حق نخواهد داشت در این باره با هیچ رسانه‌ای سخن بگوید.

در همین حال، روزنامه واشنگتن‌پست گزارش کرده که در این گفتگو  ترامپ و مایکل کوهن درباره پرداخت پول به موسسه آمریکن مدیا که صاحب امتیاز نشنال اینکوایر است صحبت می کنند و ترامپ به وکیلش می گوید که پرداخت باید از طریق چک بانکی صورت گیرد تا سند مالی برای آن وجود داشته باشد.

بازرسان اف‌بی‌آی اکنون از نشریه نشنال اینکوایر خواسته‌اند اسناد مربوط به قرارداد خانم مک‌دوگال را در اختیار آنها بگذارد.

آن طور که رسانه‌های آمریکایی می‌گویند این گفتگو رو در رو بوده و نه پست تلفن اما آقای کوهن توانسته آن را ضبط کند. گفته شده نوارهای ضبط شده دیگری هم وجود دارد که اکنون در اختیار اف‌بی‌آی است.

 مک‌دوگال مدعی است که حدود یک سال با  ترامپ دوستی و رابطه جنسی داشته است آن هم دقیقا در دورانی که ملانیا ترامپ، همسر آقای ترامپ پسرشان را باردار بود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =