نمره بسیار خوب پایان‌نامه کارشناسی عزت‌الله انتظامی با امضای بیضایی و سمندریان/ عکس

عزت‌الله انتظامی در سال 1351، دوره کارشناسی تئاتر (بازیگری) را در دانشکده هنرهای زیبا در سن 48 سالگی به پایان رساند. پایان‌نامه او با عنوان «پیش‌پرده‌خوانی در ایران» با نمره بسیار خوب توسط بهرام بیضایی و حمید سمندریان ارزیابی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عزت‌الله انتظامی در اواخر دهه 40 خورشیدی، زمانی وارد دانشکده هنرهای زیبا شد و تحصیل در رشته تئاتر را آغاز کرد که بازیگری شناخته شده در عرصه تئاتر بود. او در سن 48 سالگی با دفاع از پایان نامه‌اش با نام «پیش پرده خوانی در ایران» لیسانس گرفت.

او این اتفاق را در کتاب زندگی‌نامه‌اش با عنوان «آقای بازیگر» این‌طور روایت می‌کند: «من تصمیم گرفتم به هر نحو ممکن بازیگری را به طور آکادمیک ادامه بدهم. وقتی در اداره تئاتر این را مطرح کردم، تقریبا همه مخالف بودند. در آن زمان اگر اشتباه نکنم، استاد ارجمند دکتر مهدی نامدار، رئیس گروه هنرهای نمایش دانشکده هنرهای زیبا را به عهده داشت. دکتر نامدار از هنرمندان بزرگ تئاتر زمان خود بود و مرا هم می‌‌شناخت. تقاضایم را مطرح کردم، اول خندید ولی پس از مدتی که پافشاری و اصرار مرا دید، راهنمایی‌ام کرد تا نامه‌ای برای هیات امنای دانشگاه بنویسم و تقاضایم را مطرح کنم.

همان دم نامه را نوشتم و تقدیم کردم. پس از چند روز هیات امنای دانشگاه موافقت خود را با ورود من به دانشکده هنرهای زیبا اعلام کرد. این خبر بسیار خوش را دکتر نامدار به من داد و من همان روز که نزدیکی‌های امتحان ترم اول بود، سر کلاس رفتم.»

پایان نامه عزت الله انتظامی

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =