۰ نفر
۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴

میزان نوشت: رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت:خوش بختانه مشکلاتی که در تابستان داشته ایم را در میوه‌های پاییری نخواهیم داشت و انتظار‌ها بسیار خوب است.

اسدالله کارگر در خصوص میوه‌های تابستانی بیان کرد: متاسفانه در خصوص میوه‌های تابستانی با مشکلاتی مواجه شدیم که باعث شد تمامی طرفین در این حوزه متحمل ضرر شوند.

میوه

وی دلایل گرانی بیش از حد میوه‌ها در تابستان را سرمازدگی دانست و ادامه داد: اولین و مهم‌ترین دلیل گرانی در این فصل، بلا‌های طبیعی و سرمازدگی در فصل بهار بود که باعث خرابی مقدار زیادی از محصولات شد، دلیل دیگر بالا رفتن قیمت ارز بود که باعث گران شدن نسبی قیمت‌ها شده بود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران افزود: بعضی از مصرف کنندگان بر این گمان بودند که دلیل عمده‌ گرانی میوه‌ها تاثیرات ارزی است، ولی علت اصلی آن کمبود برخی از محصولات در میادین بود که خوب یا بد گذشت و ما باید به فکر فصول بعدی سال باشیم تا ضررها را جبران کنیم.

کارگر در رابطه با میوه‌های پاییزی تصریح کرد: میوه‌های پاییزی که در چند روز گذشته وارد کشور شده اند خوشبختانه هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت با رضایت مصرف کننده مواجه شده، محصولاتی که در کشور کشت شده نیز مورد تایید کشاورزان واقع شده و پیش بینی می‌شود که با کمبود میوه‌های پاییزی مواجه نشویم و محصولات به وفور در میادین عرضه شود.

وی در پاسخ به این سوال که قیمت میوه‌های پاییزی را چطور پیش بینی می‌کنید، گفت: قیمت میوه‌های پاییزی در ابتدا خوب بوده و اگر همین روند بدون تغییر ادامه پیدا کند با رضایت کامل مصرف کننده مواجه خواهیم شد، زیرا با کمبود مواجه نیستیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 802990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =