کیهان نوشت: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از پیگیری موضوع حمله به نقطه صفر مرزی و میرجاوه و گروگان‌گیری مرزبانان خبر داد و گفت: برخی سهل‌انگاری‌ها باعث می‌شود جان مرزداران وطن به خطر بیفتد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبر آنلاین افزود: متاسفانه برخی سهل‌انگاری‌ها باعث می‌شود جان جوانان و مرزداران وطن‌ به خطر بیفتد.وی با تاکید بر اینکه به طور قطع موضوع این سهل‌انگاری‌ها در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار می‌گیرد افزود: واقع امر این است که بسیاری از اتفاقاتی که برای جوانان و مرزداران می‌افتد قابلیت پیشگیری دارد که متاسفانه ضعف‌هایی وجود دارد.

ملاحظه‌ای که درباره سخن رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس وجود دارد این است که چطور ایشان، از سهل‌انگاری درباره جان 11 نفر مرزبان انتقاد می‌کند -که انتقاد هم دارد- اما خود وی و هم‌طیفانشان در مجلس با توجیه الحاق بر FATF و تصویب ملحقات آن، اتوبان بزرگی برای انواع نفوذی‌های اطلاعاتی و امنیتی باز می‌کنند که می‌تواند امنیت یک ملت را به خطر بیندازد؟!

آیا غیر از این است که برخی مبادلات اطلاعاتی مشابه، موجب افتادن اطلاعات مربوط به دانشمندان هسته‌ای به دشمن و ترور بعدی آنها شد؟!  آیا غیر از این است که سپاه پاسداران و  وزارت اطلاعات و... در فهرست تحریم‌های غرب به ویژه آمریکا قرار دارند و متاسفانه بخشنامه‌هایی حاکی از اعمال تحریم‌های وزارت‌خارجه و وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر شده که به مفهوم تحریم پاسداران امنیت ملی است اما همین عملکرد ما مورد پیگیری و بازخواست کمیسیون امنیت ملی واقع نشده است؟! اگر در همین مسیر، اطلاعات سری  مراکز امنیتی و نظامی و انتظامی به دست دشمنان افتاد- که جزو مطالبات‌ گریزناپذیر FATF و CFT است - آن وقت مسئولیت این سهل‌انگاری با چه کسانی خواهد بود؟!

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813985

برچسب‌ها