ایلنا به نقل از وزیر جهاد کشاورزی درخصوص کمبود میوه و افزایش قیمت گزارش داد: سرمای فرودین ماه ۱۱ هزار میلیارد تومان به باغات آسیب رساند که همین باعث افزایش قیمت شده است.

محمود حجتی در پایان جلسه هیأت دولت در جمع خبرگاران درباره گرانی میوه در دست دلالان در این بازار و پیگیری دولت گفت: چیزی که دولت در حال پیگری است، تامین کالاهای اولیه است.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در اواخر فرودین ماه سرمایی داشتیم که خسارت سنگینی به باغات و کشاورزی وارد کرد، طبق برآوردهای صورت گرفته این خسارت ۱۱ هزار میلیارد تومان بود.

محمود حجتی

وی ادامه داد: در بخش سردرختی‌ها با کمبود میوه مواجه شدیم که همین امر بخشی از افزایش قیمت را به وجود آورد اما آن چیزی که دولت در حال پیگری است، همان کالاهای اساسی است که تاثیرگذار بر سفره مردم است.

حجتی با بیان اینکه اصرار است ارز برای کالاهای اساسی در نظر گرفته شود،‌ اظهار داست: قیمت توسط سازمان بازرسی و سازمان حمایت از مصرف‌کننده تعیین می‌شود و محصولات در بازار عرضه شود.

وی در خصوص قیمت گندم بیان کرد: خریدمان از مرز سال گذشته عبور کرده است. امروز خرید ما از مرز ۹ میلیون تن گذشته است و پیش‌بینی ما این است که خریدمان اواخر شهریور به نزدیک ۱۰ میلیون تن هم برسد.

وزیر جهاد و کشاورزی افزود: خوشبختانه با ردیف منابعی که دولت اختصاص داد، بانک بخشی از تسهیلاتی که تعهد داده بودند را پرداخت کردند و با اوراق مشارکت توانستیم ۵۰ درصد اول پرداختی به گندم‌کاران را بپردازیم.

وی افزود: در نرخ ذرت افزایش قیمت داشتیم و در برخی از اقلام هم همین طور که نسبت به سال گذشته خود با قیمت بالاتر عرضه می‌شوند.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =