توزیع اعتبارات سال 97 شهرستان سمنان با حضور دکتر دانایی فرماندار و رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان،دکتر همتی نماینده مردم شریف شهرستان های سمنان،مهدیشهر و سرخه در مجلسه شورای اسلامی به همراه مدیران دستگاه های اجرایی در محل فرمانداری سمنان انجام شد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین در این جلسه سید عباس دانایی فرماندار و رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان سمنان از توزیع 31 میلیارد اعتبارات استانی و متوازن سهم شهرستان سمنان در سال 1397 در بین 40 دستگاه در شهرستان سمنان خبر داد .
وی آموزش و پرورش ،نوسازی مدارس - راه و ترابری - جهاد کشاورزی - میراث فرهنگی - دانشگاه علوم پزشکی را با توجه به شرایط موجود شهرستان از نظر بحران کمبود اماکن آموزشی و بحران کمبود آب در مرکز استان افزود افزایش 1500 دانش آموز در ثبت نام سال تحصیلی جدید و کمبود 380 لیتر در ثانیه آب شرب در مرکز استان به دو بحران جدی تبدیل شده است که نگاه ویژه مدیران استان و کشور را میطلبد که در سطح شهرستان در توزیع اعتبارات بطور ویژه این دو دستگاه دیده شده اند.
فرماندار سمنان با اشاره به تخریبی بودن 60 تا 70 درصد مدارس مرکز استان از کمبود فضای آموزشی برای ثبت نام 120 دانش آموز پایه اول در سال تحصیلی جدید خبر داد و از پیگیری دستگاههای متولی برای اجاره اماکن غیر از فضاهای آموزشی آموزش و پرورش برای تحصیل دانش آموزان خبر داد.
فرماندار سمنان با اشاره به بند الف ماده ۵۹ قانون برنامه ششم توسعه، بیان داشت کلیه دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی شهری نسبت به اختصاص حداقل ۳۰ درصد از اعتبارات مربوط به فعالیت‌های خود در شهر به محلات هدف بازآفرینی (بافت ناکارآمدی میانی)اختصاص دهند.
در ادامه دکتر همتی نماینده مردم شریف شهرستان های سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلسه شورای اسلامی در ابتدا جلسه با اشاره به اقدامات مطلوب از سوی مدیران کشوری بیان داشت مدیریت حال حاضر کشور از سوی سه قوه در هر بخش راحت نیست و نیازمند تعامل و همدلی در بخش ها و سطوح های مختلف مدیریتی در کشور است.
وی با شااره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تخریب ساختار نظام، انقلابی گری نیست،ویرانگری است ،مدیران کشوری را افرادی دلسوز و کارآمد عنوان نمود و اقدامات برخی افراد در تخریب و شایعه پراکنی سزاوار آنان ندانست.
همتی از پیگیری های به عمل آمده در خصوص بحران کم آبی از مکاتبات صورت گرفت با وزیر نیرو،از سفر وزیر نیرو در آینده نزدیک به شهرستان سمنان خبر داد و افزود استان سمنان با توجه به ظرفیت های مطلوب گزینه بسیار مناسبی برای پدافند غیر عامل در زمان های بحرانی است که باید نسبت به کمبود ها اقدام شود.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 786948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =