۰ نفر
۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴

نمایش «فاندو و لیز» نوشته فرناندو آرابال و به کارگردانی هوشمند هنرکار در خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «فاندو و لیز» قصه‌ پنج انسانی است که در برهوت رهسپار شهر خیالی تار هستند. این نمایش از روز یکشنبه 29 مهرماه در تماشاخانه مهرگان روی صحنه خواهد رفت. پرستو کرمی، میثم یوسفی، مهناز غمخوار، علی طاهری، سیاوش خادم حسینی و هوشمند هنرکار بازیگران این نمایش هستند و هنرکار خود مسئولیت طراحی صحنه را برعهده دارد. سیما سامانی همچون اثر قبلی هنرکار «زندانی خیابان نواب» طراح لباس است.

فرناندو آرابال، نمایش‌نویس، شاعر، بازیگر و کارگردان اسپانیایی‌الااصل و ساکن فرانسه است. وی از دهه پنجاه میلادی با هم‌آوایی با نویسندگان پیشروی تآتر اروپا، همچون بکت و یونسکو، زبان و دیدگاه ویژه خود را وارد تآتر کرد که بعدها با نام «تآتر وحشت» شناخته شد. از دیگر آثار او می‌توان به دوجلاد، پیک نیک در میدان جنگ و گوئرنیکا اشاره کرد.

مهناز غمخوار و میثم یوسفی در تمرینات نمایش

هنرکار اردیبهشت ماه سال جاری «زندانی خیابان نواب» را در تالار شانو روی صحنه داشت و همین اثر زمستان سال گذشته در خانه نمایش اداره تآتر روی صحنه رفته بود. از دیگر نمایش‌های این کارگردان و بازیگر تآتر می‌توان به «پیوند خونی»، «پروانه مفرغی»، «سلام و خداحافظ»، «آنتیگونه»، «پرده‌ها از راه می‌رسند» و... اشاره کرد.

اسامی دیگر دست‌اندرکاران نمایش «فاندو و لیز» به این شرح است: عکاس: ابراهیم حسینی، طراح پوستر و بروشور: سهیلا علیپور، تنظیم آوا و موسیقی: مهناز غمخوار، دستیار کارگردان: محمدرضا حزینی، منشی صحنه: شیرین کاظم‌زاده.

«فاندو و لیز» از یکشنبه 29 مهرماه هر شب ساعت 19:15 در خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود.

 5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =