۰ نفر
۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۷

از این نکته نباید غفلت کنیم که کشور بیش از هر زمانی به قانون‌مداری و آرامش نیازمند است و نباید خارج از این چهارچوب رفتار کرد.

محسن کوهکن

مدتی است از جلسه برگزاری سوال از رئیس جمهور می گذرد اما همچنان صحبت درباره این جلسه و مقایسه آن با جلسه سوال از احمدی نژاد در مجلس هشتم نقل هر محفلی است.برخی همچنان روحانی را مورد نقد قرار می دهند اما اگر بخواهیم این دو جلسه را با یکدیگر مقایسه کنیم باید به یک اصل مهم اشاره کنیم و آن رعایت قانون و حفظ آرامش کشور است. به عبارت دیگر در جلسه ای که روز 6 شهریور ماه برگزار شد هم رئیس جمهور و هم نمایندگان تنها بر روی ریل سوال حرکت کردند و هیچ کدام از طرفین تلاش نکردند حاشیه ساز شوند. این درحالی است که جلسه سوال از رئیس جمهور در زمان دولت دهم جلسه ای نبود که از نظر ظاهر و صحبت هایی که به زبان آورده شد مبتنی بر قانون باشد.

شاید اگر قرار باشد همزادی برای جلسه سوال از محمود احمدی نژاد بیابیم جلسه استیضاح علی ربیعی وزیر کار در ذهن نقش ببندد. جلسه ای که به جرات می توان گفت رونوشتی بود از روز 24 اسفند سال 90.

واضح است روز سوال از حسن روحانی با روزی که احمدی نژاد برای پاسخ گویی به مجلس آمد تفاوتی بسیار داشت. نباید از انصاف دور شویم فارغ از قانع کننده بودن پاسخ های رئیس جمهور در مجلس دهم به لحاظ رعایت شان مجلس و احترام به قانون باید نمره قابل قبولی هم به دولت و هم به مجلس داد.

از این نکته نباید غفت کنیم که کشور بیش از هر زمانی به قانونمداری و آرامش نیازمند است و نباید خارج از این چهارچوب رفتار کرد. 

29216

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 802248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    0 0
    آقای کوهکن شما که دم از آرامش میزنید چرا در صحن مجلس پرچم آتیش میزنید؟