۸ رونمایی برجسته در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان گوگل: آی/او ۲۰۱۸

کنفرانس سالانه I/O گوگل به مدت دو روز در سالن آمفی‌تئاتر شورلاین در مونتین ویوی کالیفرنیا آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرآنلاین، روز نخست با سخنرانی افتتاحیه ساندر پیچای، مدیر اجرایی کار خود را با تمرکز روی هوش مصنوعی شروع کرد.{لینک}

1- قبل از افتتاحیه واحد Google Reaserch به Google AI رسماً تغییر نام داد و نشان داد که گوگل تمام هم‌وغم خود را روی توسعه هوش مصنوعی گذاشته است. بینایی رایانه‌ای، پردازش زبان طبیعی و تحقیق روی شبکه‌های عصبی بخشی از واحد تازه بازسازی‌شده خواهد بود.

2- «ادامه مکالمه» آپدیت بعدی گوگل روی دستیار صوتی بود که اجازه صحبت را به‌صورت طبیعی‌تر فراهم می‌کند. گفتنِ هر بار Ok Goole حذف‌شده و کاربر فقط یک‌بار از آن استفاده می‌کند. ویژگی‌های جدید اجازه می‌دهد تا سؤالات متعدد را در یک پرسش مطرح کرد.

3- گوگل فوتوز مجهز به نسخه جدید هوش مصنوعی شد. ویرایش عکس و ایجاد کولاژ به‌صورت خودکار روی گوگل فوتوز تعریف‌شده بود اما قابلیت‌های جدیدی روی این نرم‌افزار از طریق هوش مصنوعی افزوده‌شده که چرخاندن خودکارعکس، شفافیت خودکار و ... ازجمله این ویژگی‌های جدید است که رونمایی شد.

4- «Smart Display» در نمایشگاه لاس‌وگاس مطرح شد و حالا دستیار صوتی و یوتیوب روی این نمایشگرهوشمند افزوده‌شده است. قراراست این محصول در جولای عرضه شود و کاربر یک نمایشگرهوشمند با قابلیت‌های بالا خواهد داشت.

5- دستیار صوتی گوگل وارد «گوگل مپس» می‌شود و این تابستان هم روی آی او اس و هم روی اندروید نصب خواهد شد. داشتن نقشه هوشمندتر باقابلیت‌های صوتی بیشتر را خواهیم دید.

6- سخت‌افزار یادگیری ماشینِ TPU و پردازنده Tensor که 8 برابر قوی‌تر از مدل سال قبل است، در مراسم امسال رونمایی شد وعملکرد آن 100 پتافلاپس عنوان شد.

7- بازطراحی مجدد «گوگل نیوز» با هوش مصنوعی نیز امسال رونمایی شد و اخبار را بر اساس نوع کاربر چینش می‌کند.

8- رونمایی از کیتِ ML برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری روی آی او اس و اندروید که اجازه نصب یادگیری ماشین روی اپلیکیشن‌های گوگل را فراهم می‌سازد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =