ایسنا نوشت: مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش ۵ درجه‌ای دما در شمال شرق کشور، گفت: امروز (۲۱ مهرماه) بارش باران برای استان‌های مازندران،‌گیلان، غرب استان گلستان، اردبیل، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال استان‌های تهران، سمنان و البرز پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه  اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (۲۱ مهر ماه) در نوار شمالی کشور، افزایش ابر، بارش باران، وزش باد و گاهی رعد و برق، همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز دریای خزر مواج است.

وی افزود: امروز (۲۱ مهرماه) علاوه بر نوار شمالی کشور برای غرب، شمال غرب و ارتفاعات در مناطق مرکزی افزایش ابر و بارش پیش‌بینی می‌شود همچنین رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در استان‌های زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، قزوین، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال استان‌های فارس و خوزستان و غرب استان‌های اصفهان ویزد رخ می‌دهد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با تاکید براینکه بعدازظهر امروز (۲۱ مهرماه) از شدت بارش در شمال کشور کاسته خواهد شد، اظهارکرد: فردا (۲۲ مهرماه) در سواحل خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد. همچنین فردا در استان‌های کردستان، تهران، البرز، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، ارتفاعات زاگرس جنوبی در استان کرمان و شمال هرمزگان، ایلام، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، مرکزی و غرب اصفهان، ابرناکی، رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه فردا (۲۲مهرماه)، در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید رخ خواهد داد در مورد شرایط جوی کشور طی روز دوشنبه ( ۲۳ مهر ماه) گفت: پس‌فردا در شمال شرق کشور شرایط ناپایدار گسترش می‌یابد. همچنین در این روز بارش باران، وزش باد و گاهی رعد و برق در استان‌های ساحلی خزر پیش‌بینی می‌شود که در گلستان و شرق مازندران شدت بیشتری خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: در روز دوشنبه (۲۳ مهرماه) علاوه بر این مناطق در استان‌های خراسان رضوی، کرمان، یزد، سمنان، شمال خراسان جنوبی، خوزستان و شمال فارس، افزایش ابر، وزش باد و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. احتمال سیلابی شدن ناگهانی مسیل‌ها و رودخانه‌ها در استان‌های کرمانشاه، کردستان، لرستان، خراسان شمالی، ایلام و شمال خوزستان دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه کاهش محسوس دمای هوا تا حد ۴ تا ۵ درجه سلسیوس برای شمال شرق کشور انتظار می‌رود، اظهار کرد: طی هفته آینده با تداوم جریان‌های مرطوب جنوبی به غرب کشور، افزایش ابر ، بارش و وزش باد و گاهی رعد و برق در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی سه روز آینده در ارتفاعات البرز مرکزی احتمال بارش برف وجود دارد.

وظیفه در پایان در مورد شرایط آب و هوایی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۲مهرماه) نیمه ابری، گاهی ابری، همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۱۴ و ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. تهران در روز دوشنبه (۲۳ مهرماه)، هوای تهران صاف تا قسمتی ابری، گاهی ابری با احتمال بارش و وزش باد شدید با بیشترین و کمترین دمای ۲۵ و ۱۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.

 

 

 

۴۵۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =