مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی از رایزنی و تلاش برای ثبت مسابقات پاراگلایدر سیلوانا در بین مسابقات جهانی خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، چهارمین دوره مسابقات بین المللی ورزش هوایی (پاراگلایدر) سیلوانا از روز چهارشنبه آغاز خواهد شد.

رایزنی برای ثبت جهانی مسابقات

عبدالله چمن گلی عصر یکشنبه در نشستی خبری با اصحاب رسانه در طبیعت سیلوانا در مورد مسابقات ورزش های هوایی (پاراگلایدر) گفت:شهر سیلوانا به عنوان شهر پاراگلایدر کشور شناخته می‌شود و درحال رایزنی برای ثبت بین المللی این مسابقات هستیم.
وی ادامه داد: برای برگزاری چهارمین دوره مسابقات ورزش هوایی (پاراگلایدر) تمام هماهنگی ها و اقدامات برای اسکان ورزشکاران داخلی و خارجی انجام شده که در این راستا ورزشکاران داخلی در خوابگاه و ورزشکاران خارجی در خانه های محلی اسکان خواهند یافت، ضمن اینکه بنا داریم با برگزاری هرچه بهتر مسابقات و معرفی استان آذربایجان غربی و منطقه در برنامه های جنبی، بتوانیم در بخش گردشگری منطقه نیز موثر باشیم.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی اظهار کرد: ۲۶ میلیون تومان جایزه نیز برای ایجاد انگیزه برای ورزشکاران در نظر گرفته شده است.
چمن گلی تأکید کرد: مشکلات تیک آف ورزشکاران برای همیشه برطرف شده و هیچ مشکلی در راستای برگزاری مشکلات وجود ندارد.

بدنبال تملک زمین مسابقات پاراگلایدر هستیم

کیومرث پورایراندوست معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این نشست با اشاره به پیگیری ها برای تملک زمین مربوط به پاراگلایدر در سیلوانا گفت: این اتفاق در حال طی مراحل نهایی است و به احتمال زیاد ظرف چند ماه آینده به تملک اداره کل ورزش و جوانان استان درمی‌آید.
وی افزود: قهرمانان به نام جهانی از جمله قهرمان جهان از کشور ترکیه در این مسابقات حضور دارد که این اتفاق به برگزاری هرچه با شکوه تر مسابقات خواهد افزود.

تلاش برای توسعه پایدار سیلوانا

جبار علیزاده شهردار سیلوانا نیز گفت: تمام توان تیم اجرایی مسابقات برای توسعه پایدار منطقه و توسعه انسانی است که با این کار به پیشرفت منطقه کمک شود.

ثبت نام ۲۰۰پاراگلایدر سوار تا این لحظه

امیر حاتم زاده  رئیس کمیته اجرایی مسابقات بین‌المللی پاراگلایدر سیلوانا نیز با اشاره به آغاز اقدامات اجرایی از یک ماه قبل گفت: تاکنون ۱۵۰ نفر در بخش آقایان و ۴۰ نفر در بخش بانوان برای مسابقات ثبت نام کرده‌اند و پیش بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ نفر در این مسابقات حضور خواهند داشت.
وی اظهار کرد: جوایز کلی مسابقات ۲۶ میلیون تومان است که در بخش آقایان، ۱۰ میلیون تومان برای نفر نخست، ۶ میلیون تومان برای نفر دوم و ۳ میلیون تومان برای نفر سوم و در بخش بانوان جوایز برای نفرات نخست، دوم و سوم به ترتیب ۴، ۲ و یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: یکی از برنامه های جنبی این رقابت ها، مسابقه عکس برای عکاسان ورزشی است که جایزه نفر نخست ۵۰۰ هزار تومان، نفر دوم ۳۰۰ هزار تومان و نفر سوم ۲۰۰ هزار تومان است.
رئیس کمیته اجرایی مسابقات بین‌المللی پاراگلایدر سیلوانا در خاتمه گفت: ۵ نفر از کشور ترکیه، ۴ نفر از کشور عراق و ۲ نفر از کشور افغانستان به عنوان ورزشکاران خارجی در مسابقات حضور خواهند داشت و احتمال دارد چندین نفر نیز از کشور آذربایجان حضور یابند.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =