۰ نفر
۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶

ایسنا نوشت: ظاهرا بازدید از یک مزرعه سیب زمینی برای رهبر کره شمالی اهمیتش از دیدار با وزیر خارجه آمریکا بسیار بیشتر بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رسانه‌های دولتی کره شمالی به طور معمول صفحه‌های نخست خود و سر خط خبرهایشان را به فعالیت‌های کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اختصاص می‌دهند اما غیبت هفت روزه او از تیتر اصلی اخبار که طی سفر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به کره شمالی صورت گرفت، موجب شد ناظران کره شمالی را به تکاپوی کشف این مساله بیندازد که رهبر کره این چند روز را کجا سپری کرده است.

این معما زمانی حل شد که امروز (سه‌شنبه) خبرگزاری رسمی کره شمالی چهار گزارش از سفر اون به منطقه دورافتاده "سامجیون" در مرز چین منتشر کرد.

در این سفر کیم جونگ اون از یک مزرعه سیب‌زمینی بازدید کرده و نه تنها به کارکنان آن دستور داده که انواع پربازده سیب‌زمینی را بکارند، بلکه بر کیفیت سیب‌زمینی‌های فراوری شده نیز نظارت کرده است.

این رسانه از زمان این سفر اطلاعاتی منتشر نکرده است اما کیم یونگ چول، معاون قدرتمند رهبر کره شمالی هفته گذشته به یکی از مقامات کره جنوبی گفته بود که او به یک "منطقه محلی" سفر کرده است.

پمپئو در روز جمعه، ۶ ژوئن سفری دو روزه به کره شمالی داشت تا طی آن با طرف کره‌ای به تعیین جزییات توافق خلع سلاح هسته‌ای بپردازد؛ توافقی که طی دیدار تاریخی کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در سنگاپور صورت گرفت.

کاخ سفید پیش از این اعلام کرده بود که پمپئو در این سفر با رهبر کره شمالی دیدار خواهد داشت اما این دیدار صورت نگرفت و وزیر امور خارجه آمریکا تنها با کیم یونگ چول دیدار کرد.

پمپئو تاکید کرد که مذاکراتش با طرف کره‌ای شاهد پیشرفت بوده اما به محض آنکه او کره شمالی را ترک کرد، وزارت امور خارجه پیونگ‌یانگ به خاطر خواسته‌های " یک‌جانبه و گنگستری" او و عدم ارائه هیچ‌گونه پیشنهاد سازنده از سوی آمریکا، از وی انتقاد کرد.

ترامپ اما در توییتر خود نوشت، "مطمئن" است که اون به "قرارداد" خلع سلاح هسته‌ای" احترام می‌گذارد و از چین برای تلاش برای تضعیف این توافق انتقاد کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    3 0
    البته این پمپئو سران مافیا در کشورهای مختلف را می شناسد. گشت و گذار او در منطقه نگرانمان می کند چون گمان نکنم که این سفرها دیپلماتیک باشد بلکه برای تغییر وضعیت و برنامه شبکه های مافیایی جهان است.