۰ نفر
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵

ایرنا نوشت: وزیر خزانه داری آمریکا گفت که در صورت تداوم بازداشت کشیش آمریکایی در ترکیه، واشنگتن آماده تحریم های بیشتر علیه آنکاراست.

به گزارش تارنمای بلومبرگ، استیو منوچین گفت: در صورتی که ترکیه به بازداشت «اندرو برونسون» کشیش آمریکایی متهم به جاسوسی ادامه دهد، آمریکا تحریم های بیشتری علیه آنکارا اعمال خواهد کرد.

تنش میان آنکارا و واشنگتن پیرامون این موضوع زمانی به اوج رسید که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ضمن انتقاد شدید از این اقدام ترکیه، تحریم هایی را علیه دو وزیر این کشور اعمال و تعرفه های واردات فلزات تولید ترکیه به آمریکا را دو برابر کرد.

به نوشته بلومبرگ، ترامپ امروز در دیدار با اعضای کابینه خود با بیان اینکه ترکیه «دوست خوبی» برای آمریکا نبوده، افزود که واشنگتن یک تبعه ترک در کشوری دیگر را به تقاضای رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه آزاد کرده اما آنکارا برای آزادی برونسون همکاری نمی کند.

ترامپ ضمن این گفته ها از وزیر خزانه داری خود خواست که تحریم های بیشتر ترکیه را بررسی کند. منوچین پس از اظهارات ترامپ گفت که چندین عضو دیگر کابینه دولت ترکیه را تحریم خواهد کرد.

برونسون که به اتهام همکاری با گروه های تروریستی و جاسوسی به نفع آمریکا در شهر ازمیر ترکیه تحت محاکمه‌ است، از نهم دسامبر 2016 (19 آذرماه 1395) در بازداشت موقت به سر می برد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =