ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه پیشین آمریکا هشدار داده که دولت کنونی ایالات متحده خطر مربوط به مذاکرات خلع سلاح اتمی با کره شمالی را نمی‌داند و گفته است که واشنگتن، دیپلمات‌های کارآزموده برای حضور در این مذاکرات را در اختیار ندارد.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016 این کشور در جریان حضور در مراسم رونمایی از کتابش "چه اتفاقی افتاد" در هلند با روزنامه "آلجیمان داگبلد" مصاحبه‌ای داشت و نسبت به مذاکرات میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون،‌ رهبر کره شمالی هشدار داد.

وی گفت: اگر می‌خواهید با کیم جونگ اون درباره تسلیحات اتمی‌اش گفتگو کنید، باید دیپلمات‌های کارآزموده داشته باشید. این افراد با چنین مساله‌ای آشنا هستند و می‌دانند که کره شمالی‌ها چه افرادی هستند و زبان آنها را می‌فهمند. شما نمی‌توانید دیپلماسی را بدون دیپلمات‌های کاربلد پیش ببرید. خطر دیپلماتیک در این مذاکرات وجود دارد.

درحالیکه مساله مذاکرات میان رئیس جمهوری آمریکا با رهبر کره شمالی مطرح شده، هنوز جزئیات آن مشخص نیست.

هیلاری کلینتون همچنین به این مساله اشاره کرد که وزارت خارجه آمریکا با خلا پست‌های مهم و کناره گیری افراد برجسته و کاربلد روبروست و حالا تنها افرادی در این وزارتخانه هستند که تجربه دیپلماتیک کافی ندارند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =