۳ نفر
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۴
بهترین زمان برای خرید مسکن چه ماهی است؟

نایب رییس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک گفت:‌«در فروردین ماه ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش معاملات در بازار خرید و فروش مسکن بودیم.»

حسام عقبایی در گفت و گو با خبرآنلاین با بیان اینکه بازار خرید و فروش مسکن نسبت به مدت مشابه سال قبل در فروردین ۹۷ دچار رکود شد،اظهارداشت:« در بازار خرید و فروش وضعیت معاملات مسکن به سمت و سویی می‌رود که شاهد رشد نامتعارف قیمت‌ها در نیمه پایاینی سال به ویژه زمستان ۹۶ به دلیل نوسانات نرخ ارز بودیم در بهمن سال گذشته رشد ۱۷درصدی در حوزه قیمت خرید و فروش مسکن اتفاق افتاد.»

وی تاکید کرد:«به حتم در اردیبهشت ماه شاهد رونق خرید و فروش مسکن خواهیم بود و تغییر و تحولاتی در میزان معاملات اتفاق خواهد افتاد.» 

عقبایی اظهار کرد:«تا پایان خردادماه در حوزه قیمت‌ها شاهد تغییرات خاص نخواهیم بود و با ثبات نسبی پیش می‌رویم و باید گفت قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد.»

نایب رییس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک گفت:«به اعتقاد بنده از ابتدا تا پایان تابستان اوضاع خرید و فروش و معاملات بهتر خواهد شد و همچنین شاهد رشد قیمت‌ها خواهیم بود.» 

وی ادامه داد:«افزایش قیمت‌ها البته در حد تورم خواهد بود و در حوزه خرید و فروش از میزان تورم عبور نمی‌کند، البته این مسأله در شهرهای بزرگ اتفاق می‌افتد و در شهرهای کوچک شاهد رشد قیمت‌ها نخواهیم بود زیرا ظرفیت افزایش قیمت وجود ندارد به دلیل اینکه در سال ۹۶ رشد قیمت‌ها به میزانی بود که اجازه افزایش ظرفیت قیمت در سال جاری را نخواهد داد.» 

آخرین وضعیت بازار رهن و اجاره

این کارشناس مسکن درباره وضعیت بازار رهن و اجاره مسکن در سال جاری گفت:‌«در حوزه بازار رهن و اجاره در پایان سال گذشته اتفاق خاصی رخ نداد زیرا در فصل زمستان و آستانه عید جابجایی خاصی در حوزه رهن و اجاره نداریم و تغییر و تحولات مشهودی ملاحظه نشد.»

عقبایی به کسانی که قصد خرید مسکن دارند توصیه کرد:«به هموطنان و کسانی که به دنبال مسکن مصرفی هستند توصیه می شود حتما برای خرید مسکن اقدام کنند با توجه پیش‌بینی به ثبات فعلی قیمت‌ها تا پایاین نیمه اول سال با آرامش خاطر نسبت به خرید و فروش مسکن اقدام کنند.»

وی ادامه داد:‌« از ابتدای اردیبهشت ماه فرصت مناسبی برای شروع به خرید مسکن است و باید در نظر داشت که پروسه خرید مسکن با خرید کالا و طلا و حتی ارز بسیار متفاوت است و نمی توان فوری مسکن مورد نظر را خریداری کرد و باید بین یک تا ۳ ماه برای این کار زمان در نظر گرفت بنابراین از امروز برای این کار اقدام کنند فرصت بسیار خوبی است برای کسانی که به دنبال خرید مسکن هستند.»

وی اضافه کرد:«تغییر و تحولات بازار رهن و اجاره معمولا از اواخر خرداد شروع می‌شود و تا پایان شهریور ادامه دارد.»

عقبایی توضیح داد:‌« قیمت مسکن در ۳ماهه پایانی سال ۹۶رشد داشته و باید گفت اجاره بهاء تابعی از قیمت مسکن است و اصلی‌ترین شاخص تعیین نرخ اجاره بهاء قیمت مسکن است و به حتم با توجه به افزایش قیمت سال گذشته شاهد بالا رفتن طبیعی نرخ اجاره‌ها خواهیم بود.» 

پیش‌بینی بازار در تابستان

وی گفت:«پیش‌بینی می‌شود تا پایان تابستان در شهرهای کوچک شاهد رشد اجاره بهاء نباشیم زیرا میان عرضه و تقاضا توازن برقرار است اما در شهرهای بزرگ به دلیل نبود توازن میان عرضه و تقاضا و کاهش سود بانکی و همچنین افزایش قیمت مسکن شاهد رشد میزان اجاره بهای مسکن باشیم. »

وی تاکید کرد:‌«البته افزایش میزان اجاره بهاء حداکثر تا سقف ۱۰درصد و مطابق با تورم خواهد بود آن هم نه در همه مناطق شهرهای بزرگ بلکه در بافت‌هایی که توازن میان عرضه و تقاضا کمتر است. »

وی عنوان کرد:«با توجه به نزدیکی فصل جابجایی‌ها و همچنین افزایش معاملات رهن و اجاره نمی توانیم شاهد تولید و آماده شدن و راه اندازی مسکن استیجاری به عنوان یکی از طرح‌های دولت نخواهیم بود زیرا زمان زیادی نداریم.» 

وی خاطرنشان کرد:‌«باید فضای روانی حاکم بازار رهن و اجاره کنترل شود بنابراین افراد غیرمسوول و غیرمتخصص نباید اظهارنظرها غیرتخصصی کنند و سوداگران بازار اجاره جهت سودجویی خود درصدها نامتعارف و غیرکارشناسی و... را به عنوان درصدهای رسمی مطرح نکنند تا بتوان بازار اجاره بهاء را از نظر بار روانی کنترل و مدیریت کرد تا در شهرهای بزرگ رشد اجاره بهاء در حد نرخ تورم باشد.»

 

 

35225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    101 3
    بهترين زمان خريد زماني است كه اين مردم از دست شما و امثال شما سوداگران و محتكرين مفت خور خلاص بشوند
  • رضا A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    67 2
    فعلا کار شما و عقبایی شده دامن زدن به بالابردن قیمت ملک و خرید ملک واینکه مردم بدوید کار کنید بعد همه پولارو بدید به ما سرمایه دارا یه آپارتمان زپرتی بهتون بدیم ،که مبادا عقب بمونید از بقیه ،ملکا تموم شدن دیگه به بقیه چیزی نمیرسه.برنامه ریزی شده وهدفمند برای گرون کردن ملک وپر کردن جیباتون کار میکنید.
  • سیاوش IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    69 1
    از یک طرف میگه مطمئنم اردیبهشت آمار میره بالا از طرف دیگه مردم رو ترغیب و تشویق میکنه از اردیبهشت اقدام کنن برا خرید خونه. مردم خواهشا به حرفای این بابا که چشم به اندوخته های سالهای جوانی شما دوخته گوش ندید و بگذارید قیمت ها بیاد پایین. جو گیر نشید لطفا.
    • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      18 78
      باشه شما نخر، بزار دو سه ماه دیگه که کلی گرون تر شده بود بخر، ولی جوجه رو آخر پاییز میشمارند
  • بی نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    66 6
    بهترین زمان برای خرید مسکن، حتما الان و با این قیمتهای حبابی نیست. هنوز امثال آقای عقبایی و همکارانشان امید دارند قیمتهای فعلی جا بیفتد. مثل روز روشن است که قیمت مسکن شدیدا افت خواهد کرد.
    • رضا A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      12 36
      آخه تا حالا چی رو سراغ داشتی قیمتش زیاد بشه بعدش بیاد پایین 2 میلیون رفته بالا 200 هزار میاد پایین .الان شما به امیده همون 200 تومنی
    • بی نام IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      15 1
      آقا رضا عزیز، اعتراض کارگرانی که حقوقشان ماههاست پرداخت نشده را حتما در این روزها زیاد دیده اید. اینها همه مربوط به کارخانه هایی است که زمانی صدها حقوق بگیر داشتند و سودآور بودند ولی الان قادر به ادامه کار نیستند و تعطیل می شوند. زمانی صاحبان آنها سرمایه دار بودند و الان بدهکارند. همیشه هم ارزان شدن چیزی آنقدر واضح نیست که همه ببینند. خرید مسکن با قیمتهای فعلی بسیاری را ورشکسته می کند.
    • محمود A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
      5 4
      بی نام عزیز... رضا راست میگه خوب.... تا دلال ها و سودا گرا تو همه اقتصاد ما هستند، من جمله مسکن، مگه میذارن قیمت چیزی پایین بیاد....
  • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    42 1
    خدایا ما را از شر دلالان مفت خور و مافیایی که در همه زمینه ها رخنه کردن نجات بده
  • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    24 1
    لطفا بازار را تحریک به خرید نکنید در خبر قبلی مربوط به قیمت ملک در جنت آباد شخصی ملک خود در جنت آباد متری 15 میلیون بالاتر از قیمت الهیه در اگهی ثبت کرده و شما آن را تیتر خبر خود می کنید اگر دولت و همه ذیفعان و مافیا در رسانه های مردم قرار است مردم و تفکر آنها را به این قیمتها ببرند اشتباه می کنید مردم می فهمند و میدانند که چه زمانی اقدام به خرید کنند و نیاز به تحریک مردم نیست با توجه به ارداتی که به سایت خبریتان دارم لطفا بازار مسکن را درست رصد کنید و تخصصی به این موضوع نگاه داشته باشید
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    28 1
    عقبایی چه تخصصی دارد که شما نظر ایشان را میخواهید، ایشان فقط به دنبال منافع صنف خودش هست.
  • بی نام DE ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    23 1
    با كدوم. پول. مگر اينكه ديوار مردم. بالا بريم. يا بانك بزنيم مردم اونقد دارند بخورند. نميرند فقط دنبه دو درصدى ها كه چند تا خونه دارند چربتر ميشه و دو برابر حالا هم مىخواهند خونه هاشونو. و ملك هاشون تبديل به دلار كنند خونه گرون كردند ر بر طبل مىكوبند. وگرنه دلشون به حال بى خونه ها نمىسوزه. وام هم چه جورى پس بديم وقتى قيمت خونه الكى بالا بردند با يه دست مىدن. با دست ديگه از حلقمون در مىارند
  • بی نام IT ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    31 1
    کو پولش ؟؟
  • روزبه IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    37 7
    ملکی که هر روز قیمتش بره بالا ولی مشتری نداشته باشه ارزش نداره ...یه سر به املاکیها یا سایت های خرید و فروش ملک بزنین متوجه میشین از هر ده فروشنده به زحمت یک خریدار پیدا میشه ... پول خرید خونه رو بزارین بانک سودشو بگیرین هم نقد تره هم سودش بیشتره هم خیالت راحته کسی سرت و کلاه نذاشته .سرمایه زندیگیتون و ندین ملک بخرین این یه اشتباه محضه
    • بی نام DE ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      2 11
      بده بانک بخوره و یخت رو آب کنه.پول تو ایران مث یخ تو تابستونا.
  • بی نام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    4 25
    هرکسی مسکن نخره خودش ضرر میکنه چون تا یکی دو ماه دیگه بازم با افزایش قیمت روبرو خواهیم شد
    • بی نام IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
      0 5
      بّه همین خیال باش واسه تمدید قرارداد با مالک خونه رفتیم بنگاه . بنگاهی میگفت 5 ماهه فقط قراداد فروش داشتم . کلی شاکی بود . می خواست تغییر کاربری یده
  • شیدایی A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    5 7
    بهترین زمان برای خرید مسکن زمانی هست که دولت سود سپرده های بانکی را کاهش بدهد.
  • بخاراا A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    13 1
    چه زماني از دست شماها راحت بشيم خدا داند قيمت مسكن آيا بنظر تو مثلا بلد مشاور املاكي واقعيه دولت كه نشسته نگاه ميكنه چون مثل بقيه وضعيتمون كاري از دستش بر نمياد بيچاره اين مردمن كه هيچ كس بفكرشون نيست يك مشت زالو دارن خون اين مردم نجيب و ميمكن مشاور املاك و بساز بنداز از كجا در اومد معلوم نيست اينم شد شغل كه آه و ناله مردم هميشه پشتشونه
  • بی نام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    12 1
    واسه خرید یه اپارتمان 60 الی 70 متری تازه ساخت به طور متوسط در منطقه معمولی تهران باید 250 الی 300 هزینه کرد .مگه یه کارمند یا کارگز معمولی چقدر درامد داره ؟ سود بانکی 15 درصد اش می شه ماهی حدود 4 میلیون من اگه همچین پولی داشتم . می رفتم شهرستان با 4 میلیون درامد تو ماه حالا شما فکر شو بکن تا خرخره بری زیر قرض و وام کافیه یه زلزله 6 ریشتری بیاد حاصل یه عمرزحمتت می ره رو هوا بااین شرایت ساخت و ساز و ایمنی ساختمانها اشتباه محض واسه آدمهای قشر متوسط خونه خریدن
  • بی نام US ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    12 2
    اگر مردم قادر به خرید اپارتمان های باکیفیت در کشورهای مجاور باشند، این اپارتمان های سرهم بندی شده با مصالح بی کیفیت که در لزلزه یک ریشتری یا باد تند می ریزند روی دست سازنده ها و مالکانش باد می کند و سازندگان بناچار بنای با کیفیت می سازند
  • بی نام A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
    3 1
    مگر چند هزار دلال تو کشور وجود دارهیم که در کل کشور قریب 120 هزار مسکن معامله شده راساپورت کنند .راجب مسکن ها ی لوکس که اصلا" 90 درصد جمعیت کشور صلاحیت حرف وفکرندارند .چون درامد خودشون وابا واجدادشون به پول سنگهای دستشوئی وحمام انها نمی رسه.واما برای قیمت های زیر میلیارد .دودسته هستند مصرفی ها وسرمایه گذارها .مصرفی ها که وضعشون معلومه مجبورند بخرند وزندگی کنندچون چاره ای ندارند واما سرمایه گذارها هم یا برادر من هستندیابرادر شما وبهر حال از همین مردم وفامیل من وشما هستند.همه مسکن میخرند تا اجاره بدهند وسود بگیرند واما اندسته از مردم وکارگرانی که دنبال سر پناه واجاره هستند.اونها وای به حالشون که هم سازنده ها وهم املاکی ها وهم مالکها وهم دلال ها سرشون را میبرندوصدایشون به هیچ جا نمی رسد
  • اراکیم من DE ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
    8 0
    والا من از زمانی که یادمه عقبایی گفته الان بهترین وقت خریده.معلومه که همش الکیه ومیخان بازارو از رکود دربیارن.این گرونی هم همش زیر سر مشاورین املاکه،از وقتی که افتادن تو کار بساز بفروشی دوس دارن که مسکن روز بروز گرونتر بشه.من اراکیم .در اراک یه شهرک هست که قدم به قدم املاکیه بنام پردیس.فعلن که قیمت مسکن اون منطقه دست این آقایونه.سیرایی هم ندارن.محله پایین شهره ولی قیمت مناطق متوسط بهت میدن.خیلی جالبه.وقتی نخری خودشون میان پایین
  • مجتبی A1 ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    5 0
    آقای عقبایی چرا بازار مسکن ما که یک بازار بومی است باید با افزایش نرخ ارز اینقدر دچار بحران شود و قیمتها لجام گسیخته افزایش یابد صنعتی که از شن و ماسه و سیمان و فولاد و سرامیک و ... همه تولیدات داخلی است، مگر نه اینکه زیاده خواهی و دلالی شما و همکاران تان این بد بختی را برای مردم رقم زده... و افسوس که هیچ نهاد نظارتی نیست که مقابل شما بایستد ... حق دارید هر آنچه میکنید با مردم
  • صادق A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    4 0
    نه به دلالان