شما نظر بدهید/ با آزادسازی قیمت خودرو موافق هستید؟

در حالی که افزایش قیمت خودرو دغدغه افکار عمومی است، پیشنهادی در خصوص آزادسازی قیمت خودرو و خروج دولت از فرآیند قیمت گذاری خودرو مطرح شده است که البته مدافعانی نیز دارد .

  به گزارش خبرآنلاین، موافقان این طرح معتقدند با آزادسازی قیمت خودرو دلالان و  کسانی که به انگیزه سرمایه گذاری وارد بازار می شوند، دیگر سودی در این حوزه نخواهند داشت و در نتیجه مصرف کننده واقعی می تواند کالا را در شرایطی رقابتی خریداری کند .

خودرو

 سئوال این‌جاست، آیا با آزادسازی قیمت خودرو موافق هستید؟ شما کاربران خبرآنلاین می‌توانید دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات منعکس کنید. 

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 148
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    اگر واردات خودرو هم آزاد شود و تعرفه واردات معقول شود بله موافقم.
    • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      366 8
      من سر حرف هم هنوز هستم دست به هیچی نزنید که بدتر میشه این کاره نیستید
    • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      176 4
      کلا هر چیز چند نرخی ایجاد رانت و فساد می کند چون در عمل قشر عادی نمی‌تواند به قیمت کارخانه بخرد و فقط رانت خور از آن بهره میبرد مثل دلار دولتی و ...
    • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      211 3
      قیمت دلار چند برابر می شود ابتدا مسئولین اعلام می کنند مردم نگران نباشند همه حباب است بعد از مدتی دوباره مسئولین اعلام می کنند باید قیمت خودروها ، بنزین .... آزاد شوند یعنی با همان قیمت حباب محاسبه شوند تا تولیدکنندگان متضرر نشوند بنزین قاچاق نشود
    • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      34 3
      پراید صد میلیونی هم از سر این مردم زیاده
    • سینا A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      18 1
      یعنی خدای تا الان آزاد نبود؟که پراید مثلا کارخانه ای قیمتش 23 تومنه؟
    • بی نام A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      16 1
      همین الان ماشین قیمت تویوتا کمری 25 هزار دلار یعنی بدون تعرفه 260 میلیون. مشکل ارزش پول. خودرو 10 هزار دلاری میشه به پول ما 110 میلیون. داری بخری؟ مساله بعدی آنجاست که آنها خود تولید کننده اند تکنولوژی مال خودشونه. بهترین خودرو رو با اقساط طولانی بهت می دن. ما هیچ مه نه تکنولوژی داریم نه دانش نه بهره وری نه مدیریت درست.
    • بی نام A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      13 0
      دقیقا درست است. نمی شود قیمتها برای تولید کنندگان داخلی آزاد باشد ولی انحصار و رانت ممنوعیت و محدودیت واردات خودرو وجود داشته باشد.
    • محمد A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
      0 0
      واقعا نظر ما مهمه؟
  • بی نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    بله موافقم رانت ازبین میرود ولی باید واردات هم آزاد بشود تاامکان رقابت وانتخاب فراهم شود.
    • محمد IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      6 1
      بشرطی ازاد سازی خوب است که رانت و انحصار هم نباشد. تعرفه هم نباشد تا خودرو ساز داخلی مجبور شود رقابت کند. خود رو سازی ها هم خصوصی نه خصولتی باشند.
    • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      16 2
      بدون صفر کردن تعرفه واردات، آزادسازی قیمت نفعی برای مردم ندارد
    • ر A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      7 0
      قیمت بلیت هواپیما روهم با کلک آزادسازی قیمت به نفع مسافره و رقابتی میشه و کیفیت میره بالا آزاد کردن و قیمتا وحشتناک رفت بالا ولی با همون کیفیت افتضاح... دست به کاری نزنن بهتره.. افزایش امنیت و آزاد سازی الکیه... فقط آزاد سازی واردات خودرو
    • بی نام A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      12 1
      در هیچ بازار انحصاری آزادسازی قیمت معنی نداره. این یه اصل اولیه اقتصاد هست چطور این خودروسازها درک نمی کنند؟ بله وارادات آزاد و تعرفه اش صفر شود آنوقت آزادسازی قیمت هم انجام بشه تا در عرض یک سال هر دو شرکت ورشکسته شوند
  • بی نام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    چع فرقی میکنه ... کار خیلی وقت که از این حرفا گذشته ....
  • امیر خان A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    417 7
    به شرطی با آزاد سازی نرخ خودرو موافقیم که عوارض ناشی از واردات خودرو نیز صفر شود و در یک شرایط رقابتی آزاد هم فروشندگان بتوانند تولیدات خود را بفروشند و هم مردم با پولی که به هزاران زحمت بدست می آورند بتوانند ماشینی ایمن، با کیفیت و با تکنولوژی روز دنیا را سوار شوند. این حداقل انتظاری است که در این 40 سال از این ملت مظلوم گرفته شده است
  • بی نام A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    343 5
    به شرطی که تعرفه واردات خودرو خارجی صفر یا حداقل شود، موافقیم. ولی بعید است رانت خواران فاسد اجازه دهند.
  • کریمی GB ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    175 6
    با سلام خودرو سازان مثل سابق از شرایط پیش آماده سوء استفاده میکنند چون واردات خودرو ممنوع شده میخواهند پول بیشتری به جیب بزنند اما اینبار دیگر ملت اجازه نخواهند داد. فکری به حال ما جوانان بدبخت بکنید. دیگه همه میدونن قطعات پراید و تیبا حداقل داخل تولید میشه. منتشر کنید لطفا
  • کریمی GB ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    96 3
    با سلام خودرو سازان مثل سابق از شرایط پیش آماده سوء استفاده میکنند چون واردات خودرو ممنوع شده میخواهند پول بیشتری به جیب بزنند اما اینبار دیگر ملت اجازه نخواهند داد. فکری به حال ما جوانان بدبخت بکنید. دیگه همه میدونن قطعات پراید و تیبا حداقل داخل تولید میشه. منتشر کنید لطفا
  • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    خیر پیروی از اصول اقتصاد مبتنی بر بازار آزاد اولاً باید همه جانبه باشد مثل آزاد سازی واردات خودرو بدون تعرفه های آنچنانی . این که بخشی را خوب بدانیم و بخشی را بد، صرفاً تبعیض و نابرابری و بی کفایتی به بار می آورد. از طرف دیگر متاسفانه و به دلایل غیر قابل قبول کشور در شرایط عادی اقتصادی قرار ندارد و پیروی از نسخه های اقتصاد بازار در این شرایط نه فقط خوب نیست بلکه فاجعه بار است.
  • وحید A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    113 2
    اون که دولت هست دلش به هیچکس نمیسوزه وبا هربار درخواست افزایش قیمت خودرو موافقت میکنه.وای به حال اینکه قیمت آزاد شه وخودروسازان انحصاریمون دیگه کاری میکنن خرید پراید آرزو بشه به خدا اینا رحم نمیکنن.
  • مصطفي ف IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    120 3
    با اين نظر موافقم به شرطي كه تعرفه واردات خودرو هم برداشته بشه. قيمت آزاد ؟؟ به اين معني كه ايرانخودرو و سايپا محصولاتشونو به هر قيمتي خواستن بفروشن و مردم هم مجبور باشن در يك رقابت سالام بين پرايد 132 و 131 و پژو 405 و 405جي ال ايكس يكيو انتخاب كنند حتما؟ همه خوب ميدونيم كه اين قيمت نجومي هم ساخته دست خود خودروسازهاست. فقط ميخان دلاليو قانوني كنن. اينجوري مجبورن يه واسطه پيدا كنن مثل نمايندگي ها حالا مستقيم ميكنن تو پاچه مردم. پرايد 40 ميليون تومان. پژو 405 با تخفيف 60 ميليون تومان. داري بخر نداري برو بمير
  • حسین A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    86 1
    به شرط کاهش تعرفه و عوارض واردات خودرو خارجی خیلی هم بهتر است
  • ميثم IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    81 5
    با آزادسازي قيمت ها فقط و فقط خريد خودرو براي ملت و مردم تبديل به رويا ميشه. كاش كه به بودجه مردم نيز توجه بشه
  • عرشیا A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    75 2
    به هیچ وجه ،با این کار فقط جیب پر ناشدنی حضرات رانت دوست و سود اوران عرصه دلالی بیش از پیش از سرمایه های اندک خلق الله انباشته میشود....قیمت خودرو باید پایین بیاید ،یک کلام ختم کلام ....
  • م ر GB ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    98 1
    با آزاد شدن واردات موافقم و نه باز گذاشتن دست خودروسازان به اسم آزادسازی قیمت
  • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    77 3
    زمانی که قیمت خودرو اینجوری نشده بود مردم توان خرید نداشتن وای به حال الان آیا منطقی هست که مردم با کمترین درآمد سمند رو بخرن 47 میلیون تومان؟؟ آیا 206 قیمت 60 میلیون تومان ارزش خرید داره؟
  • فریدون زرگری IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    79 2
    در صورتی که واردات هم بدون وضع انواع و اقسام تعرفه آزاد بشه.
  • امید A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    49 4
    اگر آزادسازی قیمت خودرو همزمان برای خودروهای وارداتی نیز اتفاق بیافتد پیشنهاد خوبی می باشد. ولی اگر تنها در مورد خودروهای داخلی صورت گیرد، تنها موجب افزایش قیمت خودرو به شکلی می شود که دیگر اکثریت مردم ایران توانایی خرید خودرو را پیدا نخواهند کرد که موجب زیان دیدن شرکت های خودروساز و قطعه ساز می شود و بیکاری را در این صنعت به دنبال خواهد داشت. بهترین تصمیم دولت در شرایط فعلی می تواند اختصاص ارز دولتی 4200 تومانی به شرکت های قطعه ساز باشد تا قیمت خودرو افزایش چشمگیری پیدا نکند.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    8 42
    موافقم
  • بی نام EU ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    153 4
    بنده با رفراندوم موافقم درج کن خبر
  • کارگر IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    92 1
    برای منه کارگر با ماهیانه 1 میلیون حقوق که تقریبا دو سومش برای پرداخت اجاره خونه و اقساط میره پراید 20 میلیونی با 40 میلیونی هیچ تفاوتی نداره،دغدغه های ما کارگرا خیلی ابتدایی تر از این حرفاس،حتی دغدغه پراید هم برای ما کارگرا رویاس
  • موسوی GB ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    54 3
    خیر موافق نیستیم،بسه تو رو خدا خسته شدیم
  • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    47 2
    قیمتا اونقده بالا رفته که بازار معاملات کُلُّهُمّ سکته کرده راکــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــد.
    • بی نام RO ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
      0 1
      برای پراید حداکثر قیمت ۱۰۰۰۰۰۰ زیاد کنن تا بازار متعادل بشه بقیه خودرو های بالای ۴۵میلیون روپنج میلیون آزادسازی کنن تا قدرت خرید مردم کم نشه بعد سال جدید قیمت خودروهای زیر۴۵میلیون رو ۷درصدوبالای ۴۵رو۱۲درصداین مار بازار رو از شوک نجات میده
  • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    56 2
    با آزاد سازی قیمت خودرو بهمراه ازاد سازی واردات خودرو با هم موافقم
  • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    2 49
    بله
  • علیرضا A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    73 3
    موافقم به شرطی که واردات هم چند ماه قبلش آزاد بشه ، واردات بدون تعرفه گمرکی
  • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    61 3
    اشکال ندارد مشروط به این که تعرفه واردات خودرو صفر شود تا داخلی ها با رقیب جدی روبرو شوند و ملت مجبور نباشند ارابه مرگ را 50 میلیون بخرند
  • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    56 1
    اگر با آزادسازی واردات و صفر شدن گنرکی باشد البته. اونوقت داخلی ها میفهمند یه من ماست چقدر کره داره. واقعا خجالت هم خوب چیزیه. پراید ۳۲ میلیون بشه؟
  • بی نام RO ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    47 2
    با این تعرفه ها و نبود رقیب ،ازاد سازی یه چیز خنده داره
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    39 1
    از نون سؤال کن خبرآنلاین ... بگو نان آزاد بشود یا نه ... تا ماهم بتونیم نظر بدیم. خودرو به گروه خونی ما نمیخوره با این وضع که پراید شده 30 میلیون که دیگه اصلا نمیخوره ... آزاد بشه و نشه به درد ما که نمیخوره
  • علی A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    68 2
    آزاد سازی قیمت خودرو نگویید ،بگویید آزاد سازی قیمت لگن بی مصرف آشغال
  • مهربان توسی DE ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    49 2
    من معلم موافقم بیک شرط اونم کاهش تعرفه واردات خودروهای کم مصرف و هیبرید است تا در عمل فضای رقابتی جای فضای بسته و رانتی حمایتی ناعادلانه را بگیرد بعد۴۰سال حمایت کم ثمر نوبت احترام به مشتری در حق انتخاب خودرو است
  • حمیدرضا A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    36 3
    آزاد سازی قیمت خودرو در شرایطی واقعیست و جواب میدهد که شرایط ورود ماشینهای خارجی با تعرفه پائین فراهم شود
  • سامان IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    41 4
    سلام بنده شهریور امسال خودرو 207 ثبت نا کردم به قیمت مشخص شده که بعد دوباره 10 گرون شد و به قیمت کل افزوده شد سوال من از شما اینه، آیا در صورت آزاد سازی قیمت ،خودرو بنده هم شامل نرخ جدید می شه؟ اگه میشه چجوری باید ما به التفاوت اونو بدم در صورتی که تمام پیش بینی و سرمایه ی من با هزار تا قرض و قوله همونقد میشه چه گیری افتادیم توو این مملکت بی در و پیکر و بی قانون بدنیا اومدیم آخه کجای دنیا خودرو تولید 50 سال پیشو هر سال افزایش میدن بدون اینکه آپشن خاصی بهش اضافه بشه بنده یه شهروند مغمولی هستم و از زمان روی کار اومدن ترامپ میدونسم قراره چه اتفاقاتی بیفته اونوقت این دو شرکت وابسته اطلاع نداشتن که حالا کاسه ی چه کنم چه کنم دست گرفتن؟ جواب بی تدبیری و نافهمی اونارو چرا باید ماها بدیم
  • بی نام A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    39 1
    بله.منتهی در صورتی که قبلش واردات خودرو هم با تعرفه ای معقول آزاد بشه
  • مهدی AU ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    42 1
    ازاد سازی یا افزایش قیمت؟اصلا چرا نظر خواهی میکنین...مگ نظر مردم مهمه
  • حمزه IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    45 3
    بهتره به جای واژه ی آزاد سازی بگید تعیین قیمت توسط خودروساز. یه جوری میگن آزاد سازی انگار دارن با بنز و پورشه رقابت میکنن. به نظر من آزاد کنن بهتره چون همین الان مصرف کننده داره دو برابر کارخانه پول ماشین میده حداقل اینجوری مظلوم نمایی نمیکنن. خدایا ممنونم که در سن 30 سالگی تجارب یک شخص 90 ساله رو به من عطا کردی
  • فرهاد A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    42 1
    اولا کسی از دولت نظر مردم براش مهم نیست.در ثانی هر تصمیمی که گرفته بشه در نهایت به نفع مافیای خودرو تولید کننده داخلی و وارد کننده خارجی هست و این رو تاریخ و گذشته ثابت کرده.در نهایت اگر قرار هست اتفاقی بیفته که نمیافته باید ازاد سازی با برداشته شدن حمایت تعرفه ای دولت باشه.سابقه نشون داده دولت از تعرفه بیشتر به عنوان کسب درامد برای خودش استفاده میکنه و در کنار اون از این کسب درامد چتر حمایتی بسیار قوی برای تولید کننده همیشه متوقع و تنبل و سودجوی داخلی ایجاد میکنه.دولت بخاطر نداشتن ارز کافی هیچ وقت اجازه باز شدن بازار به نفع مصرف کننده و برداشتن تعرفه رو اجرا نخواهد کرد.پس در نهایت هیچ اتفاقی مثل 40 سال گذشته نخواهد افتاد.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    32 2
    چرا بايد موافق باشيم همين چند ماه پيش قيمت ها رو افزايش دادن مگه حقوق كارگر و كارمندها افزايش پيدا كرده كه اونا ميخوان قيمتا رو افزايش بدن ؟ الان چقدر بايد كار كني و خرج نكني تا بتوني يه ماشين با هزار عيب و ايراد بخري
  • بی نام US ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    35 1
    آزادسازی قیمت خودرو تنها زمانی خوبه که قیمت خودروهای خارجی هم آزادسازی شده باشه و محصولات ایرانی در شرایط کاملا رقابتی در بازار آزاد با خودروهای دیگر کشورها که دارند با قیمت مرسوم جهانی خود در ایران نیز عرضه می‌شوند جهت جلب مشتری رقابت کنند.
  • فرهاد A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    26 1
    تنها ااتفاقی که میافته این هست که قیمت تولیدات داخلی به شدت بالا میره و بدون تغیر کیفیت و در دوباره به همون پاشنه خواهد چرخید.دولت دلاری برای واردات خودرو نداره پس ازاد سازی به اون معنی نخواهیم داشت.فقط قیمت خودرو های داخلی به شدت بالا میره و تعرفه بالا همچنان پا برجا خواهد بود.
  • اطهری BG ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    20 6
    راهکار پیشنهادی: آزاد کردن قیمت خودرو داخلی و همچنین کاهش قابل توجه تعرفه گمرکی خودرو وارداتی جهت ایجاد بازار رقابتی میباشد و همزمان افزایش قیمت بنزین نیز باید صورت بگیرد ، در اینصورت ضمن ایجاد بازار رقابتی و تلاش در افزایش کیفیت خودرو داخلی، قطعا با کاهش تردد غیر ضرور خودرو در سطح شهر نیز مواجه خواهیم شد که در کاهش آلودگی هوا نیز موٍثر خواهد بود ، این استرتژی در اکثر کشورها اجرا میگردد
    • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      4 1
      آفرین
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    23 2
    دلالان زير مجموعه همان توليد كنندگان هستن
    • بی نام BG ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      0 2
      دوست عزیز ، با این روش بساط دلالی برچیده میشود و صرفا رقابت حاکم خواهد بود
  • علی ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    22 2
    به هیچ وجه موافق نیستم. آزادسازی قیمت ها تنها در صورت وجود بازار رقابتی و برداشته شدن تعرفه واردات خودرو معنا پیدا میکنه. در اون صورت عرضه و تقاضای بازار و رقابت تولید کننده ها ، آزادسازی قیمت ها رو موجه میکنه. در غیر این صورت و با وجود بازار انحصاری موجود ، آزادسازی قیمت ها به معنی دوشیدن خون مردم و چپاول سرمایه اونهاست. خودرو نیاز اساسی واولیه خانواده هاست نه یک کالای لوکس
  • بی نام DE ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    21 0
    موافق به شرط اینکه شامل واردات خودروهای خارجی بشود...
  • نسل سوخته A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    23 0
    سال به سال قربون پارسال
  • ایرانی A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    12 2
    مخالفم
  • علی A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    18 0
    خیر چون قوانین حمایت از مصرف کننده بسیار ضعیف هست
  • وحید صانعی A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    1 0
    با توجه به درآمد تولید ناخالص ملی و سرانه تقریبا دو دلاری هر ایرانی در روز خرج کشور عملا بیش از درآمدش هست و با فشار دولت به بانک مرکزی چاپ اسکناس بی پشتوانه تورم انباشته و تقریبا هر 5 سال یک بار با تعدیل شدید نرخ ارز مواجه میشیم . چون توان پرداخت دستمزد در سطوح کشورهای پیشرفته دنیا و حدود 1400 دلار در ماه برای یک کارگر ساده وجود ندارد. قدرت خرید به شدت پایین و آزاد سازی قیمتها باعث رکود شدید و ورشکستگی تولیدکنندگان داخلی خواهد شد.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    1 39
    به نظر من خودرو ساز ها حق دارن قیمت ها رو بالا ببرن چون تورم الان 60 درصد
    • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      1 0
      به شرطی که قیمت محصولاتشون بر اساس ارزش در بازار های بین المللی تدوین بشود
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    24 0
    بنده با ازاد سازی قیمت خودرو موافقم به شرطی که گمرکم ازاد کنن
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    0 1
    بازار تولید خودروهای داخلی توان رقابت با خودروهای خارجی را ندارد. بنابراین اگر گمرک سنگین از واردات گرفته نشود بازار خودروهای داخلی از بین می رود. بنابراین فرقی نمیکند دلالی بشود یا خیر. قیمت خودرو مثل مسکن در ایران واقعی نیست و نخواهد شد مگر با حذف انحصار شرکتهای داخلی.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    3 0
    بله البته واردات خودروهم آزادبشودولی بدون تعرفه گمرگی وغیره تعدادخریدبرای مشتری هم آزادباشد
  • گرفتار A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    4 0
    مسخره ترین تصمیم گیری همینه، دوتا شرکت بی خاصیت که با رانت و رابطه و مافیای قدرت هر بلایی بخواهند سر ملت میارن و ما هم عین آمریکا هیچ غلطی نمیتونیم بکنیم
  • رضا A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    3 0
    گمرك ماشين رو صفر كنن كه سانتافه فول ٢٠١٨ با دلار ٤٢٠٠ توماني بشه ١٥٠ م ت. اونوقت ببينم كي ال نود ميخره ٨٠ م ت نيسان و تويوتا و حتي بنز و بي ام دبليو ماشين مخصوص خانواده ميزنن كه با زير ٥٠ م ت دست مشتري ميرسه. البته بدون گمرك ماشين چيني كه ميشه بلابه نسبت. پشكل
  • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    15 0
    ایرانی هر کاریش بکنی باز یه کلکی میزنه بنابراین موافقت و یا مخالفت ما تاثیری نداره .
  • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    24 0
    با حذف گمرکی بله
  • بی نام DE ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    27 0
    واردات رو آزاد کنید،خسته شدیم از این خودروهای بیکیفیت که سودشون میره تو جیب عده ای منفعت طلب
  • بی نام DE ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    22 0
    با ازاد سازی واردات خودرو با تعرفه پایین موافقم
  • محمد IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    25 0
    در صورتیکه تعرفه واردات صفر و بدون محدودیت باشه هیچ اشکالی نداره
  • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    37 0
    اول تعرفه واردات را صفر کنید و به این خودروسازهای وطنی اجازه واردات ندهید بعد قیمت خودرو و سوخت را آزاد کنید.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    0 0
    كاش يكي اين خودروسازيها را آتيش ميزد. همه راحت ميشدند. ما خودمون حقوق كارمنداشونو ميداديم. به خدا اينا به جز ضرر چيزي براي كشور ندارند. چقدر سرمايه كشور داره تلف ميشه. ببندين اين لگن سازيهارو
  • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    1 0
    سلام موافق در صورتی که واردات ازاد وتعرفه کم باشد ودست رانت نباشد. ریگی زاده
  • بینام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    1 0
    بلی به شرط اینکه دولت از فردا بگوید واردات و صادرات همه چیز غیر حرام با تعرفه جهانی آزاد است و سوبسید همه چیز را برق و بنزین و ...... به خود مردم آزادنه بدهد. نه فسادی است و نه دادگاهی . پلیس را هم قوی کند .به فقرا شناسائی و تا 5 سال کمک کند .
  • کر لر A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    0 0
    مگه تا الان قیمتها زندانی بوده که الان آزاد بشه، والا آزاد که هیچ بی بندوبار تر از قیمت خودروها نداشتیم .
  • حمید IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    0 1
    بله موافقم
  • بی نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    0 0
    با این اوضاع خودروهایی مثل پراید و پژو می‌خواستند از رده خارج شوند قیمت آنچنانی می‌گیرند که مردم توان خرید ندارند و خودرو های چینی گرانتر می گردد ضمنا الان زمانی مناسب واسه آزاد سازی خودرو نیست چون تولید داخل توان رقابت با این کمبود قطعات ندارد اما یک نکته ای که مشخصه اینه چرا در این ۴۰ سال اجازه فروش مونتاژ به خودرو ساز خارجی دادند اما هنوز قطع خودرو خارجی وارد می کنند که با شوک اقتصادی قیمتها نجومی بالا بده
  • جهان A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    5 0
    با سلام اول اینکه خدا لعنت کنه افرادی را که پراید 7 میلیونی را یک شبه به بیش از دو برابر افزایش قیمت دادند و از این کارشان سودهای کلان بردند دوم اینکه منظورتان کدام آزادسازی قیمت است ؟؟؟؟ آیا به خاطر دارید که کالایی در این کشور گران شده باشد و مجدد به قیمت اولیه برگردد؟؟؟ اسوم اینکه این نظر سنجی ها هیچ تأثیری در کاهش روند رو به رشد قیمت خودرو ها ندارد .سوم اینکه در کشوری که وقتی دلارهزار تومان گران می شود مردمی که هر روز نماز صبحشان قضا می شود پیش از اذان جلوی صرافی ها و بانکها برای خرید سکه و دلار صف می کشند به نظر شما آزادسازی قیمت اهمیت دارد؟؟؟ خدا در این رروز عزیز به داد همه ما برسد.
  • بی نام RO ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    0 0
    تقاضای بازار کاذب است و قیمتها هم غیر واقعی اوضاع و احوال در بی تدبیری مسئولین صحبت از آزاد سازی قیمت می کنندواقعا هم چیز مسخره است یک روز ارز تک نرخی میشودو قاچاق و سه هفته بعد ارز آزاد و قاچاق نیستخودرو هم همیطور
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    2 0
    به شرط فضای رقابت واقعی موافقم
  • عسگری US ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    2 0
    آقا تعرفه واردات رو بیارید پایین اجازه بدین رقابت باشه و مشتری حق انتخاب داشته باشه نوش جونتون شما هم ماشین هم قیمت خارجی بفروشین اگه اینقدر ادعای کیفیت و به روز بودن محصولاتتون رو دارید ولی شما رو به خدا به شعور ما توهین نکنید با تولید 20 30 ساله یه مشت اشغال از رده خارج و به اسم تولید ملی اگه ملیه پس چرا انقدر گیر ارز دولتی هستین؟
  • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    0 0
    شما نظر بدهید/ با آزادسازی قیمت خودرو موافق هستید؟ خودرو بله نه با آزادسازی قیمت فرغون
  • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    2 0
    به نظر من قیمت گذاری خودرو باید بر اساس قیمت جهانی خودرو محاسبه شده و بعد با ارز آزاد محاسبه بشه تعرفه گمرکی خودروهای خارجی پایین بیاد . برای مثال ما خودروی توسان 2018 با قیمت 22600 دلار رو بیاریم 10 درصد تعرفه و بعد در بازار عرضه بشه خودروهای داخلی هم با ارزش روز بازار جهانی قیمت گذاری بشن مثلا تیبا و سمن و دنا چند دلاره ؟ با همان قیمت در بازار داخلی عرضه بشن
  • عباس A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    3 0
    در صورتیکه تعرفه واردات خودرو اصلاح شود و رقابت واقعی در بازار حاکم باشد بلی.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    1 0
    تا وقتي كليه تعرفه ها و حقوق گمركي و سود بازرگاني واردات خودروهاي خارجي حذف نشود به شدت مخالف آزادسازي قيمت خودرو هستم
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    2 0
    الان آزاد نیست یعنی؟پراید ۵میلیونی رو که با ۲۳تومان ثبت نام نمیکنن و توبازار۳۲ تومنه، بخدا مردم خفه شدن...اینقدر هر روز با مردم بازی نکنین...کمتر رانت بخورین بزارین۲ روز ما بیچاره هام خوش باشیم بریدیم به ابوالفضل...یک سر برین تو جامعه و اون پرده ندیدن رو بزنین کنار ببینین چه خبره...با۳۷ سال سن هر روز اینقدر جوش میزنم که به مرز سکته میرسم...اعضا بدنمون رو هم بفروشیم با این وضع جواب نمیده...
  • maziyar A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    1 0
    درصورت آزاد سازی واردات خودرو وحذف تعرفه گمرگی با آزاد سازی قیمت خودرو موافق هستم.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    1 0
    دوستاني كه مي گن واردات آزاد بشه با كدوم پول مي خواهيد بخريد پولي كه ارزش آن يك سوم شده و همچنان در حال كاهش است يك بام و دو هوا نمي شود كل اقتصاد ايران بايد زيرو رو شود اينها هم همش بازي است كه كم كم قيمت را افزايش دهند و مردم را آماده كنند چاره اي نيست وقتي هزينه دوبرابر شود كاري نمي توانند بكنند
  • علی صادقی IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    2 0
    سلام : خدایا نمیشه زودتر دنیا را به پایان برسونی ؟ ما از دست ایناااااااااااااااااااااااااااااااا خسته شدیم . تکنولوژی دهه 80 و 90 میلادی را دارند به قیمت خودرو روز دنیا حساب می کنن . و ای کاش کمی غیرت از خودمون نشون می دادیم و این لگن ها را نمی خریدیم . باید خودروساز ایرانی را تحریم کنیم ... والسلام .
  • احمدی A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    0 0
    فقط بحث ازاد سازی مطرح شد پراید به بالای ابرها صعود کردوای به ان روزی که نرخ ها ازاد شود یقینا ان زمان پرایدبه مریخ صعود خواهد کرد .این فشارهای طاقت فرسا به مردم کار دستتان خواهدداد . در بازار انحصاری ازادسازی بی معنی است .
  • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    1 0
    تمام هم و غم مطبوعات و دولت شده خودروسازا کی باور می کنه کسی یک درصد فکر مردمه فقط فقط اونا بخورن. حالا که ارز 4200 براشون تصویب شده قیمت ام براشون ببرید بالا تسهیلات ام بهشون بدید مالیاتشون رو هم معاف کنید. فقط شما خودروسازا بخورید بخورید......
  • کاربر A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    3 0
    با سلام و احترام، برای من سوال شد وقتی خودروسازی داخلی اینقد وابسته به خارجه. تقریبا تمامی قطعات مونتاژ. وجودش چه لزومی داره اونم چه ماتشینایی..... هر وقت صحبت از کاهش تعرفه واردات خودرو میزنن وامصیبتا سر میدن که تولید داخلی رو حمایت نمیکنن .آخه چه تولیدی خودتون ببینین. چند وقت پیش با اینکه چین تولید کننده بزرذگ خودرو است باز تعرفه وارداتو کم کرد. به نظر شما چرا نگفت باید از تولید داخلی حمایت کنیم؟ تعرفه واردات خودرو رو صفر کنن آنوقت آزادسازی قیمت صورت گیرد
  • شهلا A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    3 0
    طوری سوال مطرح شده انگار الان قیمت خودرو حساب کتاب دارد
  • احسان IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    4 0
    من با نابودی کامل صنعت فاسد و دزد خودروسازی داخلی موافق تر هستم. اینها که همه چیزشان واردات از چین است و هیچ تولید داخلی ندارند، پس چه بهتر که این کارخانه هایی که بنام تولید داخلی فعالیت میکنند و محصول آشغال وارداتی را به مردم قالب میکنند همه تبدیل به مونتاژکاران خودروسازان برتر دنیا مثل بنز، بم ام و، تویوتا، و حتی هیوندای و کیا و غیره شوند و در یک قرارداد همکاری مثلا ده پانزده ساله تکنولوژی تولید قطعات مرغوب را بتدریج وارد کنند و در اختیار قطعه سازان داخلی قرار دهند. با این کار هم کارگران فعلی به کارشان ادامه میدهند هم آینده صنعت خودروسازی بصورت پایه ای گذاشته میشود...
  • بی نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    1 0
    »وافقت یا مخالفت ما مگه تاثیری داره؟
  • کارگر کارگرزاده A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    2 0
    سال قبل در همین موقع سال حقوق کارگر 280 دلار بود الان شده 104 دلار و همه ی اجناس 2 تا 3 برابر شده .یا مذاکره کنید تا دلار بیاد پایین یا حقوق را 3 برابر کنید.نمی شود که یک عده به مذاکره نکردن افتخار کنند وعده ای هم زیر چرخ تحریم نابود شوند و زندگیشان از هم بپاشد.
  • ابراهیمی A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    1 0
    نه اینکه تعرفه حقوق گمرکی صفر کنید ، این تعرفه به 30 در صد برسانید و سپس قیمت خودرو داخلی را هم آزاد کنید نه اینکه سنگ را ببندید و سگ را آزاد کنید.
  • 9999999999999999999999999999999999999 IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    4 0
    این مثل این است که بگی به چه روشی دوست داری اعدام شی نظر نظر تو
  • بی نام DE ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    1 0
    مثل همه کشور های دنیا عمل کنیم همه راحتترند هم مردم هم مسولین هم تولید کنندگان
  • محمد IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    0 0
    فقط در صورتی خوبه که شرکت های خودروساز بتوانند در ایران به راحتی خودروهای خود را به فروش برسونند اون موقع توان رقابت خودروسازان ایرانی معلوم می شه
  • بی نام DE ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    2 0
    سلام؛باید خدمتتون عرض کنم که این خودروسازا دیگه شورشونو درآوردن چرا باید خودروساز ایرانی درخواست آزادسازی قیمت کنه در حالی که هیچ کدوم از خودروهاشون رقابتی نییییییست؛این خیانته به مردم؛اگه بخوان قیمتا آزاد بشه باید واردات خودرو و گمرک هم آزاد بشه
  • احسان A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    0 0
    زمانی باید حرف از آزاد سازی زد که اقتصاد کشور باز باشه نه مثله الان که همه چی نایاب شده و قطره چکانی به بازار تزریق میشه. بعدشم اگه قیمت آزاد بشه این دو خودرو ساز به فکر مردم نیستن به فکر خالی کردن جیب مردمن. چون بازار خودرو انحصاری هست مثه الان خودرو کم میدن بازار بعدش دو تا بشکن میزنن میگن خب پراید کشف قیمت شد 38 میلیون مایمخودروساز 5درصد زیر بازار میدیم36.5میلیون واینگونه سر ملت رو گول میمالن خلاصه تولید کننده داخل تا ببینه تک بازاره هر جور بخواد جنسشو به مردم غالب میکنه
  • محمد IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    1 0
    به نظر من علت این افزایش وآزاد سازی فقط وفقط ناکارمدی مدیران وطمع خودرو سازان ودست در دست دلالان این مشگل بوجود آمده .
  • سعيد A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    0 7
    بله. چون از نابودي اشتغال جلوگيري مي كند در حال حاضر قيمت خودرو بگونه ايست كه تا 1 يا 2 ماه ديگر بايد فاتحه صنعت خودرو و قطعه سازي را خواند و حدود 1 ميليون نفر بيكار مي شوند
  • بی نام A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    0 1
    مرگ یکبار شیون هم یکبار من موافقم. دولت از قیمت گذاری برای خود کلی منفعت می برد لذا خیلی سرراه خودروسازان سنگ اندازی می کند اجازه می دهد خودرو۹۰درصد گران شود و سپس آنرا ده درصد ارزان می کندو اضافه دریافتی ازپول ملت بدبخت را بین خود تقسیم می کنند
  • مجید A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    3 0
    یه نظر سنجی هم برای آزاد سازی واردات خودرو با تعرفه صفر بگذارید. اگر چه برای مردم مشخص شده که نظرشان هیچگاه اهمیت نداشته اما لااقل بیش از پیش نظر مردم برای کسانی که خودشون رو نه منتخب مردم بلکه اختیار دار مردم می دانند روشن خواهد شد
  • مهرداد DE ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    1 0
    قطعا حق خودروساز هست که محصول تولیدیش رو به هر قیمتی که دوست داره بفروشه و هیچ اجباری برای قیمت گذاری نداشته باشه و قطعا حق مردم هم هست که در کنار خودروی داخلی، قدرت انتخاب خودروهای خارجی متنوع با تعرفه کمرگی بسیار کم رو داشته باشن و هیچ اجباری در انتخاب نداشته باشن و قطعا گزینه اول انجام خواهد شد و قطعا گزینه دوم انجام نخواهد شد
  • حسام IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    3 0
    فقط و فقط به شرط کاستن تعرفه های خودروهای حارجی و ورود خودروهای خارجی به کشور.
  • حمید A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    3 0
    عملا قیمت خودرو آزاد است چون هیچ کس جز خودشان قیمت نمایندگی نمی تواند بخرد خبر موفق دارم اکثر قطعات به ظاهر تولید داخلی وارداتی چین است و اینجا به اسم یک شرکت وطنی کارتن می‌شود..
  • حامد IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    4 0
    قیمت خودرو آزاد خواهد شد. خودرو گران خواهد شد. تعرفه هم کم نخواهد شد. ما ملت نمیفهمیم که آقا کسی به فکر ما نیست. اونی که فرضا ماهی یک میلیارد درامد داره؛ به فکر من و شما میشه آخه؟ به قول سوشا سبحانی ما باید بمیییرییییم، تمااام
  • بدون نام ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    1 0
    به شرطي كه تعرفه واردات خودرو صفر بشه و واردات خودرو آزاد بشه ،در غير اين صورت هسچ فايده اي ندارد ،چون شركتها
  • بی نام A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    3 0
    ما در فکر و نگران ازاد سازی نرخ نون و شما صحبت از ازاد سازی خودرو میزنید.مردم خسته هستن تموم کنید این شرایط مزخرف رو
  • علی IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    1 0
    مردم ما فعلا در اولین مرتبه های نیاز مازلو موندن
  • بی نام A1 ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    2 0
    در شرایط تحریم هیچ خودرویی قرار نیست وارد کشور بشود مگر خودروهای چینی ، پس آزاد شدن واردات خوردو و حذف تعرفه گمرکی بی معنی است، در این شرایط موافق آزاد سازی قیمت خوردو نیستم.
  • بی نام A1 ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    0 0
    خصوصی کردن خودروسازی ایران همراه با حذف تعرفه گمرک و واردات آزاد خودرو...
  • بی نام GB ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    1 0
    تا این زمان هر طرحی دادین باعث فشار اقتصادی به مردم نجیب و خوب ملت ایران شده اگه واقعا میخواهید برای ملت کار مثبتی انجام بدین حق انتخاب رو به مردم واگذار کنید
  • بی نام IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    1 0
    بله ؟ این بنده گان خدا به فکر کار و کارگر هستند ؟ شش هفت دوره پنج ساله با تمام امکانات و سوبسید و ....... تا صنعت خودرو کشور را متحول کنند ؟ مدیران توان مند و خوش فکر با نیت های خوب ...ولی خوب چی الان ببیند چند تا خودرو ملی داریم تمام ساخت داخل و...؟ دیگه چیکار کنند ؟؟؟ آزاد سازی هم بلاخره یک جریان جدیدی به .... جاری خواهد ساخت و ... خوبه
  • بی نام IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    5 0
    مردونه وام گرفتم یه ۲۰۷ ثبت نام کردم پرایدم رو هم فروختم واسه قیمت بعدش الان شده ۷۰ ۸۰ میلیون ،نه پراید دارم ، نه ، پول مابه التفاوت ای خدا تحویل تیر بوده، خدایی نفرین مردم میگیرتتون
  • علی A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    1 0
    جوانی کارگران فدای تامین اجتماعی ماهانه آیتمی به نام حق بیمه از حقوق کارگر مظلوم کسر و به حساب تامین اجتماعی واریز می شود فرایندی که تا سی سال متوالی ادامه دارد تا این سازمان بتواند امورات خود را سپری کند براستی کارگر بعد از سی سال کار و اتمام دوره جوانی در سنین پیری چه لذتی از این حقوق ناچیز بازنشستگی می برد کارگری که بعد از سی سال، کار سخت و مشقت بار کارگری، با بدنی فرسوده و چندین بیماری سخت و عجیب و غریب دست و پنجه نرم خواهد کرد چه لذت و منفعتی از این اقدام باصطلاح حمایتی این سازمان خواهد چشید اگر صداقت دارید سن بازنشستگی را پایین بیاورید و حق بیمه را  برای کارگران کاهش دهید
  • ناشناس A1 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    1 0
    اگه قیمت خودروهای داخلی ازاد شود واردات خودرو نیز بدون هیچ گونه عوارض باید ازاد باشد تا مردم حق انتخاب داشته باشند و اصول اقتصاد هم همین است. در غیر اینصورت ظلم بزرگ در حق مردم خواهد بود.
  • بی نام A1 ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    2 1
    با آزاد سازي همه چيز موافقم
  • بی نام A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    3 0
    خیر به هیچ وجه موافق نیستم ماشین گرون میشه دیگه پراید لگن هم نمی‌تونیم بخریم
  • شهروند A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    0 2
    موافقم
  • بی نام A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    6 0
    آقا ازادیدید هر کار دوست دارید بکنید اصلا پراید 100میلیون کی به کیه کاملا خر تو خره صفا
  • مهرداد A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    2 0
    سلام منظور از ازاد سازي يعني بيشتر از اين يعني الان دارن كنترل ميكنن ؟اينا نميخوان مردم ارامش داشته باشند اول اجازه بدن ماشين با شرايط درست وارد مملكت بشه بعد هر كاري دلشون خواست بكنن اميدوارم اين مطلب رو منتشر كنيد
  • محسن IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    2 0
    کدام بازار رقابتی؟ رقابت در صورتی ممکنه که مردم بدون اعمال محدودیت و مالیات سنگین واردات بتوانند اتومبیلهای خارجی را بخرند. یکبار برای همیشه باید واردات خودرو آزاد بشه و در مقابل قیمت گذاری خودروهای داخلی هم آزاد بشه، این هم باعث میشه مردم کمتر متضرر بشن با این خودروهای فعلی بی کیفیت وطنی و هم در میان مدت و دراز مدت باعث بهبود کیفیت خودروهای داخلی و کلا بهبود کیفیت صنعت خودروسازی کشور میشه.
  • بی نام A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    3 0
    باید کمپین نه به خرید خودرو دوباره راه بیفته
  • فرهاد A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    4 0
    یه فاکتور و سیگنال تاثیر گذار روی تورم خودرو هست .. دیگه همه چیزو با دلار هشت تا ده تومن تو بازار تثبیت کردید .. گرونی افسار گسیخته شده .. جیب مردم هم خالی خالی حقوق و در آمد درصد زیادی یا بگیم اکثریت جامعه حدود ماهی دو میلیون یا کمتر. دیگه گرسنه نباشی میشه آرزو .. خودرو و طلا و ارز مال خوبان
  • حميد A1 ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    3 0
    اگر واردات خودرو ازاد بشه وتعرفه پايينتر بيارن ايرادي نداره نه اينكه جلو ورود خودروي خارجي گرفته شود تا مردم مجبور باشند خودروي داخلي به هرقيمتي بخرن
  • عقیل A1 ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    2 0
    با این قیمت ارز بالا اگر واردات خودرو های ۱۸۰۰سی سی به پایین آزاد بشه یعنی تعرفه واردت شون نزدیک به صفر بشه و خودرو ساز داخلی هم در قیمت گذاری ازاد باشه ضمن متعادل شدن قیمت تولید کنندگان داخلی برای حفظ بازار مجبور به بالا بردن کیفیت میشوند و یقینا صنعت خوردو متحول میشود
  • علی AU ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    2 0
    بعد از گذشت ۴۰ سال تولیدات داخلی قابل رقابت با تولیدات خارجی نیستند تولید داخلی را همانند شرکت بزرگ هولدن در کشور استرالیا تعطیل کنید
  • بی نام IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    3 0
    من موافقم دولت در یک مرحله هد بلایی می خواهد سر ما بیاورد. همه چیز رایک شبه آزاد یا گران کند و خیا لمان را راحت کند. یا می میریم یا می مانیم. تکلیفمان روشن می شود.
  • ناشناس A1 ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    6 0
    ملت اگه کمی غیرت خرج بدن و چهارچرخهای این دوتا شرکت معروف رو نخرن مطمئن باشید که این دوتا کارخونه ورشکست می شن و دل کلی خانواده که با این چهارچرخها مصدوم شدن یا فوتی دادن شاد می شود . همچنین برای کسایی هم که می خواهند خودرو بخرن باعث می شود که خودرو با کیفیت بخرن ، چون دیگه شرکتهای مورد نظر ورشکست شدن
  • بهزاد A1 ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    0 2
    به دو شرط موافقم: 1. واردات هم آزاد بشه 2. سازمان حمایت از مصرف کننده نظارت درستی بر کيفيت و استانداردهای اجباری همه خودرو ها اعم از داخلی و خارجی داشته باشه.
  • بی نام DE ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    2 1
    من به این حرفا کار ندارم ولی من بدبخت با کلی غرض و دردسر پنجاه تومن جور کردم که دنا پلاس بگیرم یه ماشین به درد بخور سوار شم. بیست و دو تومن ریختم هنوز دعوت نامش نیومده. اگه قرار باشه آزاد بشه از کجا بیارم تا هشتاد نود تومن پولو بریزم؟ خدایی بی انصافیه...
  • مقیمی EU ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    0 0
    هر کاری کنی بازهم خیری به مردم نمی رسه نهایت میشه مثل پرداخت بارانه
  • بی نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    1 0
    باسلام ، آزاد سازي نه تنها نرخ خودرو بلكه تمامي كالاها و اجناس خوبه ،، اما بشرطي كه انحصار هم از بين بره و مصرف كننده با تشخيص خودش انتخاب كنه ،، نه اجبار پشت سرش باشه ،، بهترين كار اينه كه محصولات دو خودرو ساز ايران كه بيشتر به ارابه هاي مرگ شباهت دارند وارد بازار رقابتي با محصولات خارجي بشه ، و انوقت خواهد بود كه مشخص ميشه چقدر فروش خواهند داشت . قيمت آزاد بشه بشرطي كه واردات هم آزاد باشه و نرخ تعرفه گمركي معقول ، اون موقع معلوم ميشه كه خودرو هاي ما فروش خواهد رفت يا نه ؟ متاسفانه چون انحصار در خودرو هست ، هيچ تلاشي براي بهينه سازي و كيفيت نخواهد شد ، چون مصرف كننده بيچاره هم چارهاي جز خريد اين آشغال هاي توليد داخل نداره ،، جنايت حتما كشتن و قتل انسان ها با تفنگ وبمب و ..... نيست .
  • اکبر A1 ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    1 0
    اگه قیمتها آزاد بشه و خودرو سازها به صورت هماهنگ با هم، تولیدشون رو کم کنن و به صورت قطره چکانی خوردو بدن بازار، عرضه و تقاضا برابر نباشه و هیچ رقیب خارجی هم نداشته باشن خوب مسلما میتونن پراید 10 میلیونی رو قیمت بزنن 100 میلیون حالا شما برو جلوشو بگیر .......
  • بی نام A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    1 0
    پراید را ۵۰میلیون کنید نوش جانتان حلالتون واردات رو هم ازاد کنید با تعرفه کم و البته واردات خودروهای برقی رو هم ازاد کنید بدون تعرفه
  • جانباز شیمیایی A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    1 0
    اول عوارض واردات خوردرو را مجلس بر دارد وقیمت خوردرو را ازادکنه. دیگه رانتی وجود نخواهد داشت وقیمت واقعی خوردرو بدست می اید.البته اگر رانت خوارها نسبتی فامیلی در دولت ومجلس نداشته باشند حتما اینطور خواهد شد
  • عباس GB ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    2 0
    مخالف صددرصد
  • رضا IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    1 0
    آزادسازی قیمت خودرو یعنی پراید برابر با 40 میلیون تومان ... وقتی خود سایتهای این خودروها سایت رو برای دلالان در ساعتی مشخص باز میکنند یعنی چی ؟ یعنی دلال هم از خودشونه . این دلال بازیها هم بهانه ای شد که قیمت رو هر چقدر که دوست دارن بالا ببرند ... در کل به نظرم دولت فعلی از نظر مدیریت در هر زمینه ای از نمره ی بیست ، صفر میگیره .
  • بی نام A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    1 0
    مگه الان دارن روش رایانه میدن که میگن آزاد کنن ؟ آزاد بود قیمتش از اول و هر ساله گرون شد و حالا منفجر شده, حتی به کشورهای دیگه به یک سوم قیمت مصرف کننده داخلی میفروشن.