مهر نوشت: رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر از کشف ۴۰۳ تن مواد مخدر در کشور در سال ۹۷ خبر داد و گفت: ایران رکورددار کشف مواد مخدر در جهان است.

سردار مسعود زاهدیان در حاشیه برگزاری همایش بین المللی بررسی ابعاد مختلف تولید قاچاق پیش سازهای مواد مخدر در جمع خبرنگاران افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در سطح جهان و بزرگترین کاشف مواد مخدر در منطقه و دنیا شناخته می شود.

وی ادامه داد: در ۹ ماهه گذشته بیش از ۵۰۰ تن انواع مواد مخدر توسط دستگاه های مقابله جمهوری اسلامی ایران کشف و ضبط شد و تعداد ۱۲۹۰ باند و شبکه فعال در زمینه قاچاق مواد مخدر شناسایی و با آنها برخورد شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: در سال جاری کشفیات کشور تا امروز صبح ۴۰۳ تن انواع مواد مخدر بوده که این رقم خودش رکوردی به شمار می‌آید و این حجم از کشفیات طی سالیان گذشته بی سابقه بوده است.

وی گفت: در همین راستا تعدادی شهید تقدیم و ۱۲ هزار جانباز نیز جمهوری اسلامی ایران تقدیم جام جهانی کرده است.

سردار زاهدیان به مقابله با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: از مهمترین موانع موجود در رابطه با مبارزه با مواد مخدر مسئله تولید و کشت مواد مخدر در افغانستان است هر سال پیچیده‌تر شده است. در سال ۲۰۰۱ که نیروهای غربی برای تامین امنیت و مبارزه با مواد مخدر در کشور افغانستان حاضر شدند تولید مواد مخدر در این کشور ۱۸۵ تن بود که امروز به ۹ هزار تن رسیده که این نشان‌دهنده این است که اقدامات آن کشورها نه تنها در منطقه تاثیرگذار نبوده بلکه به نظر می رسد به نوعی نقش در افزایش تولید داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ما مرزهای خود را محکم کرده و برنامه‌های پیشگیرانه را باید در سطح کشور ارتقا دهیم.

سردار زاهدیان در مورد کمکهای بین المللی به کشورمان در حوزه برخورد با مواد مخدر گفت: تجهیزات و امکاناتی در کنترل معابر و محورهایی که قاچاق مواد مخدر در آنها شکل می‌گیرد باید تامین شود، جامعه جهانی تا به امروز در زمینه تامین نیازهای مبارزه با مواد مخدر در جمهوری اسلامی نقش ایفا نکرده و هر رمان که بحث تحریم ها مطرح شده این موارد را محدود سازی کرده و کوتاهی کرده‌اند، ما به تنهایی با نیت خیرخواهانه و اسلامی در این راستا قدم برداشته ایم و جلوی مواد مخدر را گرفته ایم.

وی در مورد تجهیز موادیاب و دستور رییس جمهور آمریکا برای در اختیار قرار ندادن این تجهیزات به ایران گفت: باید این تجهیزات را خریداری کنیم و نیاز است. تحریم‌های قائل شده همه تجهیزات را شامل می شود که امیدواریم این کار را نکنند چون ممکن است در پیدا کردن مواد دچار مشکل شویم و آنها آن وقت باید کیلو کیلو مواد از اروپا جمع‌آوری کنند.

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =