روزنامه جوان نوشت: تکثر و تنوع در میان شبکه‌های صدا و سیما و به تبع آن محتوای تخصصی و ویژه‌تر هر کدام از این شبکه‌ها از جمله شبکه نسیم که با میدان دادن به برنامه‌های مفرح و پرمخاطبی مثل «خندوانه» توانسته است کفه ربایش و کوچ مخاطب توسط شبکه‌های ماهواره‌ای را به حداقل اندازه برساند، گاه و بی‌گاه مورد حمله گسترده شبکه‌های مخالف نظام مانند بی‌بی‌سی فارسی و دیگر اذنابش قرار می‌گیرد.

«خندوانه» به عنوان یکی از چندین برنامه موفق و پرمخاطب تلویزیون در سال‌های اخیر به صورت مداوم تحت بمباران و سمپاشی‌های مکرر رسانه‌های مخالف نظام قرار داشته است. این هجمه و تخطئه سرشار از توهمات و همراه با دروغ‌پردازی‌های عجیب و غریب بوده، یک روز با تشبث به القائات فمنیستی شکل می‌گیرد، روزی دیگر به بهانه تأمین منابع مالی از سوی سپاه پاسداران و گفتن اینکه «در ایران نمی‌شود خندید»!

البته برخی اظهارات و پست‌هایی که رامبد جوان در فضای مجازی می‌گذارد هم در شکل‌گیری این تخاصم و هجمه ناجوانمردانه بی‌تأثیر نیستند، مثلاً رامبد جوان در پستی می‌نویسد: «.. و این پایان داعش بود؛ پایانى که با رشادت هاى مثال‌زدنى حججى‌ها و سردار سلیمانى‌ها و سربازان گمنام وطنمان ثمره داد.»

قاطبه آحاد مردم و مخاطبان این برنامه طی چند فصلی که از این برنامه روی آنتن رفته به خوبی نشان داده‌اند گوش شنوایی برای این قبیل بازی‌های رسانه‌ای و ایجاد عملیات‌های روانی متعدد با رویکرد‌های مختلف، ندارند و اعتمادشان به رسانه ملی و برنامه‌های مخاطب‌محور مفرح و شادی‌آفرینی مثل «خندوانه» بیشتر و شدیدتر از ادراک مدیران و اربابان رسانه‌های خارجی مخالف نظام است.

مؤید این مدعا برخی اظهارات شومن‌های متوهم و سرشار از عصبیت همین شبکه‌های ماهواره‌ای است که اتفاقاً به دستمایه‌های طنز مردم کشورمان تبدیل شده‌اند.

این رسانه‌ها با ایجاد فضای روانی و رسانه‌ای سنگین علیه چنین برنامه‌های موفقی یا علیه دست‌اندرکاران تهیه و تولید آن‌ها سعی می‌کنند آن‌ها را وادار به بازی در زمین و بازی‌ای کنند که آن‌ها طراحی کرده‌اند و واکنشی حداقلی ولو در حد گذاشتن یک پست در فضای مجازی در تضاد با نظام و حاکمیت از آن‌ها بگیرند، اما تا حالا موفق به گرفتن چنین واکنشی نشده‌اند.

241241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    49 13
    خدایش خندوانه یا دورهمی یا سایر برنامه های مفرح شبکه نسیم خوبه.اما چرا یه بررسی نمیکنن که ببینن برنامه های پرمخاطب شبکه های ماهواره چه ساعتیه که این برنامه های خوب رو در اون ساعات پخش کنن.آخه بابا ساعت 11 شب چرا؟چرا ساعت 9 یا 10 پخش نمیکنن؟
    • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      4 1
      امان از پارازیت
    • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      7 1
      چون ساعت 9 و 10 ما داریم برنامه های ماهواره رو میبینیم و نباید تداخلی ایجاد بشه بین این برنامه ها.
  • آرش A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    2 1
    این قاعده جنگ رسانه ایه ما هم همین کارو با برنامه های پر مخاطبشون میکنیم . اما اینکه همش دروغ باشه هم دروغه
  • A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    3 0
    وقتی خندوانه رو گذری می بینم فکر می کنم یک برنامه بچه گانه است
  • بی نام EE ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    1 2
    آخه این برنامه چیه همش می گن خیلی خیلی خیلی
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    6 0
    پس چرا پارازیت می فرستید و به سلامت مردم آسیب می زنید؟ اگر از خودتون اینقدر مطمین هستید؟
  • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    4 0
    بی بی سی هم برنامه هاش کم جانبدارانه نیست به نظر من که ارزش خودشو از دست داده.
  • هموطن IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    5 0
    اگه اینه که میگید پس این همه پارزیت برای چیه پدر ملت رو در آوردین ؟ کسی که گفتید نمی بینه
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    6 2
    جناب خان نبود رامبد جوان چیزی برای عرضه نداشت