۰ نفر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰
صلاح فوتبال!

محمد صلاح حالا فراتر از یک بازیکن برای لیورپولی‌ها است.

مرتضی رضایی: اين است محمد صلاح. حالا نه كسي از مسي حرف مي‌زند نه از رونالدو. هفت ماه پيش بود كه انقلابي يك نفــره كرد و مصر را به جام جهاني رساند. تا پيش از اين شايد صلاح كارهاي بزرگي كرده بودا ما در دقيقه  بازي با تونس بود كه نامش در خاطرات تاريخ فوتبال آويزان شد. جايي كه داور 94 براي مصري ها پنالتي گرفت و اين صلاح بود كه لباس قهرمان ها را پوشيد و تمام.

آن زمان صلاح بود و دعاي همه مردم مصر كه پشتش بود. صلاح بود و مردمي كه حالا دارند با فوتبال جان مي گيرند. او توپ را گل كرد و كار بزرگي را انجام داد. كاري كه نه فرعون با آن همه عظمتش توانســته بود انجام دهد نه ژنرال السيسي، مرسي و همه كســاني كه نقش هاي مهمي را در سياست مصر بازي كرده‌اند. امروز حرف از مصر كه بيايد كســي نه اهرام يادش هســت نه تابلوهايي از فراعنه.

او حالا نه فقط عزيز مصر كه عزيز خيلي از فوتبالي ها و ا لبته ليورپولي‌هاست. بندري در انگلستان كه صلاح را نه فقط با گل‌هايش كه با سجده‌هاي شكر پس از گل‌هايش مي‌شناسند. با اسلام و مسلمان بودنش. او دارد برگ‌هايي از تاريخ را ورق مي‌زند و چهره‌اي از اسلام را در قلب اروپا نشان مي‌دهد كه بدون اغراق شايد هيچ كسي نتوانسته چنين كند. او صلاح است و حالا صلاح فوتبال در اين است كه نام او در دنياي توپ و زمين صاف بدرخشد.

او صلاح است بدون هيچ ادعايي. نه فرعون، نه السيسي و نه همه كساني كه نامشان در تاريخ به عنوان خائن ثبت شده‌ا ست. به احترامت نه فقط ما كه همه كساني كه فوتبال را مي‌شناسند كلاه از سر برخواهيم داشت آقاي صلاح.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =