جوان ۳۰ ساله به علت ناتوانی در پرداخت اجاره خانه، روانه زندان شد

مدیرعامل ستاد دیه همدان گفت: جوان 30 ساله تنها به علت ناتوانی در پرداخت چهار ماه اجاره خانه که مجموع آن حدود 13 میلیون ریال می شد، روانه زندان شد.

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ جوان 30 ساله همدانی به علت عدم پرداخت اجاره 4 ماه منزل استیجاری، یک هفته راهی زندان شد.

یدالله روحانی منش، مدیر عامل ستاد دیه همدان طی گفتگویی اظهار داشت: یک زوج جوان پس از آغاز زندگی مشترک، خانه ای را در یکی از محله های حاشیه شهر اجاره می کنند.

مرد جوان متولد سال 66 و بیکار که توان پرداخت اجاره بها را نداشته توسط مالک خانه مسکونی و با تنظیم شکایت و دریافت حکم تخلیه به علت بدهی 4 ماهه، ماهیانه 170 هزار تومان روانه زندان می شود.

این جوان به جز اجاره 4 ماه، 6 میلیون و 570 هزار ریال نیز بدهی قبض های آب، برق، تلفن و گاز، داشته که به همراه یک میلیون و 275 هزار ریال هزینه دادرسی، جمعا بدهی وی به یک میلیون و 460 هزار تومان رسیده بود.

پس از تشکیل پرونده در ستاد دیه، با رایزینی های صورت گرفته مالک خانه مسکونی تنها 600 هزار ریال از بدهی را بخشید و الباقی بدهی این فرد با مساعدت ستاد دیه به صاحبخانه پرداخت شد تا این جوان پس از تحمل یک هفته زندان، آزاد شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهلا A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    7 0
    آیا راهی وجود دارد تا بتوان از میزان بالای اجاره ها و بی قانون بودن آن شکایت کرد ؟ آیا دادستانی کل کشور ممکن است در این موضوع مدعی العموم شود؟