فیلم | پیشنهاد خلاقانه ناسا به مناسبت روز زمین

به مناسبت روز زمین، ناسا انواع تکنولوژی‌های خلاق را به کار گرفته است تا عموم مردم را تشویق کند با استفاده از ابزارهای آنلاین، تصاویرشان را از مناظر زمین با هشتگ NASA4Earth# به اشتراک بگذارند.

 

 

 

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از ایسنا، به مناسبت روز زمین، ناسا از همه افراد دعوت کرده است تا از مناظر زمین در سراسر جهان، تصاویری را با هشتگ NASA4Earth# به اشتراک بگذارند. در همین راستا، اخیرا ناسا پوستر مرتبط با روز زمین را در وب‌سایت خود به اشتراک گذاشته است. برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید و  نسخه بزرگ و پرحجم آن را از اینجا دانلود کنید.

پوستر ناسا به مناسبت روز زمین، سال ۲۰۱۸

اگر به تصاویر و داده‌های مربوط به زمین علاقه‌مندید، از وب‌سایت NASA Eyes (به معنی چشمان ناسا) استفاده کنید. این وب‌سایت که به‌عنوان «گوگل‌ارث فضایی» هم شناخته می‌شود، از طریق نشانی eyes.nasa.gov در دسترس است و محتوای مختلفی شامل شبیه‌سازی‌های انجام‌شده توسط مهندسان ناسا، ویدیوها و پویانمایی‌های تهیه‌شده در این سازمان را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. این وب‌سایت هم‌چنین نشان می‌دهد که ماهواره‌های مستقر در مدار زمین، هم‌اکنون در کدام ناحیه قرار دارند.

به لطف برخی از ابزارهای ناسا شما می‌توانید داده‌های خود را درباره علوم زمین نیز به اشتراک بگذارید. سرویس Worldview (به معنی نمای جهانی) افراد را قادر می‌سازد تا با استفاده از یک تب‌لت، لپ‌تاپ یا کامپیوتر، تغییرات سطح زمین را مشاهده کنند. شما می‌توانید روی تصویر هر منطقه از جهان زوم کنید و پس از بزرگ‌نمایی آن، تصویری در قالب GIF درست کنید و آن را به اشتراک بگذارید. این تصاویر نشان می‌دهند که در کدام ناحیه از زمین، آتش‌فشان، تندباد دریایی یا هر پدیده‌ی زمین‌شناختی یا جوی دیگر در حال رخ دادن است.

اپ GLOBE Observer (به معنی نظاره‌گر جهان)، برنامه‌ای رایگان برای گوشی‌های هوشمند است که به افراد کمک می‌کند تا مکان‌های پرورش لارو پشه را شناسایی کنند. هدف ناسا از این کار جلوگیری از گسترش بیماری زیکا و سایر بیماری‌هایی است که پشه‌ها ناقل آن هستند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
    3 3
    چققققققققققدر خلااااااااااااااااااااااق :ا