عقد ۳ قرارداد خرید تضمینی برق از مشترکین خانگی

شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل به نمایندگی از سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی ایران در شهریور ماه سال جاری ۳ قرارداد خرید تضمینی برق از مشترکین خانگی منعقد کرد.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اردبیل، معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اعلام این خبر افزود :از این تعداد ۲ نیروگاه در شهرستان نیر و یک نیروگاه در بخش کلور شهرستان خلخال هر کدام به ظرفیت ۵ کیلووات بوده که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

عباسی به ابلاغیه اخیر وزیر نیرو در خصوص دستورالعمل حمایت ازبومی سازی فناوری نیروگاه‌های تجدیدپذیراشاره کرد و گفت:دراین دستورالعمل برای تسریع در توسعه انرژی های تجدید پذیر، دربخش چارچوب تعیین ضرایب حمایتی،ضریب تشویقی از زمان شروع بهره برداری تجاری تاپایان دوره خرید تضمینی برق به نیروگاه تعلق گرفته است وامتیازفناوری بخش ساخت داخلی هرجزنیروگاهی متناسب با توسعه دانش فنی بومی حداکثر ۳۰ درصدتعیین شده است.

وی افزود :مطابق این دستورالعمل ،چنانچه مشترکین وزارت نیرو و سرمایه گذاران بخش خصوصی از تجهیزات ساخت داخل استفاده نمایند ،نرخ خرید تضمینی به مقدار ۳۰ درصد افزوده خواهد شد.

عباسی

گفتنی است ،در حال حاضر نرخ پایه خرید تضمینی نیروگاه های خورشیدی از مشترکین با ظرفیت انشعاب زیر ۲۰ کیلووات ۸۰۰۰ ریال بوده که درصورت استفاده از تجهیزات داخلی این رقم حداکثر به ۱۰۴۰۰ ریال (حدود ۱۵ برابرمتوسط نرخ فروش به مشترکین) افزایش پیدا خواهد کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =