۰ نفر
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
فشار روانی ربات‌ها به کودکان

یافته‌های تحقیق مشترک محققان انگلیسی و آلمانی نشان می‌دهد که کودکان تحت‌فشار ربات‌ها قرار می‌گیرند و به همین خاطر درباره تأثیری که ربات‌ها روی این گروه سنی می‌گذارند، هشدار دادند.

 

به گزارش خبرآنلاین، ربات‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی با زندگی اجتماعی ما عجین شده و باید نسبت با تأثیر آن‌ها به‌خصوص روی نوجوانان مراقبت به عمل‌آوریم.{لینک}

به عقیده این دسته از محققان ربات‌ها می‌توانند از نفوذ خود برای تغییر رفتار ما استفاده کنند. به‌عنوان‌مثال اگر آن‌ها محصول خاصی را پیشنهاد دهند و در تبلیغات جدید شرکت کنند قابل‌نفوذ بوده و اگر در موضوعاتی مانند آموزش‌وپرورش،مسائل بهداشتی یا امنیتی دخالت کنند، قابل‌توجه می‌شوند.

آزمایش روانشناسی موسوم به «آزمایش همنوایی ‌َاش»/Asch conformity experiments(سالومون اَش دانشمند لهستانی) با هدف بررسی اینکه افراد تا چه میزان از گروه اکثریت تبعیت می‌کنند یا مقاومت، در مورد تبعیت از ربات‌ها از سوی جوانان و نوجوانان در این تحقیق مدنظر قرار گرفت.

قراردادن ربات‌ها مقابل جوانان برای اولین بار باعث عدم پذیرش آن‌ها شد اما دفعات بعد به آن‌ها گفته شد این ربات‌ها مجهز به جدیدترین فناوری هوش مصنوعی گوگل است و سپس آن‌ها ربات‌ها را باور کردند.

در این تحقیق معلوم شد بچه‌های کم سن و سال تحت تأثیر سریع ربات‌ها قرارگرفته و هرچند جوانان دیرتر آن‌ها را باور کردند، اما به‌هرحال با فشار روانی در نهایت حرف‌های ربات را باور کردند.

فشار روانی ربات‌ها به کودکان

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =