برگزاری نشست مدیران آموزش فنی‌وحرفه‌ای منطقه ۳ کشوری در خرم‌آباد

دومین نشست مدیران آموزش فنی و حرفه ای منطقه ۳ کشور با حضور مدیران کل لرستان، همدان، ایلام، کرمانشاه و مسؤولین اداره کل لرستان به میزبانی خرم آباد برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، رحمن قلاوند مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور وسالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و شهادت جمعی از هموطنانمان در حادثه تروریستی اخیر شهرستان اهواز، اقدامات مذبوحانه دشمنان مردم مسلمان و انقلابی کشورمان را محکوم نموده و گفت: امید است با ارائه نظرات و پیشنهادات حاضرین و جمع بندی نتایج این جلسات، بتوانیم به مجموعه ستادی سازمان کمک نماییم تا برای رفت از مشکلات و توسعه مطلوب مهارت آموزی برنامه های جامعی را تدوین کند.

تغییر چارت سازمانی ادارات  محور نشست استانی

در ادامه محمدی مدیرکل استان کرمانشاه دستور کار جلسه با محوریت موضوعهای تغییر چارت سازمانی ادارات، برگزاری دوره های تربیت مربی و ارتقای مهارتی مربیان سازمان، ارتقاء شغلی کارکنان و کیفی سازی گواهینامه های مهارت را مطرح کرد و حاضرین نظرات و پیشنهادات خود را حول این محورها بیان نمودند.

رحمن قلاوند مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان اظهار داشت: ساختار نیروی انسانی و چارت سازمانی با گذشت زمان نیازمند بازنگری، تغییر و بروزرسانی است و این بازنگری بهتر است بر اساس مقتضیات هر استان و بر اساس نیروی انسانی تحت پوشش هر اداره کل صورت پذیرد و با درنظر گرفتن برنامه های سازمان، نمودارنیروی انسانی هر اداره مشخص شود.

قلاوند بیان داشت: به منظور ارتقاء مهارتی مربیان، برنامه ریزی آموزشی برای شرکت مربیان در دوره های آموزشی در حوزه معاونت آموزش هر اداره کل و توسط کارشناس برنامه ریزی آموزشی برای مربیان صورت پذیرد و مربیان بر اساس توانمندیهای علمی، مهارتی رتبه بندی شوند.

وی پیشنهاد داد: با اجرای رتبه بندی مربیان، می توان دوره های آموزش مهارتی مربیان را بصورت منطقه ای و زیرنظر مربیان با رتبه های ارشد منطقه در آن حرفه برگزار کرد و دوره های آموزشی مربیان را از حالت فعلی خارج کرده و بصورت پروژه ای برگزار کنیم.

قلاوند در راستای کیفی سازی گواهینامه های مهارت بیان کرد: با توجه به نوع فعالیت آموزش فنی و حرفه ای و اهمیت مهارت آموزی کارآموزان، سنجشهای کیفی باید از کارآموزان انجام شود و آزمون عملی در اولویت قرار گیرد، چه بسا کارآموزان توانمند و ماهری که در آزمون کتبی حد نصاب نمره قبولی را کسب نمی کنند و به همین دلیل مجاز به شرکت در آزمون عملی نمی باشند.

پیشنهاد هم‌سطح‌سازی آموزش‌های تئوری کارآموزان

قلاوند پیشنهاد داد: برای یکپارچه سازی و هم سطح سازی آموزشهای تئوری کارآموزان سراسر کشور در یک حرفه، کارگروه برنامه ریزی درسی منابع آموزشی یک استاندارد را بصورت واحد ارائه دهد تا در کل کشور عناوین مباحث مورد نظر برای تدریس در هر حرفه بر اساس استاندارد محتوای آموزشی مشخص و تدریس شود.

نشست استانی مدیران فنی حرفه ای

وی افزود: مربیان هر دوره آموزشی با توجه به شناخت بالایی که در طول دوره نسبت به کارآموزان پیدا کرده اند با ارزیابی مهارتی کارآموزان در طول دوره، صاحب صلاحیترین افراد برای تعیین توانمندی مهارتی کارآموزان هستند و حداقل بخشی از ارزیابی مهارتی کارآموزان باید در اختیار آنان باشد.

رضا نصری مدیرکل استان ایلام بر ضرورت تغییر چارت سازمانی ادارات به فراخور جمعیت و نیاز استان تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به حجم کاری و نوع فعالیت حوزه ها نیاز بر اضافه شدن یک پست کارشناس و یا کارشناس مسؤول وجود دارد.

وی درخصوص دستور ریاست محترم جمهور مبنی بر استقرار میز خدمت در ادارات کل، پیشنهاد داد: در راستای اجرای هرچه بهتر این خدمت، پست کارشناس مسؤولی برای آن درنظر گرفته شود.

نصری گفت: با در نظر گرفتن ظرفیت هر استان باید اساتید ماهری را برای آن استان تربیت کرده و با برنامه ریزی برای ایجاد اشتغال در آینده، مهارتی را آموزش دهیم که به ایجاد اشتغال منجر شود و در فضای کسب و کار تأثیرگذار باشد.

برگزاری آزمون‌های عملی به صورت هماهنگ کشوری

همچنین نصری برگزاری آزمونهای عملی بصورت هماهنگ کشوری را نیز پیشنهاد داد. وهب مختاران مدیرکل استان همدان نیز پیشنهاد ایجاد چارت سازمانی ویژه برای مراکز هتلداری و پیگیری کارآفرینی مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه ای را ارائه داد.

پس از بحث و تبادل نظر مفصل حاضران در جلسه در راستای محورهای تعیین شده و جمع بندی موارد طرح شده صورتجلسه پیشنهادات منطقه ۳ کشوری تنظیم شد تا برای ستاد سازمان ارسال گردد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =