مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: نمایندگی آستان قدس در آذربایجان‌شرقی در نظر دارد، هفت هزار نفر از ارزاق متبرک به نام امام رضا (ع) برخوردار گردیده و برای ۷۰ خانوار جهیزیه تهیه شود.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، محمد یوسف شاکری ظهر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه های دهه کرامت با ورود کاروان «زیر سایه خورشید» از ۲۳ تیرماه در آذربایجان شرقی آغاز و امسال ۱۰۰۰ فعالیت در ۶۳ شهر استان و ۳۰ روستای آذربایجان شرقی اجرا می‌شود.

وی افزود: این برنامه در هفت محور که ۴۰ عنوان را به خود اختصاص داده و در ۶۰ نقطه یاد شده به انجام خواهد رسید، ۷ محور برنامه دهه کرامت که شامل رویکردهای معرفتی و معنوی، تربیتی، آموزش علمی و پژوهشی ، فرهنگی و اجتماعی، خدماتی،آغاز اقدامات سازندگی هستند که در راستای بسترسازی برای معنویت است.

وی با تاکید بر این که تحت تاثیر آموزه های دینی، مسلمانان نباید دچار یاس و ناامیدی شوند افزود: این هفت محور باید بستری برای توسعه فضائل، ایثار و وجدان کاری شود تا این خدمات کریمانه باعث نشاط و فعالیت در جامعه شود.

شاکری ادامه داد: این فعالیت ها در ۴۰ عنوان انجام می گیرند که عبارتند از، دیدار با برخی از اقشار جامعه از جمله روستائیان، سربازان، ورشکاران مدال آور، کودکان بی سرپرست ، معلولان و زندانیان و حل مشکلات آن ها، حضور در مراکز ترک اعتیاد در جهت کمک به بازآوری آن ها گردهمایی فعالین فرهنگی و مسابقات کشوری کتابخوانی رضوی و غیره.

وی افزود: نمایندگی آستان قدس در نظر دارد تا هفت هزار نفر از ارزاق متبرک به نام امام رضا (ع) برخوردار گردیده و برای ۷۰ خانوار جهیزیه تهیه شود.

رییس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان آذربایجان شرقی با اشاره به این که دفاتر نمایندگی از سال قبل شروع به کار کرده اند، افزود: ما سعی داریم تا با شناسایی ظرفیت هایمان در حدود ۲۸ کانون تخصصی و نیمه تخصصی با حداکثر توان خود به خدمت بپردازیم.

محمد یوسف شاکری با اشاره به نقش شعرای آذربایجان شرقی در حوزه فرهنگ رضوی افزود: در حوزه شعر و ادب شاعران این استان ۱۳ جلد کتاب شعر در وصف امام رضا(ع) سروده شده است.

وی گفت: در ۱۸ شهر دفاتر رابطین امام علی بن موسی الرضا شروع به کار شده که کار جذب نذورات و موقوفات، خدمت رسانی و امداد رسانی را برعهده دارند.

وی کارهای فرهنگی و جذب نذورات را از جمله محورهای فعالیت دفاتر آستان قدس در شهرهای استاناعلام کرد و گفت: در تلاشیم تا نذوراتی که مردم هر شهر به صورت عام برای آقا علی ابن موسی الرضا (ع) وقف می‌کند، برای فقرای همان شهرها هزینه شود.

شاکری خاطر نشان کرد: حدود ۳۰۰۰ خادم افتخاری در آذربایجان شرقی برای خادمی حرم مطهر رضوی به صورت حضوری و مراجعه به سایت ثبت نام کرده اند و ۹۰۰ نفر پرونده خود را تکمیل کرده‌ اند، ۶۷ نفر خادم افتخاری در اردیبهشت ماه در حرم مطهر علی ابن موسی الرضا (ع) به عنوان خادم افتخاری ملبس به لباس خادمی شدند و ۱۲ ساعت در حرم خادم شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =