نشست تخصصی «خیابان ولی‌عصر» ظهر دیروز در سازمان حفاظت از محیط‌زیست برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ نشست تخصصی «خیابان ولیعصر» ظهر دیروز با حضور کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت از محیط‌زیست، امیر آریازند، سامان سیارسر و پانته‌آ اسلامی از فعالین محیط‌زیست در سازمان حفاظت از محیط‌زیست بزگزار شد.

کاوه مدنی در ابتدای این نشست خبری گفت: یکی از اهداف معاونت ما در سازمان محیط‌زیست در حوزه مشارکت مردم و تسهیل فعالیت دقدقه‌مندان محیط‌زیست در راستای منفعت ملی است، این یک غلط جاافتاده‌ای است که برخی فکر می‌کنند مشارکت یعنی برخی سمن‌های زیست‌محیطی باید فعالیت کنند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت از محیط‌زیست گفت: نشست امروز یادآوری می‌کند کسانی که برای کشور کار می‌کنند نباید فقط «یک ان اجی او» باشند وهر کسی در محیط‌زیست دقدقه دارد می‌تواند با ما فعالیت کند، اتفاقاتی که برای خیابان ولیعصر افتاد هم یکی از این فعالیت‌ها است از سویی این اتفاق هم با فعالیت‌های شهرداری در چند روز گذشته همسو شده است.

مدنی در رابطه با اینکه «چرا خیابان ولیعصر مهم است» عنوان کرد: همه یک جور با این خیابان خاطره داریم با اینکه ساختمان آزادی نماد تهران است اما ما همه با ولیعصر خاطره داریم. ولیعصر خیابانی بلند است که همه طبقات را پوشش می‌دهد. چنارهای ولیعصر هم جای خاص خود را دارند و حس خوبی به ما می‌دهند، دقیقا برای همین است که در چند روز گذشته برای تهرانی‌ها اتفاقاتی که برای درختان افتاده مهم شده..

او ادامه داد: ما در معاونت به علت مشکلات زیاد چون نمی‌تواند روی یک موضوع تمرکز کند یک روز همه از آلودگی هوا حرف می‌زنیم یک روز از خوزستان، بعد هم یک روز هواپیمایی سقوط می‌کند و بعد همه چیز یادمان می‌رود. ما گفتیم که خودمان جریان‌سازی کنیم، اولین موضوعی که روی آن تمرکز کردیم بحث زباله و پسماند بود.

مدنی افزود: ما قبلا مخازن تفکیک پسماند در پردیسان نداشتیم و الان این را از شهرداری گرفتیم، فعالیت‌های دیگر مربوط به جمع‌آوری زباله در ئردیسان داشتیم و اکنون می‌خواهیم اینها  را به اجتماع ببریم. یک اقدامی که باید در این راستا انجام شود چالش بی‌زباله است، در این چالش افراد از هم دعوت می‌کنند تا برای زباله‌ها کاری کنیم، در واقع ما با شعار از خودمان شروع کنیم سعی می‌کنیم بگوییم هر کسی پرسش می‌کند باید اقدامی انجام دهد.

معاون سازمان حفاظت از محیط‌زیست گفت: یکی از مشکلات ما در کشور این است که نمی‌دانیم، به همین دلیل شعار ما در معاونت این است که به دنبال سنگ‌های بزرگ نیستیم بلکه به دنبال سنگ ریزه‌ها هستیم. یکی از مهمترین اهداف این چالش این است که از مردم یاد بگیریم. کارهای مختلفی که از مردم یاد می‌گیریم خیلی ارزشمند است و اعتقاد داریم دولت به تنهایی نمی‌تواند کاری برای محیط‌زیست انجام دهد.

او در پایان گفت: اگر حد فاصل دو کوچه از ولیعصر را هم پاک نگه داریم می‌توانیم انتظار داشته باشیم اتفاق خوبی برای کشور ما بیافتد.

 

 

 

۴۷۲۳۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 762125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =