مدیرکل راه مسکن و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تکمیل محور پاتاوه –دهدشت ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با تکمیل این محور حدود ۴۰۰روستا از بن بست خارج می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج ،محمدعلی علیمردانی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: جاده شیراز سپیدان یاسوج در حال چهار خطه شدن است و جاده یاسوج اقلید ۵ کیلومتر انجام شده است .

محمد علی علیمردانی اضافه کرد: مجموعا جاده سمیرم یاسوج بابا میدان ۴۶ کیلومتر اجرایی شده، ۲۵ کیلومتر در حال اجرا و ۱۰ کیلومتر در حال آسفالت است.

علیمردانی در ادامه به جاده یاسوج - سی سخت اشاره کرد و گفت : جاده یاسوج سی سخت ۱۵کیلومتر ۴خطه شده است و ۳کیلومتر در حال مطالعه است .

وی در ادامه با اشاره به اینکه در شهرستان بویراحمد از هر طرف در حال ۴ خطه شدن است عنوان کرد: محور کریدور شمال به جنوب کشور بخشی در یاسوج می گذرد .

مدیرکل راه مسکن و شهرسازی استان در اداه با بیانت اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های راه ۷۰ درصد است گفت: محور پاتاوه دهدشت از ۱۳۶کیلومتر بدلیل صعب العبور بودن هزینه های زیادی نیاز دارد که ترانزیت بندر امام و خوزستان به مرکز کشور را انتقال می دهد با مطالعه سال گذشته از بابامیذن بوشهر و از محور غربی جنوب غربی به سمت مرکز کشور حرکت می کند.

پروژه راهسازی یاسوج - سمیرم

محمد علی علیمردانی اضافه کرد: اتصال آزادراه یاسوج به آزادراه‌ اصفهان-شیراز که از مسیر سی‌سخت عبور می‌کند هزار میلیارد اعتبار مورد نیاز پروژه است که از این میزان اعتبار ۳۰ درصد اعتبار دولتی و بقیه خصوصی است .

علیمردانی عنوان کرد: با احداث این آزاده راه سهل الوصول ترین مسیر جنوب به جنوب غربی به شرق کشور است از پروژه های بزرگ و سخت گذر است سال گذشته ۹۴ میلیارد تومان و امسال ۱۰۰ میلیارد اعتبار دارد امیدوارم تا پایان سال مالی به نتیجه برسانیم .

وی در ادامه به عملیاتن راهسازی حوزه کهگیلویه اشاره کرد و گفت: در محور پاتاوه -دهدشت ۱۰ میلیارد راه های منشعب روستایی مطالعات انجام شد که حدود ۴۰۰روستا با تکمیل محور پاتاوه دهدشت از بن بست خارج می شود.

وی در ادامه به حوزه شهرسازی اشاره کرد و گفت : در زمان ورود من به استان بیمارستان یاسوج که توسط راه و شهرسازی سازی احداث گردید حدود ۶۰درصپ پیشرفت فیزیکی داشت که با تلاش و پی گیری های انجام شده در مهرماه به بهره برداری می رسد .

بحث بازآفرینی شهری که خود علیمردانی نیز اعتقاد دارد حاشیه های فراوانی ایجاد نموده است از دیگری مواردی بود که مورد اشاره قرار گرفت وی گفت: در بازآفرینی شهری ۱۴میلیارد تومان برای یاسوج و گچساران مربوط به حاشیه های شهر است یک سری حاشیه ایجاد کرده است .

مدیرکل راه مسکن و شهرسازی در ادامه بیان کرد: در بحث خیابان بلادیان اعتبارات توسط نماینده مجاز مرکز تامین شده است و ربطی به استان ندارد که در همین ارتباط مرکز درمانی بلهزار. بهسازی محلات دولت آباد، مهریان اصلاح شبکه های مهریان، دولت آباد ،بلهزار کتابخانه رادک دوگنبدان، محله سادات مدرسه احداث شده یک پارک و یک پل ارتباطی در دوگنبدان داریم امسال مطالعات دهدشت انجام شد انشالله در دهدشت ۱/۲میلیارد تومان در زمینه بازآفرینی کار انجام می دهیم .

محمد علی علیمردانی افزود: از نظر مطالعات ما بیشترین بافت فرسوده را در گچساران داریم هفت محله جدید در یاسوج مورد مطالعه قرار گرفته است و بازآفرینی شهری از اهداف اصلی راه و شهرسازی است و نیاز جامعه است اگر دهدشت دقت کرده باشید از هر طرف به چهارخطه شدن است پروژه ها تقریبا تعطیل بوده اما الان فعال شده پروژه سوق که عمر ده ساله دارد طی دو سال اخیر فعال شده است .

علیمردانی گفت: جابجایی اعتبار در دست ما نیست کهگیلویه مظلوم واقع نشده بسمت خوزستان کار انجام می شود .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =