رییس سابق اتاق بازرگانی ایران معتقد است: وقتی کسی که از رانت‌ها استفاده می‌کند، مجبور شود خسارت و هزینه‌ای پرداخت کند و از درآمد خود این هزینه را پرداخت کند، دیگر کسی جرات نمی‌کند از رانت‌ها بهره‌مند شود؛ این‌گونه فضا برای بخش خصوصی سالم باز می‌شود.

محسن جلال‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین اظهار داشت: افشای اسامی دریافت‌کنندگان ارز کمک به بخش خصوصی واقعی می‌کند.

وی افزود: اتفاقا روزی که ابلاغیه و درخواست مقام معظم رهبری و دستوری که به رییس‌جمهور برای این‌که این مساله را پیگیری و اعلام کنند، مطرح شد، من نیز گفتم این خبر خوبی برای بخش خصوصی است و بخش خصوصی واقعی احساس می‌کند که عملا اعتباری و اعتماد و اهمیتی به آن داده شده است.

رییس سابق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تصریح کرد: برعکس، اگر این لیست اعلام نشده بود و عملا یک عده‌ای از این ارز استفاده می‌کردند، اشتباه بود.

محسن جلال پور

جلال‌پور با بیان این‌که بخش خصوصی که همیشه پشت در مانده است، عنوان کرد: شما می‌دانید که این ارتباطات برای بخش خصوصی واقعی و سالم نیست، برای نهادها و مجموعه شرکت‌های غیردولتی و دولتی است.

وی ادامه داد: به عبارتی، مربوط به افراد دارای ژن خوب و ارتباط است. به عبارتی، ده‌ها مورد دیده می‌شود که ارز گرفته شده و هیچ وارداتی نیز با آن انجام نشده و حتی مابه‌التفاوتی از تفاوت نرخ ارز بازار آزاد و دولتی کسب کرده‌اند.

رییس سابق اتاق بازرگانی ایران متذکر شد: وقتی کسی که از این رانت‌ها استفاده می‌کند، مجبور شود خسارت و هزینه‌ای پرداخت کند و از درآمد خود این هزینه را پرداخت کند، دیگر کسی جرات نمی‌کند از رانت‌ها بهره‌مند شود. این‌گونه فضا برای بخش خصوصی سالم باز می‌شود.

جلال‌پور تاکید کرد: به نظر من نه‌تنها شفاف‌سازی و فضا را مناسب و سالم کردن مورد تایید و درخواست بخش خصوصی است، بلکه در نهایت موجب تقویت بخش خصوصی می‌شود و به بخش خصوصی انگیزه ورود به فضای اقتصادی کشور را می‌دهد و بسیار موثر است.

 

223225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =