قطع ناگهانی برق صنعتگران شهرک صنعتی بزرگ شیراز را متحمل خسارات هنگفت کرده است

«خبرجنوب» نوشت: قطع ناگهانی برق، ضرر هنگفتی به صنعت استان فارس می زند.

قطع ناگهاني و روزانه برق، زيان شديدي به حوزه توليد مي زند و صنعتگران استان انتظار دارند حالا كه تحمل قطع برق اجباري است، حداقل 24 ساعت قبل به آنها اطلاع رساني شود نه آنكه مواد اوليه در نيمه راه توليد و كارگران پاي دستگاه توليد باشند و به ناگاه برق برود.
نايب رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به برگزاري همايش تقدير از صنعتگران و معدنكاران برتر استان در عصر امروز، گفت: هر صنعتگري كه چراغ كارخانه اش در هياهوي مشكلات اقتصادي فعلي روشن باشد را مي توان صنعتگر برتر دانست.
جواد باصري در گفت وگو با سرويس اقتصادي «خبرجنوب»، اظهار داشت: در شرايطي كه تامين سرمايه در گردش براي صنعتگران بسيار سخت و گران است، نرخ ارز لجام گسيخته شده، صادرات محصولات توليدي دشوار است، هزينه منابع انساني شاغل در كارخانجات بالا رفته و تامين آب به عنوان اصلي ترين مواد اوليه براي واحدهاي توليدي سخت است و حتي آب شرب نيز به سختي تامين مي شود، انتظار مي رود مديران دستگاه هاي خدمات رسان استان، كاري نكنند كه مشكلي بر مشكلات موجود در حوزه توليد اضافه شود.
وي با اشاره به قطعي ناگهاني برق در شهرك صنعتي بزرگ شيراز، گفت: گرچه همه به معضل تامين برق در كشور واقفند و قطع برق را با وجود دشواري هاي تبعات آن قبول كرده اند، انتظار مي رود حداقل 24 ساعت قبل از قطعي برق، اطلاع رساني شود.
نماينده صنعتگران شهرك صنعتي بزرگ شيراز با اشاره به وجود 50 درصد سرمايه گذاري استان در اين شهرك، گفت: نمي دانم به چه دليل صنعتگران نمي توانند جدول زمان بندي مشخصي از قطع برق در اختيار داشته باشند تا بتوانند برنامه ريزي لازم را قبل از قطع برق انجام دهند.
وي گفت: متاسفانه به راحتي هرچه تمام تر بدون اطلاع رساني، برق شهرك صنعتي مي رود و فشار سنگيني به صنايع وارد مي شود. به عنوان مثال قطع برق در واحدهاي توليد لوله و صنايع غذايي كه مواد در خط توليد، گرم و به محصول تبديل مي شود باعث مي گردد تمامي مواد در خط توليد از چرخه توليد خارج و به دليل غيرقابل استفاده بودن آن، دور ريخته شود. اين خسارت سنگين به جز خسارتي است كه به ماشين آلات به دليل قطع آني برق وارد مي شود.
وي با طرح اين سوال كه چه كسي مسئوليت چنين هزينه سنگيني كه به توليدكننده تحميل مي شود را مي پذيرد، ادامه داد: آيا اين روش مديريت با منويات مقام معظم رهبري در حمايت از كالاي ايراني و اهداف دولت در برنامه ريزي هاي كلان اقتصادي همسو و هم راستا است؟ آيا در شرايطي كه در خارج از ايران از جمله ترامپ قصد خفه كردن اقتصاد ايران را دارند چنين رفتارهاي بدون تدبيري قابل توجيه است؟
نايب رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس تاكيد كرد: صنعتگران استان از استاندار محترم فارس به عنوان نماينده عالي دولت انتظار دارند در حمايت از توليد و صنعت استان شخصا ورود نموده و همچون گذشته براي حل اين مشكل، تدبير و چاره انديشي كند.
باصري تاكيد كرد: صنعتگران شهرك صنعتي بزرگ شيراز درك متقابلي از وضعيت كنوني مصرف برق در كشور دارند ولي حق خود مي دانند كه از جدول زمانبندي قطع برق حداقل 24 ساعت قبل اطلاع داشته باشند، گرچه روش صحيح تر و كارشناسي شده تر آن است كه جدول قطعي برق به صورت يك ماهه تنظيم و از طريق انتشار در رسانه ها به اطلاع عموم مردم برسد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =